عصر متاورس
فاندامنتال بازی دنیای اتر World Of Ether - (راهنمای جامع)

فاندامنتال بازی دنیای اتر World Of Ether - (راهنمای جامع)

پیش گفتار 

چنانچه در مورد دنیای کریپتو اطلاعات کسب کرده باشید، می‌دانید که بازی‌های کریپتویی محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. اغلب این بازی‌ها برپایه کلکسیونری بنا شده‌اند و امکان بهره‌مندی از NFTهایی را به بازیکنان خود می‌دهند که به دلیل کمیابی گران قیمت و در نتیجه سودآور هستند. یکی از این موارد بازی World Of Ether یا دنیای اتر است.

در کنار جنبه سرگرمی، مکانیسم این بازی و توکن‌های آن، امکان کسب درآمد را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند که در این مقاله از عصر متاورس به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بازی World Of Ether چیست؟

دنیای اتر، یک بازی کاملاً غیرمتمرکز از نوع کلکسونری است که روی بلاکچین اتریوم Ethereum کار می‌کند. بازیکنان باید هیولاهایی را جمع‌آورری کنند که می‌توانند برای مبارزه با کاربران دیگر فرستاده شوند و همچنین امکان تولید مثل و فروش ان‌ها به قیمت‌های بالا نیز وجود دارد.

بازی‌های کلکسیونی زیادی در دنیای کریپتو ساخته شده‌اند که کریپتوکیتیز یکی از معروف‌ترین‌ها است، اما در آن بازی امکان مبارزه وجود ندارد. به این ترتیب World Of Ether پایه‌گذار چیزی بود که جذابیت سرگرمی در کریپتو را چند برابر کرد.

مرتبط : معرفی بهترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد.

تاریخچه بازی دنیای اتر


بازی دنیای اتر در 14 دسامبر 2017 توسط تیمی متشکل از6  نفر پایه‌گذاری شده است. اغلب نام الن گلدمن را به عنوان پایه‌گذار می‌بینیم، اما 5 نفر دیگر نیز در این پروسه حضور داشتند که عبارتند از: Bryan Okeke, Christopher Thomas, Edward Sturm, Ram Berrouet, Stanley Goldman.

براساس نقشه راه پروژه دنیای اتر، موارد زیر انجام شده است:

1- ارائه وایت لیست. وایت لیست فهرستی از شرکت‌کنندگان ثبت نام شده و تأیید شده است که به آن‌ها دسترسی انحصاری برای مشارکت در عرضه اولیه کوین (ICO) یا پیش فروش داده شده است.

2- انتشار ورژن بتای بازی

3- بازپرداخت به کاربرانی که به دلیل تراکنش‌های رد شده از جمله مینت و خرید، خسارت دیده‌اند.

4- ارائه 5000 تخم مرغ (یکی از اصلی‌ترین روش‌های بازی برای کسب هیولاها)

5- گسترش متا (META-EXPANSION)، امکانی برای کسب زمین توسط کاربران

6- مانگا و کامیک‌های دنیای اتر که به کاربرانی که اتریان‌هایشان در کامیک استفاده شود، سود می‌دهد.

برای 3 ماهه سوم 2023، آغاز انیمه‌های دنیای اتر در نظر گرفته شده است.

بخش های مختلف بازی دنیای اتر


برای درک اجزا و بخش‌های مختلف این بازی، ابتدا باید در مورد داستان و پروسه آن صحبت کنیم. طبق وایت پیپری که در وبسایت رسمی بازی World Of Ether منتشر شده است، داستان بازی از این قرار است:

«ما با جستجو در گوشه‌های ناشناخته جهان، موجوداتی را یافته‌ایم که اتریان (Etherians) نام دارند. پس از مطالعه روی آن‌ها دیدیم که هر کدام ویژگی‌ها و تواناهایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از آن‌ها قدرت نور خورشید را دارند، برخی میتوانند فلز را خم کنند و برخی دیگر می‌توانند ذهن‌ها را مسحور کنند. آنچه در بین همه‌شان مشترک است، این است که از هم متنفرند.

ما برای یافتن یک منبع انرژی کریستالی جهان را سفر کردیم، اما به جای هدفمان، اتریان‌ها را یافتیم. سیاره‌ای که یافتم، دنیای اتر نام دارد.»

کاراکترها (شخصیت های بازی)

متن بالا توضیحاتی است که تیم پروژه برای ما آماده کرده‌اند. برطبق این توضیحات، در می‌یابیم که کاراکترهای بازی اتریان نام دارند. اتریان‌ها در 5 دسته زیر قرار دارند:

1- خورشید: اتریان‌هایی که با هدف حفظ و نگهداری ساخته شده‌اند در این دسته قرار دارند. استفاده از آن‌ها برای بازیکگنانی که می‌خواهند ریسک را کاهش دهند منتاسب است.

2- اقیانوس: این‌ها اتریان‌هایی هستند که برای مبادله ساخته شده‌اند. اقیانوس‌ها برای بازیکنانی که قصد ایجاد تنوع دارند مناسب هستند.

3- زندگی: اتریان‌های زندگی وظیفه آفرینش را در دست دارند. برای بازیکنانی که می‌خواهند جمعیت اترهای خود را افزایش دهند عالی است.

4- مرگ: اتریان‌های مرگ، خشونت و جنگ را کنترل می‌کنند. چنانچه بازیکنی بخواهد وارد مبارزه با سایرین یا به اصطلاح بازی PVP شود، باید از این‌ها استفاده کند.

5- اختری: اتریان‌های اختری وظیفه ارتقا را برعهده دارند. استفاده از آن برای بازیکنانی توصیه می‌شود که می‌خواهند گونه‌های کمیاب ایجاد کنند.

امکان بازی PVP

بازی PVP یا Player versus player به معنی بازیکن در برابر بازیکن، به بازی‌های تعاملی مبارزه‌ای اطلاق می‌شود. در بازی دنیای اتر، امکان استیک کردن توکن‌ها یا همان اتریان‌ها وجود دارد، اما چرا به جای این کار با مبارزه توکن‌های مورد نظر خود را به دست نیاوریم؟

امکان PVP بودن، یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این بازی است و بازیکنان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند تا دارایی‌های خود را افزایش دهند. برای این کار مهاجم باید تعدادی از توکن‌های مرگ خود را به کار بگیرد، قدرت و تعداد این توکن‌ها تعیین می‌کند که چه مقدار از منابع مدافع به مهاجم تعلق خواهد گرفت.

مقدار دارایی دزدیده شده، متناسب با میزان استیک مشخص می‌شود. در نهایت آمار اتریان‌های آنچین مهاجم و مدافع بررسی شده و برنده مبارزه انتخاب می‌شود. سپس مالیات محاسبه می‌شود و درصدی از دارایی‌های برنده شده به خزانه می‌رود. چنانچه مدافع پیروز شود، توکن‌های مرگی که مهاجم به کار گرفته بود، به او منتقل می‌شوند. این پروسه نیز مشمول مالیت است و درصدی از آن (حدوداً 10 درصد) به خزانه منتقل می‌شود.

ویژگی بازی World Of Ether

در این بخش به ویژگی‌هایی که توکن‌های بازی دارند نگاهی خواهیم داشت.

عملکرد توکن

هر توکن عملکرد مخصوص به خود را داردو وقتی توکنی در بازی استفاده شود، به خزانه برمی‌گردد. توکن‌های خورشید را می‌توان برای افزایش سطح دفاعی استفاده کرد. اقیانوس‌ها برای تغییر نوع اتریان استفاده می‌شوند. توکن‌های زندگی به تولد اتریان‌های جدید کم می‌کنند. توکن‌های مرگ برای حمله به کار می‌روند. توکن‌های اختری نیز قدرت اتریان‌ها را افزایش می‌دهند.

بازی زمانی آغاز می‌شود که 9999 NFT به فروش برسند یا تیم پروژه تصمیم به آغاز آن بگیرد.

استیکینگ اتریان

استیک کردن هر نوع اتریان، منجر به پاداشی از همان جنس می‌شود. برای مثال وقتی اقیانوس‌ها را استیک کنیم، در ازای آن اقیانوس پاداش خواهیم گرفت.

اتریان‌ها می‌توانند جند ساعت در حالت استیک باشند. برای برداشت پاداش خود باید تا پایان دوره استیک منتظر بمانید. البته امکان برداشت آنی نیز وجود دارد، اما مقداری مالیت به عنوان جریمه دریافت خواهد شد. همانطور که پیشتر اشاره شد، مالیات‌ها به خزانه توکن برمی‌گردند که استخری مبتنی بر دائو است.

 قبل از اینکه اتریان دریافت کنید، باید یک دسته انتخاب کنید. دسته تضمین می‌کند که اتریان‌های شما همیشه عضوی از یک نوع خواهند بود. اگر شما بازیکن دسته مرگ هستید، اتریان‌های جدید شما همیشه از نوع مرگ خواهند بود. نوع اتریان را می‌توان تغییر داد، اما برای این کار باید از توکن‌ها استفاده کنید. این باعث می‌شود که انتخاب دسته تصمیم بسیار مهمی برای بازیکنان باشد.

میزان کمیابی

کل تعداد توکن‌های بازی دنیای اتر، از نظر کمیابی در دسته‌های زیر قرار دارند.

1- 60 درصد معمولی

2- 30 درصد غیرمعمول

3- 9.9 درصد کمیاب

4- 0.1 درصد افسانه‌ای

5- درصد طلایی

نحوه کسب درامد از بازی دنیای اتر

استیکینگ همیشه یکی از روش‌ها معمول در کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی است که همگی با آن آشنایی داریم. موردی که اکنون می‌خواهیم از آن صحبت کنیم، روش درآمد مستقیم است. در بازی World Of Ether، امکان فروش اتریان‌ها به بازیکنان دیگر و کسب درآمد از این طریق وجود دارد. حتی می‌توانیم پول معمولی مثل دلار دریافت کنیم.

لازم است بدانید که پیدایش اتریان‌ها با تخم مرغ‌ها (egg) صورت می‌گیرد. در این بازی امکان خرید مستقیم NFT از تیم توسعه وجود ندارد. نکته جالب این است که هیچ بازیکنی نمی‌داند چه اتریانی سر از تخم در خواهد آورد. دلیل امکان خرید و فروش توکن‌ها در دنیای اتر نیز همین است. بازیکنان پی از آنکه فهمیدند چه توکنی نصیبشان شده، می‌توانند آن را بفروشند تا توکن مورد نظر خود را بخرند.

سخن پایانی

بازی‌های کریپتویی سرگرمی درآمدزای خوبی هستند. ضمن اینکه وجود آن‌ها به پذیرش عمومی کریپتو هم کمک می‌کند. در این بین بازی World Of Ether، به عنوان یکی از اولین‌هایی که امکان مبارزه را ارائه کرد، توجه‌های بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این بازی روی اتریوم کار می‌کند و داستان آن جذابیت‌های زیادی دارد.

آیا شما تا به حال در بازی‌های کریپتویی شرکت کرده‌اید؟ به نظر شما دیدن آن‌ها به چشم منبع سود و درآمد کریپتو تا چه اندازه قابل اتکا است؟ آیا بازی دنیای اتر را توصیه می‌کنید؟

شما می توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد
آموزش ساخت کیف پول متامسک metamask آموزش ساخت کیف پول متامسک metamask
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید