عصر متاورس
لوپرینگ - پروتکل، صرافی و کیف پول LoopRing - توکن LRC چیست؟

لوپرینگ - پروتکل، صرافی و کیف پول LoopRing - توکن LRC چیست؟

مقدمه

لوپرینگ LoopRing یک پروتکل منبع باز و غیرمتمرکز برپایه بلاکچین اتریوم است که با هدف افزایش مقیاس پذیری، کاهش هزینه تراکنش ها و افزایش امنیت در سال 2017 راه اندازی شد. پروتکل Loopring به توسعه دهندگان کمک می‎‎‎‎‎‎کند صرافی های غیرمتمرکز (DEX) خودرا ایجاد کنند.

شما می‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از فناوری zkROLL-UP که در LoopRing آزمایش شده است، برنامه های پرداخت مقیاس پذیر، صرافی های غیرمتمرکز و بازار های NFT خودرا در اتریوم توسعه دهید. 

لوپرینگ LoopRing چیست؟

پروتکل LoopRing توسط مهندس نرم‎‎‎‎‎‎افزار سابق گوگل، دانیل وانگ " Daniel Wang " در سال 2017 تاسیس شد. هدف از راه اندازی این پروتکل سرعت بخشیدن به معامله دارایی های دیجیتال و کاهش هزینه تراکنش ها با حفظ امنیت بود. 

لوپرینگ درواقع پروتکلی برای ایجاد صرافی های غیرمتمرکز مبتنی بر دفترچه سفارشات در شبکه اتریوم است. LoopRing معامله هارا پردازش و هدایت می‎‎‎‎‎‎کند، معامله طرفین را با قیمت بازار مطابقت می‎‎‎‎‎‎دهد بدون اینکه نیازی به دراختیار داشتن وجه کاربران داشته باشد. 

صرافی غیرمتمرکز LoopRing

صرافی غیرمتمرکز LoopRing در فوریه 2020 و برپایه همان پروتکل LoopRing راه اندازی شد. این صرافی اگرچه دارای یک بازارساز خودکار (AMM) است، اما اکثر معاملات آن براساس دفترچه سفارشات صورت می‎‎‎‎‎‎‎گیرد. استفاده از دفترچه سفارشات در صرافی، باعث شفافیت بیشتر تراکنش ها می‎‎‎‎‎‎شود.

این صرافی خودرا به عنوان اولین zkRoll-UP در شبکه اتریوم معرفی می‎‎‎‎‎‎کند که روی پروتکل LoopRing ساخته شده است. این صرافی توسط تیم توسعه دهنده لوپرینگ LoopRing اداره می‎‎‎‎‎شود و از معامله توکن های اترETH برپایه استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‎‎‎‎‎کند. به لطف فناوری zkRoll-UP صرافی لوپرینگ می‎‎‎‎‎‎تواند بیش از 2000 تراکنش را درثانیه پردازش کند. و این کار را با هزینه ای کمتر از 0.0001 دلار برای هر تراکنش انجام می‎‎‎‎‎دهد. این صرافی ادعا می‎‎‎‎‎کند بدون کاهش ذره ای از امنیت تضمین شده اتریوم، مقیاس پذیرترین صرافی غیرمتمرکز است. 

LoopRing DEX معاملات ایمن را با سرعتی بالا و بدون هزینه کارمزد برای تراکنش ها ارائه می‎‎‎‎‎دهد. برای اطلاعات بیشتر راجع به دکس DEX ها می توانید مقاله صرافی های غیرمتمرکز (DEX) را مطالعه کنید.

 کیف پول لوپرینگ LoopRing چیست ؟

کیف پول هوشمند LoopRing اولین کیف پول هوشمندی است که از فناوری zkROLL-UP در شبکه اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎کند. برای استفاده از این کیف پول دیگر نیازی به کلید های خصوصی و استرس نگه داری از آن هارا نخواهید داشت. این کیف پول برای حفظ امنیت، به جای استفاده از کلیدهای خصوصی، از قراردادهای هوشمند بهره می‎‎‎‎‎گیرد.

شما می‎‎‎‎‎‎‎توانید بااستفاده از قراردادهای هوشمند، کیف پول خودرا مدیریت کرده و آن را ایمن نگه دارید.

بررسی توکن LRC و توکنومیک آن 

LRC یک توکن ERC-20 است که به عنوان ارزاصلی و بومی اکوسیستم LoopRing استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. توکن LRC برای اهدافی مانند؛ مشارکت در تصمیم گیری ها (نشان حاکمیتی دارد)، حفظ امنیت (توکن امنیتی)، پرداخت کارمزد ها (توکن کاربردی) و برای پاداش به سپرده گذاران (Staking) و... در اکوسیستم لوپرینگ استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. 

در آگوست 2017 یک عرضه اولیه سکه (ICO) برای توکن LRC راه اندازی شد که منجر به جمع آوری سرمایه 45 میلیون دلاری شد. اگرچه به علت محدودیت های قانونی کشور چین درآن زمان، لوپرینگ مجبور شد 80 درصد از این مبلغ را به خریداران برگرداند. 

LRC دارای حداکثر عرضه 1,37 میلیارد دلار است که چیزی حدود 1.2 میلیارد توکن LRC در گردش است. این توکن یک ماهیت ضدتورم دارد، چراکه 10 درصد از مجموع هزینه های LoopRing طی فرآیند توکن سوزی، سوزانده می شود. ارزش بازار این توکن درحال حاضر برابر 665,619.48 دلار است و در رتبه 67 جدول رده بندی قرار دارد. 

مرتبط : توکنومیک (Tokenomics) چیست و چرا بررسی توکنومیک قبل از سرمایه گذاری اهمیت دارد؟

این توکن در ماه می 2019 به نسخه 2.0 به روزرسانی شد. از این توکن به برای تشویق کاربران پروتکل LoopRing استفاده می‎‎‎‎‎شود. کاربرانی که از این شبکه پشتیبانی کرده و به تقویت آن کمک می‎‎‎‎‎کنند به شرح زیر پاداش دریافت می‎‎‎‎‎کنند.

1- 80 درصد برای ارائه دهندگان نقدینگی در دفترچه های سفارش و بازارساز خودکار (AMM). که دست کم 50 درصد از این مبلغ به نقدینگی مربوط به LRC می‎‎‎‎‎‎رسد.

2- 10 درصد برای بیمه گذاران درنظر گرفته شده (کاربرانی که سرمایه خودرا در صندوق بیمه ایمنی قرار می‎‎‎‎‎‎دهند).

3- 10 درصد برای کاربرانی که در دائوDAO پروژه در تصمیمات آینده مشارکت دارند، درنظر گرفته شده است. 

سخن پایانی 

LoopRing یک پروتکل منبع باز و غیرمتمرکز است که با استفاده از فناوری zkROLL-UP و برپایه بلاکچین اتریوم ساخته شده. هدف از این پروتکل سهولت در معاملات و افزایش مقیاس پذیری، سرعت و کاهش هزینه کارمزد هاست در حالی که هیچ لطمه ای به امنیت وارد نخواهد کرد. 

LoopRing همچین یک صرافی غیرمتمرکز برپایه پروتکل LoopRing است که معامله کاربران را با ارزش بازار مطابقت می‎‎‎‎‎‎دهد. این اکوسیستم دارای یک کیف پول دیجیتالی به نام LoopRing است و توکن بومی آن با نماد LRC برای اهداف متفاوتی استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. 

در آخر می‎‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید، همچنین با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه می توانید از آخرین اخبار بلاکچین ها و متاورس آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

صرافی دکس(dex) چیست؟معرفی صرافی های غیرمتمرکز "dex" صرافی دکس(dex) چیست؟معرفی صرافی های غیرمتمرکز "dex"
استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده
ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )
بلاک چین، متاورس و کریپتو - راهنمای جامع (بخش دوم) بلاک چین، متاورس و کریپتو - راهنمای جامع (بخش دوم)
اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید