عصر متاورس
بازی متاورسی کالواریا Calvaria و ارزدیجیتال RIA

بازی متاورسی کالواریا Calvaria و ارزدیجیتال RIA

پیش گفتار

متاورس کالواریا Carvaria یکی از جدیدترین بازی‌های حوزه کریپتو است که در سبک بازی‌های کارتی طراحی شده است. این پروژه علاوه‌بر سرگرمی، با ارائه ارز دیجیتال RIA، که توکن بومی پلتفرم است، قصد دارد کاربران زیادی را جذب کرده و به ایجاد علاقه‌مندی به بلاکچین و حوزه کریپتو کمک کند. این بازی امکان تعامل با بازارهای شخص ثالث را دارد و سعی دارد از رقبای خود پیشی بگیرد.

در این مقاله از عصر متاورس، به بررسی بازی Calvaria و ارز دیجیتال RIA پرداخته‌ایم. ارز دیجیتالی که کاربردهای زیادی دارد و با هدف اصلی استحکام اقتصاد پروژه ایجاد شده است.

Calvaria چیست؟

بازی کالواریا، که با نام کامل Calvaria: Duels of Eternity شناخته می‌شود، یک بازی کارتی است که در آن بازیکنان با استفاده از کارت‌هایی که شخصیت‌های مختلف را نشان می‌دهند، در مسابقاتی به رقابت می‌پردازند. هر مجموعه از توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. هدف بازیکنان شکست دادن حریف با استفاده از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های پیچیده به منظور دریافت جوایز و ارتقاهای مختلف است.

بازی به گونه‌ای طراحی شده است که هر بازیکن می‌تواند واقعاً صاحب منابع درون بازی باشد. آن‌ها می‌توانند از طریق بازی یا شرکت در تمام فعالیت‌های درون‌بازی، منابع را به دست آورند. همه این‌ها با فناوری بلاکچین امکان‌پذیر شده است که به بازیکنان مالکیت دیجیتالی واقعی می‌دهد.

کالواریا دارای حالت‌های مختلف بازی است تا بازیکنانی با اهداف و اولویت‌های مختلف از آن بهره ببرند. بازیکنان می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند، دارایی‌ها را جمع کنند، کمپین تک نفره اجرا کنند، کارت‌های منحصر به فرد را ارتقا دهند و در مسابقات فصلی شرکت کنند.

ارز اصلی بازی توکن RIA است که جزء اصلی اقتصاد بازی است. این بازی همچنین راه دیگری را برای تعامل با مکانیک بازی و اقتصاد در قالب مجموعه‌های NFT معرفی می‌کند که توکن‌های آن به صاحبان خود مزیت استراتژیک در مسابقات می‌دهد. همراه با منابع بازی، توکن‌های کلکسیونی NFT به طور کامل در اختیار دارندگان آن‌ها خواهند بود که فرصت‌های بیشتری را در پلتفرم‌های NFT شخص ثالث مانند اوپن سی OpenSea، رریبل Rarible و غیره باز می‌کند.

چه چیزی بازی کالواریا را از سایر موراد مشابه متمایز می کند؟

چند مورد وجود دارد که عامل تمایز بازی کالواریا از سایر رقبای آن است:

1- گیم پلی اعتیادآور

مکانیک بازی طوری طراحی شده است که بازیکنان می‌توانند استراتژی‌های منحصر به فردی را برای شکست دادن حریفان بسازند و از آن‌ها استفاده کنند. این به لطف وجود دسته‌های مختلف قابل بازی و کارت‌های منحصر به فرد امکان پذیر است. بازیکنان همچنین می‌توانند آپگریدهای مختلفی برنده شوند یا آن‌ها را در فروشگاه درون بازی خریداری کنند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند از توکن‌های کلکسیونی NFT برای افزایش قدرت کلی دک‌هایی که در اختیارشان است استفاده کنند.

2- بازی با پاداش

بازیکنان می‌توانند با غلبه بر حریفان خود در نبردهای pvp توکن به دست آورند. پروژه کالواریا از این ویژگی برای  افزایش علاقه در میان جامعه بازی‌های غیر کریپتو (non-crypto) استفاده می‌کند. نسخه رایگان بازی Calvaria مزایای بلاکچین را برجسته می‌کند که امکان کسب پاداش براساس میزان زمان و تلاشی که بازیکن در بازی صرف می‌کند را می‌دهد.

3- مالکیت واقعی منابع بازی

به لطف فناوری بلاکچین، تقریباً تمام منابع بازی کالواریا مانند دک‌ها، کارت‌های منحصر به فرد و آپگریدها مستقیماً به بازیکنان تعلق خواهد داشت. این به آن‌ها حق فروش مجدد منابع در بازارهای ثانویه و همچنین استفاده از آن‌ها در برنامه‌های مختلف غیرمتمرکز شخص ثالث را می‌دهد. این ویژگی نمونه‌ای از مزایای بلاکچین و فناوری‌های مرتبط است، همچنین بازی Calvaria را از بازی‌های کلاسیک که در آن همه منابع تنها در یک برنامه متمرکز و قابل نقد شدن هستند، متمایز می‌کند.

4- تقویت ساوند اکونومی (sound economy) که فراتر از خود بازی است

*** ساوند اکونومی، یکی از علوم اجتماعی است که به مطالعه نحوه انتخاب افراد، دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌ها برای تخصیص منابع کمیاب به جهت رسیدن به خواسته‌های نامحدود آن‌ها می‌پردازد.

به لطف توکن‌های RIA، کالواریا در حال ایجاد اقتصاد گسترده‌ای است که نه تنها بازیکنان، بلکه افرادی را که علاقه‌مند به تجارت و جمع‌آوری در رابطه با پروژه هستند نیز جذب می‌کند. به لطف پلتفرم استیکینگ Staking ، استفاده از دائو DAO و فناوری NFT، پروژه قادر است یک جامعه بازی قوی بسازد که از ثبات اقتصادی کل سیستم پشتیبانی کند. هر شرکت‌کننده می‌تواند دارایی‌های خود را به طرق مختلف افزایش دهد، همچنین با جنبه‌های دیگر صنعت کریپتو آشنا می‌شود، موقعیت مالی خود را تقویت می‌کند و تشویق می‌شود تا آموزش‌های مرتبط با بلاکچین خود را ادامه دهند.

5- تیم باتجربه از بنیانگذاران و توسعه دهندگان

تیم بنیانگذاران بازی کالواریا متشکل از متخصصان با تجربه بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. این تیم خالق چندین پروژه موفق در بخش‌های مختلف حوزه کریپتو است. همچنین یک کسب‌وکار کلاسیک فناوری اطلاعات را تأسیس کرده که از سال 2012 شروع به کار کرده است. به لطف ارتباطات داخلی نزدیک و کار تیمی پر زحمت خود در بسیاری از پروژه‌ها، تیم کالواریا توانسته ثروت خوبی جمع‌آوری کند. همچنین بازی Calvaria تیم مهندسین بسیار ماهر خود را دارد، متخصص در زمینه برنامه‌ها و بازی‌های غیرمتمرکز، که به پروژه امکان می‌دهد به طور مستقل کل مجموعه وظایفی را که باید تکمیل شوند، انجام دهند.

ارز دیجیتال RIA

ارز دیجیتال RIA توکن ERC-20 است که ارز بومی بازی کالواریا است. توکن RIA توکن اکوسیستم پروژه است که در خدمت حفظ ثبات اقتصادی سیستم است. توکن‌ها برای معامله در صرافی‌ها مناسب هستند و همچنین واقعاً در اختیار کاربران پروژه خواهند بود. نه توسعه‌دهندگان بازی و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌توانند بدون اطلاع و رضایت کاربر، توکن‌ها را از او بگیرند. این یکی از ویژگی‌های کلیدی فناوری بلاکچین است که تیم کالواریا در بازی و اقتصاد خود پیاده‌سازی خواهند کرد. با صرف زمان برای بازی کالواریا، بازیکنان می‌توانند ارز دیجیتال واقعاً ارزشمند و کمیابی را به دست آورند که ارزش آن در طول زمان با جذب کاربران بیشتر به بازی افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، کاربرانی که نمی‌خواهند مستقیماً در مسابقات بازی شرکت کنند، اما می‌خواهند بخشی از این پروژه باشند، ممکن است جوایزی به ارز دیجیتال RIA دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند از سیستم استیکینگ استفاده کنند، عضو دائو باشند و در رأی‌گیری شرکت کنند.

توکنومیک RIA

حداکثر عرضه ارز دیجیتال RIA 1 میلیارد کوین است. در زیر خلاصه‌ای از تخصیص آن را عنوان کرده‌ایم:

1- 25 درصد معادل 250 میلیون کوین ارز دیجیتال RIA به استخر استیکینگ

2- 20 درصد معادل 200 میلیون کوین به استخر پاداش‌ها

3- 15 درصد معادل 150 میلیون کوین به پیش فروش

4- 15 درصد معادل 150 میلیون کوین به اندوخته و سوزاندن

5- 8 درصد 80 میلیون کوین به عملکردها

6- 6 درصد معادل 60 میلیون کوین ارز دیجیتال RIA به INO

7- 5 درصد معادل 50 میلیون کوین به تیم پروژه

8- 4 درصد معدل 40 میلیون کوین به نقدینگی

9- 2 درصد معدل 20 میلیون کوین ارز دیجیتال RIA به تیم مشاوران

کاربردهای ارز دیجیتال RIA


کاربردهای اصلی ارز دیجیتال بازی کالواریا، 6 مورد هستند:

حاکمیت

هدف اصلی RIA حفظ اکوسیستم کالاریا و اطمینان از عملکرد مناسب آن است.

استیکینگ

با قفل کردن توکن ریا خود در پلتفرم استیکینگ پروژه، کاربران می‌توانند پاداش‌های غیرفعال روزانه کسب کنند.

شرکت در رأی گیری

دارندگان RIA که مقدار آستانه مشخصی از توکن‌ها را روی پلتفرم استیکینگ قفل کرده‌اند، می‌توانند با شرکت در رأی‌گیری در مورد مسائل مربوط به حاکمیت اکوسیستم پروژه شرکت کنند.

خرید در فروشگاه درون بازی

فروشگاه اولین مکانی خواهد بود که انواع منابع بازی جدید در آن منتشر می‌شود. منابع می‌توانند شامل دک‌ها، کارت‌ها، آپگریدها، بسته‌های تجدید انرژی و موارد دیگر باشند. همه منابع، به استثنای موارد نادر، توکن‌های  ERC-721 NFT  هستند که می توانند در بازارهای شخص ثالث استفاده شوند. هنگامی که کاربران با استفاده از ارز دیجیتال RIA خرید می‌کنند، جابجایی دائم توکن‌ها تضمین می‌شود، بنابراین اقتصاد بازی را تثبیت می‌کند.

ارتقاء کارت

 بازیکنان می‌توانند کارت‌های هم سطح را ادغام کنند تا کارت‌های جدید با سطح بالاتر به دست آورند. توکن‌های  eRIA  در بازی برای پرداخت هزینه این فرآیند استفاده خواهند شد.

جوایز برای رقابت در مسابقات

طبیعی است یکی از کاربردهای اولیه RIA پرداخت پاداش بازیکنان برنده است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم در بازی کالواریا، مسابقاتی برگزار می‌شود که برنده در نهایت پاداش دریافت می‌کند.

تمام توکن‌های RIA حاصل از خرید دسته اصلی کارت‌ها به طور کامل به استخر جایزه بازگردانده می‌شوند. همچنین تمام توکن‌های RIA دریافت شده از خریدهای انجام شده در فروشگاه درون بازی به شرح زیر توزیع می‌شوند:

1- 10 درصد به استخر استینگ ارسال می‌شود.

2- 90 درصد برای فروشنده منبع بازی ارسال می‌شود.

سخن پایانی

گیم‌پلی بازی کالواریا براساس رقابت بازیکنان بنا شده است و امکانات بسیاری را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا به دلخواه خود بتوانند آپگریدهایی انجام دهند و در بازی ابزارهای مخصوص به خود را بسازند. توکنومیک کالواریا هم نشان می‌دهد که تیم پروژه به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

آیا شما تا به حال در بازی‌های بلاکچینی شرکت کرده‌اید؟ به نظر شما بازی Calvaria می‌تواند جایگاه تثبیت شده‌ای بین رقبا به دست آورد؟

شما می توانید سؤالات یا تجربیات خود را دربخش نظرات با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و یا با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS
معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox
معرفی برترین بازی های بلاکچین با هدف کسب درآمد معرفی برترین بازی های بلاکچین با هدف کسب درآمد
متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید