عصر متاورس
متاورس دسنترالند - خرید زمین در دیسنترالند + قیمت و نکات مهم

متاورس دسنترالند - خرید زمین در دیسنترالند + قیمت و نکات مهم

مقدمه

دیسنترالند Decentraland یکی از قدرتمندترین پروژه های متاورسی با تعداد کاربران روزافزون است. پروژه دسنترالند یک متاورس NFT محور است و تمام دارایی ها و عناصر درون بازی از جمله زمین های مجازی، NFT هایی هستند که در فروشگاه دیسنترالند خرید و فروش می‎‎‎‎‎‎شوند.

اما خرید زمین در دسنترالند چه فایده ای دارد؟ چگونه زمین های خودرا گسترش دهیم و از زمین های مجازی کسب درآمد داشته باشیم؟ درادامه، پس از بررسی زمین های مجازی دیسنترالند، به صورت گام به گام خرید زمین در دیسنترالند را آموزش می‎‎‎‎‎‎دهیم. اگر با پروژه دسنترالند و بخش های مختلف آن، آشنایی ندارید، مقاله "بررسی دیسنترالند Decentraland" به شما کمک می‎‎‎‎‎‎کند.

مرتبط : متاورس چیست ؟ ( به زبان ساده ) 

آشنایی با زمین های مجازی در دیسنترالند Decentraland 

زمین های مجازی در دسنترالند که "LAND" نامیده می‎‎‎‎‎‎شوند، NFT هایی هستند که بااستفاده از توکن های MANA (ارزبومی دیسنترالند) خرید و فروش می‎‎‎‎‎‎شوند. هر قطعه زمین در ابعاد 16متر در 16متر موجود است، شما می‎‎‎‎‎‎توانید با خرید چند زمین مجاور یکدیگر، زمین های خودرا گسترش دهید. 

هنگامی که یک قطعه زمین مجازی خریداری می‎‎‎‎‎‎کنید، NFT آن در کیف پول دیجیتال شما ذخیره می‎‎‎‎‎‎شود و شما کنترل کاملی بر آن خواهید داشت. همچنین سند مالکیت شما در بلاک‎‎‎‎‎‎چین ثبت و ذخیره می‎‎‎‎‎‎شود، بنابراین کسی نمی‎‎‎‎‎‎تواند مالکیت شمارا نقض کرده و یا از شما سلب کند. پس از خرید یک قطعه زمین، شما می‎‎‎‎‎‎توانید بااستفاده از خلاقیت خود و هرطور که مایل هستید، آن هارا گسترش دهید و به ساخت و ساز بپردازید. 

Builder ابزاری است که متاورس دسنترالند در اختیار زمین داران قرار می‎‎‎‎‎‎دهد، با استفاده از این ابزار می‎‎‎‎‎‎توانید از ویژگی های از پیش ساخته شده برای زیبایی و توسعه بهتر زمین های خود استفاده کنید. ویژگی های بسیاری وجود دارد که می‎‎‎‎‎‎توانید از آن ها استفاده کنید. فضای سبز و درختان، آیتم های محیط، یک قطعه سنگ و ... .      

قیمت زمین در دیسنترالند به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا زمین های گران قیمت بهتر هستند؟ این یک تصمیم شخصی است که بستگی به شما خواهد داشت. باید درنظر بگیرید چه برنامه ای برای آینده این زمین دارید. انتخاب یک زمین مجازی بستگی به نوع فعالیت و انتظارات شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید کسب و کار خودرا در دسنترالند تبلیغ کنید، نیاز به یک قطعه زمین در مرکز شهر خواهید داشت که کاربران زیادی از آن جا عبور می‎‎‎‎‎‎کنند. چراکه در غیراینصورت کسی تبلیغ شمارا نخواهد دید.

دیسنترالند را می‎‎‎‎‎‎توان یک شهر بزرگ مجازی تصور کرد، این شهر موقعیت های جغرافیایی زیادی دارد، محله های پر رفت و آمد و محله های سوت و کور.

بدیهی است که قیمت زمین های مجازی در مکان های پر رفت و آمد بالاتر از زمین هایی دورافتاده خواهد بود. همچنین زمین هایی که در مجاورت شرکت ها و برندهای مشهور هستند، بسیار ارزشمندتر از دیگر زمین ها هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری هستند که بر ارزش یک زمین مجازی تاثیر می‎‎‎‎‎‎گذارند، یکی از این عوامل تعداد کاربران و میزان محبوبیت یک پروژه متاورسی است. می‎‎‎‎‎‎دانیم که زمین های مجازی براساس قانون عرضه و تقاضا ارزش گذاری می‎‎‎‎‎‎شوند، بنابراین هرچه متقاضیان خرید زمین (کاربران یک پروژه) بیشتر باشند، زمین های آن پروژه از ارزش بیشتری برخوردار هستند (برای اطلاعات بیشتر می‎‎‎‎‎‎توانید مقاله " زمین های مجازی در متاورس " را مطالعه کنید). 

روش های کسب درآمد از زمین های مجازی دیسنترالند        

در زمان پیدایش متاورس، به علت کمبود آگاهی، عموم مردم تصور می‎‎‎‎‎‎کردند زمین های مجازی در پروژه های متاورسی تنها برای سرگرمی هستند. رفته رفته با تبلیغات گسترده متاورس، کاربران متوجه اهداف ارزشمند این فناوری شدند. با افزایش آگاهی کاربران، NFT زمین های مجازی دیگر برای سرگرمی استفاده نمی‎‎‎‎‎‎شوند، بلکه مالکان زمین هرکدام اهداف بلندمدتی درسر دارند. در پروژه های گسترده ای مانند دسنترالند شما می‎‎‎‎‎‎توانید اهداف جذاب و کاربردی زیادی را پیاده سازی کنید. این اهداف می‎‎‎‎‎‎تواند اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و ... باشد. در ادامه با چندتا از کارهایی که می‎‎‎‎‎‎توانید با زمین های خود انجام دهید، آشنا می‎‎‎‎‎‎شویم.

مرتبط : Utility NFT یا NFT های کاربردی چیست؟

1- خرید و فروش زمین 

اولین کاری که می‎‎‎‎‎‎توان با NFT زمین ها انجام داد، خرید یک قطعه زمین و فروش مجدد آن با قیمت بالاتر است. مانند یک بنگاه معاملاتی. شما می‎‎‎‎‎‎توانید هنگامی که زمین ها با کاهش قیمت مواجه شدند، آن هارا خریداری کنید و در فصل افزایش قیمت، زمین های خودرا بفروشید. معامله زمین های مجازی می‎‎‎‎‎‎تواند بسیار سودآور عمل کند، به شرطی که از شرایط بازار آگاه باشید و تجربه کافی داشته باشید. به این معنی که بدانید چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید.

2- توسعه و گسترش زمین ها

یک زمین ساخته شده از ارزش بالاتری نسبت به یک زمین خالی برخوردار است. شما می‎‎‎‎‎‎توانید مانند بساز بفروش های دنیای فیزیکی عمل کنید. یک قطعه زمین مجازی خریداری کنید، آن را توسعه دهید و سپس با قیمت های بالاتر بفروشید. دراین حین می‎‎‎‎‎‎توانید با خلاقیت و سلیقه خود، یک زمین را به ساختمانی مجلل و گران قیمت تبدیل کنید. 

3- اجاره زمین های مجازی 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید زمین های خودرا به اشخاص دیگر اجاره دهید. دراینصورت علاوه بر اینکه به یک درآمد غیرمنفعل دست پیدا کرده اید. می‎‎‎‎‎‎توانید زمین های خودرا در هنگام افزایش قیمت بفروشید. یعنی تا هنگامی که ارزش زمین ثابت است آن را اجاره دهید و به محض افزایش قیمت آن را بفروشید. نگران کلاهبرداری ها نباشید، تمام این امور توسط قراردادهای هوشمند ایجاد و اجرا می‎‎‎‎‎‎شوند و نیازی نیست بابت اعتماد به مستاجر خود، اظطراب داشته باشید.  

4- کسب درآمد از تبلیغات 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید از شرکت ها و برندهای بزرگ مبالغ هنگفتی دریافت کنید و در ازای آن اجازه دهید بیلبوردهای تبلیغاتی را در زمین های شما نصب کنند. یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد از زمین ها در دیسنترالند، قبول تبلیغات است که می‎‎‎‎‎‎توانید به گونه های مختلفی انجام شود. 

شما همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید کسب و کار خودرا تبلیغ کنید. به عنوان مثال شرکت های بزرگی مانند آدیداس و سامسونگ، با خرید زمین های مجازی در دسنترالند، کسب و کار خودرا تبلیغ می‎‎‎‎‎‎کنند و به این طریق فروش خودرا افزایش می‎‎‎‎‎‎دهند. 

5- توسعه و گسترش زمین 

متاورس دیسنترالند ابزاری به نام Builder دراختیار مالکان زمین قرار می‎‎‎‎‎‎دهد. بااستفاده از این ابزار می‎‎‎‎‎‎توانید بدون نیاز به دانش های تخصصی و با استفاده از ویژگی های از پیش ساخته شده زمین های خودرا به هر نحوی که مایل هستید گسترش دهید. شما می‎‎‎‎‎‎توانید زمین خودرا به یک باشگاه، کازینو، کتابخانه یا حتی یک گالری هنری تبدیل کنید. در صورتی که یک گالری هنری راه اندازی کنید می‎‎‎‎‎‎توانید آثار NFT هنرمندان را در گالری خود قرار داده و از فروش آن ها کمیسیون دریافت کنید. 

روش هایی بیش از موارد بالا برای کسب درآمد از متاورس دسنترالند وجود دارد که می‎‎‎‎‎‎توانید از "مقاله بررسی دیسنترالند"  یا "مقاله کسب درآمد از متاورس" کمک بگیرید. شما می‎‎‎‎‎‎توانید هرچیزی را طراحی و تولید کنید، سپس در بازار دیسنترالند برای فروش بگذارید. همچنین این متاورس جذاب ابزاری دراختیار شما می‎‎‎‎‎‎گذارد تا بدون نیاز به دانش کدنویسی، بازی های خودرا توسعه دهید و از ساخت بازی ها و مینی‎‎‎‎‎‎‎بازی ها، به درآمد فوق العاده ای دست یابید. 

آموزش خرید زمین در دیسنترالند Decentraland

خرید زمین در دیسنترالند کار بسیار ساده ای بوده و شما می‎‎‎‎‎‎توانید در عرض چند دقیقه زمین خودرا خریداری کنید.  

ابتدا نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید، توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم از کیف پول متامسک استفاده کنید. متامسک یک کیف پول محبوب است که از طیف وسیعی از دارایی های دیجیتال به ویژه NFT ها پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند، همچنین رابط کاربری ساده ای دارد و حتی مبتدیان می‎‎‎‎‎‎توانند به راحتی بااین کیف پول فعالیت های خودرا انجام دهند. علاوه براین اکثر پلتفرم های موجود، متامسک را به عنوان اولین گزینه برای کاربران فهرست می‎‎‎‎‎‎کند (آموزش ساخت متامسک MetaMask به صورت گام به گام و تصویری).

1- پس از نصب کیف پول متامسک باید وارد وبسایت رسمی دسنترالند به آدرس DecentraLand.Org شوید. دراین مرحله دو گزینه برای انتخاب وجود دارد؛ می‎‎‎‎‎‎توانید از نسخه بتا که نسخه آزمایشی و اولیه در دسکتاپ استفاده کنید و یا از نسخه مرورگر استفاده کنید. (برای ادامه آموزش ما از نسخه مرورگر استفاده می‎‎‎‎‎‎کنیم، چراکه نسخه دسکتاپ همچنان درمرحله آزمایشی و درحال توسعه است و ممکن است برای شما به درستی کار نکند). با کلیک روی گزینه "Open In Browser"، به مرحله بعد هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید.  

2- همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‎‎‎‎‎‎کنید، شما اجازه دارید به عنوان مهمان وارد پلتفرم دیسنترالند شوید. اما برای خرید زمین نیاز دارید تا کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کنید، بنابراین روی گزینه سمت چپ (Play Using Your Wallet) کلیک کنید.

3- با کلیک روی گزینه سمت چپ، کیف پول متامسک شما باز می‎‎‎‎‎‎شود و برای اتصال به پلتفرم دسنترالند از شما اجازه می‎‎‎‎‎‎خواهد. با وارد کردن رمز عبور خود اتصال کیف پول را تایید کنید.


4- زمانی که کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کردید، در قسمت بالای صفحه روی گزینه MarketPlace کلیک کنید. MarketPlace فروشگاه بازی دیسنترالند است، جایی که می‎‎‎‎‎‎توانید NFT تمام دارایی های درون بازی را معامله کنید. هرچیزی که دراین بازی به آن نیاز دارید در فروشگاه بازی پیدا می‎‎‎‎‎‎شود. از یک حیوان خانگی و یک جفت دستکش برای آواتارهای بازی گرفته تا زمین های مجازی. در فروشگاه بازی روی گزینه LAND کلیک کنید تا زمین های موجود برای شما نمایش داده شوند.


5- تصویر بالا، نقشه زمین های موجود در دسنترالند را نشان می‎‎‎‎‎‎دهد. زمین های آبی رنگ فروخته شده اند و شما می‎‎‎‎‎‎توانید زمین های دیگر را خریداری کنید. دقت کنید زمین های مجازی دیسنترالند توسط مختصات این نقشه شناسایی می‎‎‎‎‎‎شوند. مرکز نقشه (منطقه سبز رنگ)، مختصات 0,0 را نشان می‎‎‎‎‎‎دهد، یک منطقه بی طرف که هنگام ورود به بازی به آن جا هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید. دراین نقشه هرچه به طرفین حرکت کنیم، مختصات تغییر می‎‎‎‎‎‎کند. 

6- برای خرید زمین کافی است کیف پول شما به اندازه مبلغ زمین، شارژ شود. در آخر می‎‎‎‎‎‎توانید با کلیک روی هر زمین که مایل به خریداری هستید، کار خرید زمین را به پایان برسانید. به همین سادگی!! از این جا به بعد برعهده شماست که با خلاقیت خود چگونه با این زمین ها برخورد می‎‎‎‎‎‎کنید. 

نکات تکمیلی و مرور کلی  

در فروشگاه دیسنترالند یک بخش برای "نام ها" وجود دارد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید یک اسم برای زمین خود خریداری کنید، این کار تنها برای جلب توجه بیشتر است. شما می‎‎‎‎‎‎توانید از نام های تجاری بزرگ و مشهور برای زمین خود استفاده کنید تا توجه کاربران به زمین شما جلب شود. همچنین درنظر داشته باشید همانطور که در مقاله دسنترالند گفته شد. تمام دارایی هایی که در فروشگاه بازی وجود دارد، با استفاده از توکن های MANA خرید و فروش می‎‎‎‎‎‎شوند. MANA ارزبومی و اصلی پلتفرم دیسنترالند است که علاوه براینکه نشان حاکمیتی دارد برای اقتصاد این اکوسیستم نیز، استفاده می‎‎‎‎‎‎شود.  

مهم ترین نکته این است که پروژه متاورسی دسنترالند یک پروژه جامعه محور و غیرمتمرکز است که براساس تعامل و ارتباط کاربران شکل می‎‎‎‎‎‎گیرد. به عنوان مثال هرچه زمین های مجاور و همسایه شما رشد بیشتری داشته باشند، ارزش زمین شما نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین چه بهتر است که با همکاری و تعامل با دیگر کاربران به رشد و گسترش کسب و کار خود کمک کنید. برای تعامل و ارتباط با دیگر کاربران می‎‎‎‎‎‎توانید روش های زیادی را به کار ببندید. توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم از قسمت DisCord در بالای صفحه برای ارتباط بیشتر کمک بگیرید. 

همچنین توجه داشته باشید وبسایت دسنترالند کمی کند است، بنابراین حتما از یک اینترنت پرسرعت و فیلترشکن قدرتمند استفاده کنید.

سخن پایانی

پلتفرم دیسنترالند Decentraland یک پروژه متاورسی و NFT محور مبتنی بر بلاکچین پالیگان PolyGon است که دارای یک سیستم خودگردان غیرمتمرکز (DAO) نیز هست. DAO دسنترالند به یکی از برترین DAO ها در جدول رده بندی تبدیل شده. این بدان معناست که کنترل کامل بازی برعهده کاربران و جامعه تشکیل دهنده دیسنترالند است. شما می‎‎‎‎‎‎توانید در DAO این پروژه در تصمیم گیری ها و مدیریت بازی، مشارکت کنید. این مشارکت با استفاده از توکن های حاکمیتی MANA صورت می‎‎‎‎‎‎گیرد، هر توکن MANA نماینده یک حق رای است که شما می‎‎‎‎‎‎توانید به یک پیشنهاد رای مثبت یا منفی دهید و یا خودتان یک پیشنهاد را برای رای گیری ایجاد کنید (دراین صورت تمام کاربران بازی به صورت برابر می‎‎‎‎‎‎توانند حق مشارکت داشته باشند). 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات یا تجربیات خودرا در بخش نظرات باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه عصر متاورس در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس و بلاک‎‎‎‎‎‎‎چین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
استخراج ارزهای دیجیتال - برترین ارزهای دیجیتال برای استخراج استخراج ارزهای دیجیتال - برترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

1 نظر ثبت شده !

  1. سلام استاد من سه تا زمین دارم چطور می توانم بفروشم ،یعنی چطور اطلاعات زمین را کسب کنم یعنی کجای زمین اطلاعات تکمیلی برای فروش يا اجاره...پیدا کنم.بااحترام حسن زاده

  1. سلام ممنون از نظر شما، 

    برای معامله زمین های مجازی می تونید از فروشگاه (Market Place) همین پلتفرم اقدام کنید و یا از فروشگاه های ثانویه NFT، اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می تونید از طریق چت آنلاین با ادمین های ما در ارتباط باشید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید