عصر متاورس
کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse

کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse

مقدمه

چه راه هایی برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد؟ میشه بدون سرمایه گذاری از متاورس پول درآورد؟ کسب درآمد از متاورس چقدر طول میکشه؟ چطور وارد متاورس بشیم؟ بهترین پروژه های متاورسی کدوماس؟ درآمد از متاورس چقدره؟ 

این مطالب جزو پر تکرارترین سؤالات کاربران دراین چندوقت اخیر بود. این مقاله را جهت پاسخ به این سؤالات تهیه کردم تا با روش های کسب درآمد از متاورس و چطور انجام دادن اون ها آشنا بشید. قبل از رسیدگی به این سؤالات، نگاهی اجمالی به مفهوم متاورس میاندازیم تا به درک بهتر موضوع کمک کند. 

متاورس Metaveres چیست؟

Metaverse از دو واژه Metaبه معنی فراتر و Universe(به معنی جهان) گرفته شده پس متاورس از لحاظ لغوی "جهان برتر یا فراتر از جهان" معنی میشه.

 متاورس فضا یا جای خاصی نیست. مانند رسانه های اجتماعی است که افراد سراسر جهان را از طریق اینترنت به هم متصل می‎‎‎‎‎‎‎کند، مانند اینستاگرام. می‎‎‎‎‎‎توان گفت تعامل بین کاربران سراسر دنیا بدون توجه به موقعیت و شخصیت، اصلی ترین هدف متاورس است. 

متاورس دنیایی مجازی است که می‎‎‎‎‎‎تواند با عینک های واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) ترکیب شود تا احساسی واقعی تر را تجربه کنید. این که در متاورس چه کارهایی میتوان کرد بسته به متاورسی است که انتخاب می‎‎‎‎‎‎کنید. در یک بازی متاورسی مانند اکسی اینفینیتی Axie Infinity به مبارزه شخصیت های دوبعدی می‎‎‎‎‎‎پردازید. یک پروژه مانند "متاورس Silks" حول دنیای اسبدوانی و تجارت اسب ها می‎‎‎‎‎‎چرخد. و دریک بازی مانند "متاورس میراث Legacy" می‎‎‎‎‎‎توانید به تولید و تجارت و گسترش شهر بپردازید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر راجع به متاورس دارید، می‎‎‎‎‎توانید مقاله متاورس به زبان ساده را مطالعه کنید. اما به طور کلی روش های کسب درآمد درتمام پروژه های متاورسی مشترک است. و از آن جایی که متاورس یکی از ابزارهای توسعه دهنده Web 3.0 به حساب می‎‎‎‎‎‎آید، می‎‎‎‎‎توان گفت متاورس ها باید دارای ویژگی غیرمتمرکز باشند و مدیریت آن ها جامعه محور باشد.

راه های کسب درآمد از متاورس Metavers  

همانطور که گفته شد متاورس های متفاوتی وجود دارد که هدف همه آن ها مشترک نیست. اما به طور کلی روش های کسب درآمد درهمه آن ها مشترک است، هرچند برخی از پروژه های متاورسی روش های بیشتری برای کسب درآمد به کاربران ارائه می‎‎‎‎‎‎دهند. شما می‎‎‎‎‎توانید از روش های زیر برای کسب درآمد از متاورس استفاده کنید.

1- خرید و فروش زمین های مجازی

خرید زمین های مجازی یکی از بهترین روش های کسب درآمد و سرمایه گذاریست. قیمت و ارزش هرقطعه زمین به مسائل زیادی مرتبط است. مهمترین مسئله تعداد کاربران یک متاورس است، ارزش گذاری دارایی های یک متاورس، مانند هرچیز دیگری به عرضه و تقاضا بستگی دارد و اگر متقاضیان خرید (کاربران یک پروژه) کافی نباشد و یا احتمال کاهش آن ها در آینده وجود داشته باشد سرمایه گذاری مناسبی نخواهد بود. بنابراین انتخاب یک متاورس مناسب اولین مرحله است. همچنین در متاورس ها مانند دنیای واقعی برخی از مناطق از ارزش بیشتری برخوردار هستند، زمین های پر رفت و آمد که محل تردد بازیکن هاست بیشترین ارزش را دارند. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید یک قطعه زمین دیجیتالی خریداری کنید و با قیمت بیشتری بفروشید.

2- اجاره زمین های مجازی

شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید از فروش زمین خود صرف نظر کنید و آن را اجاره دهید. مبلغ اجاره کاملا به توافق کاربران بستگی دارد و تمام امور توسط قرارداد های هوشمند اجرا می‎‎‎‎‎‎‎‎شود، بنابراین معامله قابل اعتمادی خواهد بود.

علاوه بر اجاره شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به همکاری یکدیگر توافق کنید، مثلا زمین از شما سرمایه از طرف مقابل دراین صورت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید زمین خودرا گسترش دهید، یک کسب و کار مجازی راه اندازی کنید و درنهایت چندبرابر به قیمت زمین خود اضافه کنید.

3- کسب درآمد از بازی Play To Earn

Play To Earn یعنی؛ شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با فعالیت در اموربازی و طی کردن مراحل بازی، پاداش دریافت کنید. پاداشی که به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد درقالب توکن های پروژه خواهد بود. به عنوان مثال در بازی سندباکس SandBox توکن SAND را به عنوان پاداش دریافت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنید. پس علاوه بر انتخاب یک متاورس مناسب، باید متاورسی انتخاب کنید که توکن آن پتانسیل رشد داشته باشد.

4- NFT های خودرا ایجاد کنید و درفروشگاه بفروشید

شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید NFT ایجاد کنید و آن هارا در فروشگاه بازی بفروشید. این NFT ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند هرچیزی باشند. یک قطعه سنگ یا درخت برای زیبایی محیط، یک لباس برای کاراکتر های بازی، یک سلاح و ... .  

مرتبط : آموزش ساخت NFT رایگان در Rarible و فروش آن (راهنمای گام به گام)

5- معامله توکن های متاورس

هر پروژه متاورسی دارای حداقل یک توکن اختصاصی است. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید توکن هارا در صرافی های معتبر خرید و فروش کنید، البته اگر بدانید چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید. همچنین شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با خرید توکن های حاکمیتی یک متاورس، در مدیریت و تصمیم های مهم آن شراکت کنید (برای اطلاعات بیشتر مقاله دائو DAO را مطالعه کنید).

6- یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

جالب است بدانید بسیاری از کمپانی های مشهور جهانی مانند آدیداس و شرکت هیوندا به متاورس ورود پیدا کردند. شرکت هیواندا به مشتریان خود اجازه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد قبل از خرید ماشین ها، در متاورس رانندگی با آن را تجربه کنند. همچنین شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید بدون اینکه به فروشگاه بروید یک جفت کفش آدیداس بخرید.

چرا شما این کار را نکنید؟ می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید یک زمین را گسترش دهید و کسب و کار خودرا تبلیغ کنید، یا کسب و کار دیگری را تبلیغ کنید و کمیسیون دریافت کنید.

7- گسترش زمین ها 

شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید زمین های خودرا گسترش دهید و به کتابخانه، باشگاه، کازینو و ... تبدیل کنید. به عنوان مثال یک گالری هنری در " متاورس دیسنترالند Decentraland" راه اندازی کنید و از هنرمندان پول بگیرید تا آثار خودرا در گالری شما قرار دهند. 

سخن پایانی 

روش های کلی کسب درآمد از متاورس را بررسی کردیم، اما توجه داشته باشید تاکنون پروژه های متاورس زیادی برپایه بلاکچین به وجود آمده و روزانه تعداد آن ها افزایش می‎‎‎‎‎‎‎‎‎یابد. حتی پروژه های کلاهبرداری زیادی ظهور می کنند. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید در دسته بندی بازی های متاورس، با بهترین و محبوب ترین پروژه های متاورسی و آموزش کسب درآمد از هرکدام آشنا شوید.

همچنین با عضویت در خبرنامه ما درپایین صفحه از آخرین اخبار بلاکچین و متاورسMetaverse آگاه شوید. و در قسمت نظرات، تجربیات خود را با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. 

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد
امارات از اولین بیمارستان متاورسی در ماه اکتبر 2022 رونمایی خواهد کرد امارات از اولین بیمارستان متاورسی در ماه اکتبر 2022 رونمایی خواهد کرد
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه
تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022 تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022
Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس
OneRare اولین بازی متاورس برای آشپزی - Foodverse OneRare اولین بازی متاورس برای آشپزی - Foodverse
بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل) بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید