عصر متاورس
شبکه هلیوم ( Helium ) و ارزدیجیتال HNT - نحوه کار و کسب سود

شبکه هلیوم ( Helium ) و ارزدیجیتال HNT - نحوه کار و کسب سود

پیش گفتار 

اگرچه هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که کاربردهای زیادی را پوشش می‌دهند، اما تعداد نسبتاً کمی وجود دارند که به حوزه «اینترنت اشیا» پرداخته اند. طرفداران کریپتو ممکن است نام آیوتا (MIOTA) را شنیده باشند، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بدون بلاک که دستگاه‌ ها را به اینترنت اشیا متصل می‌کند، اما امروز می‌خواهیم درمورد بلاکچین هلیوم Helium صحبت کنیم، که همان کاربرد را دارد، اما متفاوت است.

هلیوم به عنوان یک شبکه مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌های IoTA توصیف می‌شود که از گره‌ها (نود ها) به عنوان هات اسپات برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به شبکه استفاده می‌کند. توکن بومی HNT هر زمان که هات اسپات داده‌های اتصال را در سراسر شبکه منتقل می‌کند، به عنوان شیوه پرداخت وارد عمل می‌شوند. از آنجایی که نیاز به اینترنت اشیا با توسعه فناوری به طور تصاعدی در حال افزایش است، بلاکچین Helium به پروژه‌ای کاربردی تبدیل شده است.

هلیوم Helium چیست؟


هلیوم یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم متصل می‌کند. فناوری هلیوم ارتباط بین دستگاه‌ها را امکان پذیر می‌کند، در حالی که داده‌ها را در سراسر نودهای شبکه ارسال می‌کند. نودهایی که شبکه را تشکیل می‌دهند در سیستم هلیوم به عنوان هات اسپات (Hotspot)  شناخته می شوند. هات اسپات‌ها پوشش شبکه عمومی را ارائه می‌دهند و به LoRaWAN متکی هستند. LoRaWAN یک پروتکل لایه کنترل دسترسی رسانه (media access contمرتبrol layer) است که دارای یک جزء ابری است که پلتفرم‌هایی مانند بلاکچین Helium می‌توانند به آن متصل شوند.

هلیوم یکی از بزرگترین شبکه‌های LoRaWAN با بیش از 25,000 هات اسپات است که به عنوان نود در شبکه عمل می‌کنند. هات اسپات‌ها قدرت LoRaWAN و دستگاه ماینینگ (استخراج) مبتنی بر فناوری بلاکچین را ترکیب می‌کنند.

هلیوم همچنین «شبکه مردمی» نامیده می‌شود و قصد دارد یک اینترنت اشیا کارآمد و کاربردی برای آینده آماده کند و در عین حال به همه مسائل و راه‌حل‌های ناقص رسیدگی کند. یکی از بزرگترین مشکلات در بخش اینترنت اشیا، حفظ حریم خصوصی هاب‌های محبوب اینترنت اشیا، مانند گوگل یا آمازون است. به لطف تمرکززدایی و فناوری بلاکچین که برای ساخت هلیوم استفاده می‌شود، به زودی نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی در ارتباط با اتصال دستگاه‌ها به اینترنت اشیاء رفع خواهد شد.

بلاکچین Helium چگونه کار می کند؟

هدف بلاکچین هلیوم ایجاد یک شبکه قابل اعتماد، غیرمتمرکز و جهانی برای دستگاه‌های اینترنت اشیا است که به جامعه دارندگان ارزدیجیتال HNT متکی است. شبکه از نودها تشکیل شده است، یعنی هات اسپات‌هایی که توسط اپراتورهای نود که در واقع دارندگان HNT هستند، اجرا می‌شوند. با میزبانی هات اسپات‌ها و مدیریت نودها، کاربران برای مشارکت در کار شبکه تشویق می‌شوند.

وای فای در حال حاضر از دستگاه‌های اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کند. با این حال، پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف تا حد امکان نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را به همراه دارد. هلیوم این مشکل را با استفاده از یک معماری غیرمتمرکز و مکانیزم اجماعی حل می‌کند که در مقایسه با اتصال وای فای با اینترنت اشیا، پوشش 200 برابری شبکه را تأمین می‌کند.

مکانیزم اجماعی که شبکه هلیوم روی آن اجرا می‌شود به عنوان اثبات پوشش (Proof of Coverage) شناخته می‌شود و همچنین مسئول توزیع پاداش به دارندگان HNT و اپراتورهای نود است. کاربران برای راه‌اندازی هات اسپات‌ها باید یک دستگاه استخراج از وب سایت هلیوم خریداری کنند. ماینرها با اتصال به شبکه فرکانس‌های رادیویی تولید می‌کنند، در حالی که مکانیسم اثبات پوشش، مکان‌های هات اسپات را تأیید می‌کند.

شرکت کنندگان در شبکه می‌توانند یکی از سه نقش حیاتی برای عملکرد شبکه را داشته باشند: چلنجر (Challenger)، فرستنده (Transmitter) و شاهد (Witness). جوایز توزیع شده از طریق سیستم نیز به نقش کاربران در شبکه هات اسپات بستگی دارد.

هدف شبکه هلیوم چیست؟

طراحی مبتنی بر بلاکچین هلیوم به چند دلیل نسبت به اتصال شبکه سنتی مزیت دارد:

1- هلیوم بسیار امن‌تر از یک شرکت متمرکز است.

2- هات اسپات‌های پراکنده در یک منطقه، آن را برای اتصال جهانی مقیاس‌ پذیرتر می‌کنند.

3- با کسری از هزینه اجرا می‌شود.

4- به کاربران برای مشارکت خود در سیستم پاداش می‌دهد.

هلیوم همچنین یک شبکه بسیار باورنکردنی است؛ زیرا هدف آن ایجاد گام بعدی در اتصال بی‌سیم مقیاس پذیر است. هلیوم با داشتن هات‌اسپات‌های کافی، پتانسیل اتصال میلیاردها دستگاه اینترنت اشیا را در مقیاس جهانی دارد.

ارزدیجیتال HNT و توکنومیک هلیوم


آمار و ارقام توکنومیک هلیوم نشان می‌دهد که عرضه کل این توکن برابر با 223 میلیون کوین و برابر با حداکثر عرضه آن درنظر گرفته شده. که چیزی حدود 137 میلیون از آن درگردش است. در حالی که هیچ یک از توکن‌های HNT از قبل استخراج نشده‌اند. HNTهای جدید استخراج می‌شوند و پاداش هات اسپات‌ها را پرداخت می‌کنند. با این حال مدل توکنی Burn-and-Mint با هدف ایجاد تعادل اجرا می‌شود. با این کار مطمئن خواهیم شد که هرگز تعداد کوین ها بیشتر از 223 میلیون نخواهد شد.

نحوه تخصیص توکن‌های هلیوم به صورت زیر است:

1- 30 درصد انتقال داده های شبکه.

2- 35 درصد زیرساخت هات اسپات.

3- 35 درصد شرکت و سرمایه‌گذاران.

سخن پایانی

شبکه هلیوم روش استفاده از بلاکچین برای تسهیل اتصال دستگاه‌های موجود در اینترنت اشیا را متحول می‌کند و در عین حال مشارکت‌کنندگان شبکه را تشویق می‌کند. به لطف دستگاه‌های ماینینگ طراحی‌شده ویژه که به کاربران امکان می‌دهد با قدرت کمتری استخراج کنند، کاربران می‌توانند برای پشتیبانی و ایمن‌سازی شبکه پاداش‌هایی را در قالب HNT کسب کنند.

از آنجایی که نیاز به اتصال دستگاه‌ها از طریق اینترنت اشیا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، هلیوم ممکن است جایگاه مفیدی در شبکه جهانی دستگاه‌های اینترنت اشیا پیدا کند. هلیوم با فناوری ارزشمندی که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی فرکانس رادیویی را برای دستگاه‌های بی‍‌سیم تولید و توزیع کنند، نام «شبکه مردمی» را به خود اختصاص داده است.

در آخر شما می توانید تجربیات و سؤالات خودرا در یخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی) Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی)
کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse
پروتکل dYdX - فاندامنتال dYdX و توکنومیک ارزدیجیتال DYDX پروتکل dYdX - فاندامنتال dYdX و توکنومیک ارزدیجیتال DYDX
متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال
پروتکل نیر Near و ارزدیجیتال NEAR - خدمات دیفای پروتکل نیر Near و ارزدیجیتال NEAR - خدمات دیفای
بلاکچین مونرو Monero و ارزدیجیتال XRM - استخراج ارز مونرو بلاکچین مونرو Monero و ارزدیجیتال XRM - استخراج ارز مونرو

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید