عصر متاورس
متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال

متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال

پیش گفتار 

بررسی پروژه‌ها و آموزش متاورس های مختلف باعث می‌شود هرچه بیشتر با دنیای رو به رشد و پر از تازه‌های کریپتو آشنا شویم و دریابیم که چه ظرفیت‌هایی دارد. به همین دلیل در این مقاله از عصر متاورس، قصد داریم پروژه متاورسی Somnium Space را بررسی کرده و در مورد ارز دیجیتال CUBE که توکن بومی این پروژه واقعیت مجازی است، اطلاعاتی به دست آوریم.

پروژه Somnium Space چیست؟

Somnium Space یک پروژه متاورسی واقعیت مجازی است که در بستر بلاک‎‎‎‎‎‎چین اتریوم Ethereum توسعه یافته. یک پلتفرم منبع باز که به کاربران خود اجازه می‌دهد زمین‌ها، خانه‌ها و ساختمان‌های دیجیتال مورد علاقه خود را خریداری کنند. همچنین کاربران سامنیوم اسپیس می‌توانند با به کارگیری خلاقیت، محیط‌های خود را بسازند و آن هارا به سلیقه خود شخصی سازی کنند.

کاربران قادرند از موزه‌ها و بناهایی که کاربران دیگر در Somnium Space ساخته‌اند دیدن کنند، به رستوران‌های مجازی بروند و اساساً تعداد نامحدودی دنیا و دارایی دیجیتال در اختیار دارند که آن‌ها را تجربه کنند.

بازی متاورسی Somnium Space به چهار عنصر تقسیم شده است:

1- SDK 

SDK یک ابزار سازنده است که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به دانش های تخصصی، NFT آواتار ها و عناصر درون بازی را ایجاد کرده و آن هارا شخصی سازی کنند.

2- تجربیات واقعیت مجازی 

Somnium Space یک متاورس است که با استفاده از واقعیت مجازی، به کاربران امکان خلق تجربیات متفاوتی را می دهد.

3- ماژول های سازنده

شما می توانید تمام عناصر محیط را ایجاد کنید، و یا از ساختار هایی که توسط دیگر کاربران ایجاد شده است استفاده کنید.

4- فروشگاه NFT

 یک بازار NFT برای معامله زمین و دارایی‌های NFT که به بازیکنان امکان می‌دهد NFT ها را از سراسر اکوسیستم غیرمتمرکز به دنیای Somnium Space بیاورند.

مرتبط : معرفی بهترین بازی های متاورسی، با هدف کسب درآمد

توکنومیک Somnium Space

در اغلب بازی‌های کامپیوتری، استفاده از المان‌ها و امکانات جدید و هرگونه ارتقایی که با پرداخت هزینه همراه باشد، درواقع فقط به سودآوری برای توسعه‌دهندگان منجر می‌شود. برای مثال اگر در یک بازی کاربر زرهی خریداری کند، پول آن به توسعه‌دهنده و صاحب بازی رسیده و خارج بازی هم اجازه استفاده از آن را ندارد.

در مقابل امروزه بازی‌های متاورسی مبتنی بر بلاکچینی را داریم، که  اجازه می‌دهند بازیکنان نیز از توکن‌های NFT خود سود ببرند. به عنوان یک پروژه متاورسی اتریوم، Somnium Space به کاربران خود اجازه می‌دهد هر المانی را از زمین گرفته تا آواتارها و لباس‌ها به شکل توکن درآورند. در نتیجه کاربر می‌تواند به اقصاد توکنی (توکنومیک) پروژه متصل شده و فعالیت گسترده‌تری داشته باشد. در توکنومیک Somnium Space، سه نوع دارایی وجود دارد:

ارزدیجیتال CUBE

توکن CUBE، ارزبومی و اصلی پروژه Somnium Space است که برای اقتصاد این بازی طراحی شده و کاربردهای زیادی را در این اکوسیستم ایفا می کند. یک توکن برپایه اتریوم و با استاندارد ERC-20 که برای تسهیل تراکنش ها در این اکوسیستم کاربرد دارد. شما می توانید تمام NFT ها و عناصر درون بازی را با استفاده از توکن های CUBE خرید و فروش کنید. برای نگه داری و خرید و فروش توکن CUBE و NFT های این بازی (NFT های این بازی برپایه استاندارد ERC-721 هستند)، نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید که از شبکه اتریوم و توکن های آن پشتیبانی کند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با این ارزدیجیتال، نگاهی به طراحی آن می اندازیم؛

عرضه کل این توکن برابر با 100 میلیون CUBE است که چیزی حدود 12,5 میلیون از آن درگردش است.

اگر آمار را بررسی کنید، خواهید دید که حجم معاملات روزانه آن به 77 هزار دلار و بیشتر رسیده است، که به نظر می‌رسد با رشد بیشتر بازی متاورسی Somnium Space و افزایش کاربران، افزایش یابد.

قطعات زمین یا پارسل (PARCEL)


برای آنکه کاربران بتوانند فعالیت خود را در Somnium Space آغاز کنند، باید در عرضه اولیه زمین (ILO)، که منجر به کسب پارسل می‌شود، شرکت کنند. این فرآیند در بازار معروف NFTهای اوپن سی (OpenSea) رخ می‌دهد. اگر بازیکنان می‌خواهند یک دنیای مستقل Somnium بسازند، ابتدا باید یکی از این قطعات زمین را بدست آورند. بازیکنان همچنین می‌توانند هر NFT دلخواهی را در زمین خود قرار دهند و به کاوش آن در VR بپردازند.

مرتبط : زمین های مجازی در متاورس ( بررسی ارزش گذاری و کسب سود )

آواتارها (AVATAR)


در نوامبر 2020، تیم توسعه دهنده Somnium Space اعلام کرد که امکان توکنیزه کردن آواتارها فراهم شده است که یعنی کاربرد جدید برای CUBE در این پروژه ایجاد شده است. بازیکنان اکنون می‌توانند آواتارهای VR تمام بدن خود را با استفاده از CUBE روی بلاکچین بریزند. برای این کار، بازیکنان یک آواتار را با استفاده از CUBE خریداری می‌کنند و بخشی از موجودی آن‌ها می شود. این آواتارها با دنیای مجازی در سراسر پلتفرم‌های دیجیتالی بزرگ سازگار هستند.

توکن CUBE همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا آواتار کاربر دیگری را به عنوان NFT خریداری کنند. CUBE در کیف پول خریدار در حین معامله با NFT در کیف پول فروشنده مبادله می‌شود. توانایی ساخت آواتار در متاورس سامنیوم اسپیس، کاربرد رو به رشد توکن‌های CUBE را نشان می‌دهد.

روش های کسب درآمد از Somnium Space

جدای از بحث خرید و فروش NFTها که پیشتر نیز در متن مقاله به آن‌ها شاره شد، سطح کاربران در کسب درآمد آن‌ها از بازی متاورسی Somnium Space مؤثر است. سطح کاربران با اصطلاح karma levels در این پروژه متاورسی سنجیده می‌شود. معیارهایی که این سطح را مشخص می‌کنند عبارتند از:

1- رتبه‌بندی که با توجه به جایگاه کاربر بین سایر ساکنان دنیای مجازی تعیین می‌شود.

2- تعامل که براساس تراکنش‌های کاربران، زمانی که در ازی صرف می‌کنند، مالکیت زمین و نرخ کاوش آن‌ها در متاورس سنجیده می‌شود.

3- سایر موارد که به فعالیت‌های کاربر در مشارکت و سازماندهی رویدادها و ساخت و ساز او در متاورس مربوط می‌شود.

در نهایت همه این‌ها منجر به دریافت پاداش‌هایی از جنس ارز دیجیتال CUBE خواهد شد.

سخن پایانی

بازی‌های VR یا همان واقعیت مجازی، به دلیل تجربه منحصر به فردی که در اختیار کاربران خود می‌گذارند از محبوبیت بسیاری برخوردارند. ادغام تمام این ویژگی‌ها با متاورس در پروژه Somnium Space، موجب شده است که دیگر فقط بحث بازی کردن مطرح نباشد. حالا افراد می‌توانند ملاقات‌های کاری خود را در چنین فضایی ترتیب دهند و این در حالی است که با آواتارهای خود می‌توانند قدم‌های بیشتری به واقعیت نزدیک شوند. با ادغام فناوری بلاک چین، Somnium به کاربران این امکان را می‌دهد که از تجربیات VR کسب درآمد کنند و به کاربران قدرت می‌دهد تا دنیایی را ایجاد کنند که در آن خالق اثر و کسی هستند که از آن سود می‌برند.

شما می توانید تجریبات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و یا با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس
واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم) واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم)
بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل) بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید