عصر متاورس
پروژه متاورسی MetaHero و ارزدیجیتال HERO - ( راهنمای جامع )

پروژه متاورسی MetaHero و ارزدیجیتال HERO - ( راهنمای جامع )

پیش گفتار 

متاورس‌ها روز به روز پیشرفت می‌کنند و ما هر روز شاهد راه‌اندازی پروژه متاورسی جدیدی هستیم. به همین دلیل در این مقاله از سری آموزش متاورس در عصر متاورس تصمیم گرفته‌ایم در مورد پروژه Metahero که در سال 2021 با توکن بومی HERO ایجاد شد، صحبت کنیم.

کارکرد این پروژه متاورسی، حول مدلسازی‌های سه بعدی واقع‌گرایانه می‌گردد. در ادامه خواهیم دید که این ویژگی چگونه به کاربردهای مهمی منجر می‌شود که تجربه ما از برخی فعالیت‌های روزمره را دگرگون خواهد کرد.

Metahero چیست؟

اگر تصور می‌کنید NFTهایی مثل Bored Ape یا Flovatar ظاهرهایی غیرواقعی دارند و نمی‌توانند نیاز شما را برای حضور در دنیای متاورس‌ها به خوبی پاسخ دهند، شاید بهتر باشد از دنیای سه بعدی Metahero استفاده کنید.

پروژه متاهیرو (Metahero)، پلتفرمی بر پایه بلاکچین است که با مدلسازی سه بعدی به کاربران خود اجازه می‌دهد آواتارها و آیتم‌های واقعگرایانه بسازند و از آن‌ها در متاورس استفاده کنند. جالب اینجا است که این مدلسازی‌ها محدود به خود کاربران نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند از اشیا و حیوانات خانگی خود نیز آیتم سه بعدی بسازند.

به این ترتیب علاقه‌مندانی که می‌خواهند در بازی‌ها، فضای VR و شبکه‌های اجتماعی با آواتاری سه بعدی از خود فعالیت داشته باشند، به راحتی و بدون نیاز به دانش کریپتو می‌توانند از فناوری مدلسازی سه بعدی پروژه Metahero استفاده کنند. حتی این قابلیت برای ساخت NFT از کلکسیون‌ها و آثار هنری دنیای واقعی نیز وجود دارد.

Metahero چگونه کار می کند؟

فناوری Metahero به عنوان دروازه‌ای عمل می‌کند که دنیای فیزیکی را به دنیای مجازی متاورس پیوند می‌دهد. برای دسترسی به اسکنر آنلاین و ورود به یکی از اتاق‌های اسکن پیشرفته آن، ابتدا باید برنامه متاهیرو را دانلود کرده و تعداد معینی توکن بومی HERO که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد، دریافت کنید.

بررسی Metahero و نحوه عملکرد این فناوری، نشان می‌دهد که پروژه Metahero روی زنجیره هوشمند بایننس Binance و یک پلتفرم هوشمند مبتنی بر قرارداد فعال برای توسعه Dapp (برنامه های غیرمتمرکز) ساخته شده است. این به پروژه متاهیرو اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند NFT و اسکن سه بعدی را برای تولید متا آواتارها و آیتم‌های کاملاً سفارشی ترکیب کند.

امکان کسب درآمد از NFTهای سه بعدی نیز از جالب توجه‌ترین ویژگی‌هایی این پروژه است که انگیزه بیشتری به کاربران می‌دهد تا فعالیت خود را بیشتر کنند. همچنین لازم به ذکر است که به کارگیری قراردادهای هوشمند فرصت‌های زیادی را برای فعالیت افراد ایجاد کرده است.

کاربرد پروژه متاورسی Metahero

1- گیمینگ سطح بالا

تصور کنید می‌خواهید در بازی‌های مجازی شرکت کنید و به دنبال آواتاری هستید که تا حد امکان شبیه به خودتان باشد. باوجود Metahero دیگر نیازی نیست از آواتارهای از پیش ساخته شده استفاده کنید، کافی است بدن خود را با استفاده از متااسکنر سه بعدی پیشرفته پروژه Metahero اسکن کنید و پس از آن با ظاهر خودتان وارد متاورس شوید.

2- تست پیش از خرید

تصور کنید می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید برخی از لباس‌ها در فروشگاه آنلاین، آن‌ها را امتحان کنید؟ می‌توانید برای حدس زدن این‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎که آیا لباس مناسب است یا خیر، به غریزه خود تکیه کنید. با این حال، باز هم بهتر این است که بتوانید به سادگی با خود مجازی‌تان وارد دنیای متاورس شوید، لباس‌ها را تست کنید و قبل از خرید از مناسب بودن آن‌ها مطمئن شوید.

3- معاینه مجازی

امکان ملاقات با پزشکانی از سراسر دنیا با وجود متاورس ممکن شده است. حال بیمارانی می‌توانند با مدل سه بعدی و واقعی خودشان به مطب بروند واین در حالی است که پزشک مورد نظر هم مطب خود را همانطور که هست در متاورس ایجاد کرده است و دیگر به تمای ویدیویی اکتفا نمی‌کند.

تیم سازندگان متاهیرو

پروژه Metahero در سال 2021، توسط رابرت گرین (Robert Gryn) و پیوتر هارواس (Piotr Harwas) منتشر شد. گرین یک کارآفرین حوزه فناوری با سابقه در ایجاد استارتاپ‌های موفق است. یکی از شرکت‌های او به نام Codewise در فهرست 1000 شرکت برتر فایننشال تایمز قرار گرفت. هارواس هم مدیرعامل Wolf Digital World، بزرگترین شریک شناخته شده پروژه متاهیرو است. Wolf Digital متشکل از ویژوال دیزاینرها، متخصصان مدلسازی، مهندسان و کارشناسان اسکن سه بعدی است. از دیگر شرکای مهم پروژه Metahero، می‌توان به جرمی لوپز (Jeremy Lopez) و مارسین گراچار (Marcin Gracjar) اشاره کرد که هر دو، سال‌ها در طراحی نرم‌افزار تجربه دارند.

ارز دیجیتال HERO

با اینکه پروژه Metahero روی بلاکچین بایننس اسمارت چین کار می‌کند، ارز بومی خود را دارد، که با نام HERO شناخته می‌شود. کاربران از ارز دیجیتال HERO برای خرید NFT، استفاده از اسکنر سه بعدی و انجام فرآیند استیکینگ (Staking) استفاده می‌کنند. به کاربران بسته به تعداد کوینی که استیک کرده‌اند، جایزه تعلق می‌گیرد.

آمار و توکنومیک HERO

با توجه به آمار و ارقام، 10 میلیارد HERO، به عنوان تعداد عرضه کل این کوین در نظر گرفته شده است. که نمودار زیر نحوه تخصیص آن را نشان می‌دهد. موراد 10 درصدی معادل 1 میلیارد کوین HERO و 20 درصدی‌ها معادل 2 میلیارد کوین HERO هستند. در حال حاضر بیش از 5 میلیارد کوین در گردش برای این توکن وجود دارد.


 همچنین 12 درصد مالیات برای تمام معاملاتی که با هیرو انجام می‌شود تعیین شده است که به ترتیب زیر به بخش‌های مختلف تخصیص می‌یابد.

الف- 2 درصد نقدینگی

ب- 3 درصد استخر HERO

پ- 3 درصد بازاریابی و توسعه

د- 4 درصد پاداش‌های بایننس چین

مرتبط : توکنومیک (Tokenomics) بررسی پارامترهای اثرگذار بر قیمت یک ارزدیجیتال

کسب درآمد از متاهیرو

در وهله اول مانند بسیاری پلتفرم‌های دیگر که به ساخت NFT اختصاص دارند، امکان خرید و فروش در متاهیرو وجود دارد. یعنی کاربران می‌توانند NFTهای سه بعدی دلخواه بسازند و سپس آن را در بازار Metahero بفروشند. کسب درآمد از بازی‌های متاورسی و پلتفرم‌های مختلف این حوزه همیشه شامل فروش NFT بوده است.

راه دیگر کسب درآمد از این پروژه استیکینگ ارز دیجیتال HERO و کسب پاداش از این طریق است، که به صورت خودکار در کیف پول کاربران اتفاق می‌افتد. کافی است علاقه‌مندان مقداری HERO خریداری کرده و آن را هولد (HOLD اصطلاحی در کریپتو است که به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال برای بلند مدت گفته می‌شود.) کنند. هرگونه نوسان تنها روی ذخیره پاداش‌ها تأثیر می‌گذارد، نه موجودی اصلی HERO.

سخن پایانی

دنیای کریپتو به ما نشان داده است که تا چه اندازه می‌تواند در کوچکترین کارهای روزمره تا بزرگترین مسائل مالی تأثیرگذار باشد. در این بین امکان مدلسازی‌های سه بعدی که حضور ما را در متاورس‌ها واقعی‌تر می‌کند، حرکتی رو به جلو است که دیگر فقط یک آرزو نیست. پروژه Metahero به خوبی توانسته است نیازهای کاربران متاورس را در مورد نحوه حضورشان در این دنیا متحول کند.

در آخر می توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت، به اشتراک بگذارید. همچنین با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها، آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد
Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید