عصر متاورس
استخراج ارزهای دیجیتال - برترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

استخراج ارزهای دیجیتال - برترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

مقدمه

سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟ پیش از این که به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج بپردازیم، توصیه می‎‎‎‎‎‎‎کنم اگر با الگوریتم اثبات کار (PoW) و انواع روش های استخراج ارز دیجیتال آشنایی ندارید، مقاله آن هارا مطالعه کنید. تا برخی از اصطلاحات به کار رفته دراین مقاله را بهتر درک کنید.

برای استخراج ارزهای دیجیتال باید چند نکته را درنظر بگیرید؛ چه مقدار هزینه می‎‎‎‎‎‎کنید؟ هش ریت بلاکچین، برای استخراج چقدر است؟ ارز دیجیتال آینده داری انتخاب کنید که با نگه داری آن بتوانید سود مضاعف داشته باشید. برای افزایش سودآوری، به استخرهای استخراج بپیوندید، و از نرم افزارهای مربوطه استفاده کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

1- Monero 

درحال حاضر مونرو Monero ساده ترین ارزدیجیتال برای استخراج است که می‎‎‎‎‎‎توان با GPU (کارت گرافیک) به دست آورد.

استخراج هر بلاک در بلاکچین مونرو، 2 دقیقه طول می‎‎‎‎‎‎کشد و پاداش استخراج در حدود 5 XRM است. شما می‎‎‎‎‎‎توانید با پیوستن به استخرهای استخراج، با نرخ هش 10 مگاهرتز به صورت میانگین 12 دلار درماه به دست آورید. استخراج انفرادی نیاز به هزینه هنگفت برای GPU خواهد داشت، بنابراین توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم حتما از استخرهای استخراج برای کسب XRM استفاده کنید. استخرهای زیادی برای استخراج مونرو وجود دارد که می‎‎‎‎‎‎توانید از آن ها استفاده کنید.

بهترین پردازنده های گرافیکی برای استخراج مونرو Monero به شرح زیر است؛ 

ASRock Radeon RX 5700، XT Phantom Gaming D، ASUS DUAL Radeon RX 480 8GB OC، و MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS OC.

برای استخراج مونرو؛

الف- یک GPU تهیه کنید و نرم افزار مربوطه را نصب کنید.

ب- یک کیف پول مونرو نصب کنید. می‎‎‎‎‎‎توانید از کیف پول نسخه مرورگر MyMoero و یا کیف پول نسخه موبایل Monerujo استفاده کنید. کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger NanoX و Trezor Model T نیز از مونرو پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کنند.

پ- برای پیوستن به استخرهای استخراج میتوانید از سایت هایی مانند؛ MineXRM.com و xmr.nanopool.org استفاده کنید.

اطلاعات فنی :

الگوریتم شبکه : الگوریتم اثبات کار از نوع RandomX

هش ریت شبکه : 2.64 GH/s

عملکرد شبکه : CryptoNight, RandomX

بهترین روش استخراج : ASIC ها و GPU

مرتبط : مقیاس پذیری در بلاکچین چیست و چرا اهمیت بالایی دارد؟

2- ریون کوین RavenCoin

ریون‎‎‎‎‎‎کوین RavenCoin یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است که حتی افراد مبتدی با سرمایه پایین نیز میتوانند این ارز دیجیتال را به سادگی استخراج کنند. ریون‎‎‎‎‎‎کوین از یک فورک Fork بیت‎‎‎‎‎‎ک‎‎‎وین  منشعب شده است و ارزدیجیتال آن با نماد RVN برای پاداش به استخراج کنندگان پرداخت میشود. استخراج هر بلاک به مدت 1 دقیقه زمان میبرد و پاداش بلوکی حدود 5000 RVN درنظر گرفته شده است. شما نمی‎‎‎‎‎‎توانید با ماینرهای تخصصی(ASIC ها) این ارزدیجیتال را استخراج کنید، بنابراین بدون سرمایه گذاری هنگفت و با استفاده از کارت های گرافیک به استخراج RVN مشغول شوید. همین مسئله، RVN را به یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج تبدیل کرده است.

اطلاعات فنی :

الگوریتم شبکه : الگوریتم اثبات کار (PoW) از نوع kawPoW(x16r)

هش‎‎‎‎‎‎‎ریت شبکه : TH/s 6.93

بهترین روش استخراج : GPU و CPU

3- پروتکل هاون Haven Protocol


Haven با نماد XHV یک پروتکل برپایه مونرو است. این پلتفرم به شما اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد انواع دارایی های دیجیتال را ایجاد کنید و ارزهای فیات و دیجیتال را معامله یا نگه داری کنید. بلاکچین مونرو از الگوریتم RandomX استفاده می‎‎‎‎‎‎کند و نسبت به استخراج ASIC مقاوم است. بنابراین برای استخراج Haven نیز نمی‎‎‎‎‎‎توانید از ASIC ها استفاده کنید. می‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از یک کارت گرافیک تنها با 100 H/s چیزی حدود 2 دلار در ماه استخراج کنید.

برای استخراج XHV ابتدا یک GPU تهیه کنید، یک آدرس کیف پول ایجاد کنید و با پیوستن به استخرهای استخراج، شانس خودرا افزایش دهید. برخی از بهترین استخرهای استخراج برای XHV عبارت اند از؛ Miner Rocks، Fracking Miner، Hashvault، Hashpool، Fairpool، و Do OK. 

اطلاعات فنی شبکه :

الگوریتم شبکه : از نوع RandomX

هش ریت شبکه : 42.162 MH/s

عملکرد شبکه : از نوع CryptoNightHaven 

4- اتریوم کلاسیک ETC


اتریوم کلاسیک یک انشعاب از اتریوم Ethereum است که طی یک فورک Fork به وجود آمد.. اتریوم کلاسیک بر یک اصل استوار است؛ "کد، قانون است". به این معنا که افراد یا سازمان ها می‎‎‎‎‎‎توانند از دستورالعمل های تجاری یا قراردادهای هوشمند که، بدون دخالت شخص ثالث و ... در بلاکچین اجرا می‎‎‎‎‎‎شوند، استفاده کنند.

 ETC اتریوم کلاسیک عمدتا با پردازنده های گرافیکی استخراج می‎‎‎‎‎‎شوند، اما می‎‎‎‎‎‎توانید از ماینرهای تخصصی (ASIC) نیز به استخراج مشغول شوید. هر بلاک در بلاکچین اتریوم کلاسیک، تنها درمدت 10.3 ثانیه استخراج می‎‎‎‎‎‎شود، و پاداش هر بلاک 3.2 ETC درنظر گرفته شده. استخر استخراج f2pool، دستگاه ماینر Jasminer X4 را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد می‎‎‎‎‎‎دهد. این دستگاه می‎‎‎‎‎‎تواند با نرخ هش 2500 mH/z به صورت روزانه تا 76 دلار سود ایجاد کند. 

برای استخراج ETC؛

یک GPU تهیه کرده و از نرم افزارهایی مانند Cruxminer، GMiner، lolMiner، Nanominer، NBMiner و OpenETC Pool  یکی را انتخاب کنید. 

همچنین استخرهای استخراج زیادی وجود دارند که می‎‎‎‎‎‎توانید با پیوستن به آن ها، سود خودرا افزایش دهید. بهترین استخرها برای استخراج ETC عبارت اند از؛ Nanopool.org، 2Miners، Ethermine، f2pool و P2pool. 

اطلاعات فنی :

الگوریتم شبکه : الگوریتم ETchash 

هش ریت شبکه : 31.4 TH/s

عملکرد هش : EThash

بهترین گزینه برای استخراج : GPU ها

5- BitCoin


بیت‎‎‎‎‎‎‎کوین BTC هنوز هم یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است، اما نه با کارت های گرافیک، بلکه با ماینرهای قدرتمند. استخراج هر بلاک در بلاکچین بیت کوین، حدود 10 دقیقه زمان می‎‎‎‎‎‎برد و پاداش بلوکی برای هر بلاک، 2.5 بیت کوین است. اما حتی اگر از ماینرهای ASIC با قدرت پردازش بالا استفاده کنید. بیش از 1000 روز برای استخراج 1 بیت کوین زمان نیاز است. برای استخراج بیت‎‎‎‎‎‎کوینBTC باید ماینر های قدرتمند با هزینه های بالا را خریداری کنید، و با پیوستن به استخرهای استخراج، شانس خودرا افزایش دهید. 

اما با توجه به هاوینگ بیت‎‎‎‎‎‎کوین و کاهش قیمت BTC در چندماه اخیر. استخراج بیت‎‎‎‎‎‎کوین یک سرمایه گذاری سودآور نخواهد بود. توصیه می‎‎‎‎‎کنم از ارزهای دیجیتال دیگر که به سادگی استخراج می‎‎‎‎‎شوند استفاده کنید و درآمد خودرا به BTC تبدیل کنید و یا از ارزهایی برای استخراج استفاده کنید که BTC پاداش می‎‎‎‎‎دهند.   

سخن پایانی

ماهیت بلاکچین ها غیرمتمرکز است، به این معنا که توسط یک شخص یا ارگان خاص مدیریت نمی‎‎‎‎‎‎شود، بلکه توسط جامعه کاربران اداره می‎‎‎‎‎‎شود. بنابراین هرکدام از بلاکچین ها برای اعتبارسنجی و تضمین امنیت تراکنش ها، از یکی از الگوریتم های اجماع برای توافق کاربران استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند. 

الگوریتم اثبات کار (PoW) به عنوان اولین الگوریتم اجماع در بلاکچین ها، هنوز هم جزو محبوب ترین و ایمن ترین روش های اجماع برای امنیت بلاکچین است. شما می‎‎‎‎‎‎توانید ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند را استخراج کنید. اما توجه داشته برای استخراج ارزهای دیجیتال باید دستگاه ها، هزینه ها و ارزهای دیجیتال را بایکدیگر مقایسه کنید. تا بتوانید بیشترین سود را دریافت کنید. اگر با انواع روش های استخراج آشنا نیستید ابتدا مقاله روش های استخراج را مطالعه کنید و سپس با یک ارزدیجیتال که استخراج ساده ای دارد شروع کنید، تجربه کسب کنید و فعالیت خودرا گسترش دهید.

درآخر می توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار بلاک‎‎‎‎‎‎چین ها و متاورس ها، آگاه شوید. همچنین در بخش نظرات می توانید با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت، مسائل خودرا به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
الگوریتم اجماع در بلاکچین چیست؟ - مقایسه 10 مکانیزم اجماع الگوریتم اجماع در بلاکچین چیست؟ - مقایسه 10 مکانیزم اجماع
ییلد فارمینگ - آموزش گام به گام کشت سود Yield Farming - جامع ییلد فارمینگ - آموزش گام به گام کشت سود Yield Farming - جامع
انواع روش استخراج ارز دیجیتال و مقایسه هرکدام - استخراج بلاک انواع روش استخراج ارز دیجیتال و مقایسه هرکدام - استخراج بلاک

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید