عصر متاورس
متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع

متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع

پیش گفتار

متاورس RobotEra، جهانی مجازی از زمین‌ها و ربات‌هایی است که می‌خواهند آن را گسترش داده و دنیایی پر جنب و جوش بسازند. در این پروژه NFT های مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است که به کمک آن بتوانند هر چه که می‌خواهند بسازند. این پروژه در تلاش است تا خود را به عنوان برترین متاورس کریپتو معرفی کند. ارز دیجیتال TARO، که توکن بومی این مجموعه است با عرضه کل 1 میلیارد و 800 میلیون کوین برای رسیدن به اهداف robotera طراحی شده است.

در این مقاله از عصر متاورس قصد داریم، در مورد این پروژه جدید و مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن در دست داریم صحبت کنیم. علاقه‌مندان متاورس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوند.

robotera چیست؟

RobotEra یک اکوسیستم جدید هیجان‌انگیز است که شامل یک متاورس و املاک مجازی است. نقشه راه این پروژه اطلاعاتی درمورد تبدیل آن به بهترین ارز دیجیتال متاورسی برای سرمایه‌گذاری عنوان می‌کند. همچنین شامل بازی‌های (play-to-earn) به معنی بازی برای کسب درآمد و PVP (player vs player) به معنی بازیکن در مقابل بازیکن است.

همه جهان‌های مجازی برای عملکرد درست نیاز به ارز دیجیتال نیاز دارند؛ زیرا این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا محصولات درون بازی، لوازم جانبی، آواتار و موارد دیگر را خریداری کنند. یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس امروزی TARO است. این ارز دیجیتالی است که برای پرداخت کالاها و خدمات در متاورس RobotEra استفاده خواهد شد.

این متاورس خود با جهان‌های جایگزین ادغام خواهد شد و بازیکنان به موزه‌ها، پارک‌های موضوعی، سالن‌های کنسرت و موارد دیگر دسترسی خواهند داشت. همانطور که در وایت پیپر پروژه آمده، بنیانگذاران پروژه متاورس RobotEra در حال توسعه جهانی به سبکی شبیه به بازی محبوب NFT متاورس سندباکس (Sandbox) هستند.

به این معنا که بازیکنان می‌توانند قطعه زمینی را به صورت NFT خریداری کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند دارایی‌هایی را در زمین خود بسازند. همچنین شخصیت کاربر در RobotEra، روباتی از جنس NFT است که خود دارایی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

داستان از این قرار است که بازی در سیاره‌ای به نام تارو می‌گذرد، جایی که بومیان روبات‌هایی ساختند که در نهایت در یک جنگ بزرگ پیروز شدند و کنترل آن را به دست گرفتند. بازیکنان همچنین می‌توانند آواتارهای اضافی به نام «همراهان روبات (robot companions)» ایجاد کنند تا به آن‌ها کمک کنند و هرکدام هم ویژگی‌های خاص خود را دارند.

توکن های متاورس robotera

متاورس RobotEra توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در گیم‌پلی ادغام می‌کند تا تجربه ساخت بلاکچین واقعی را برای همه بازیکنان بازی به ارمغان بیاورد.

دارایی‌های دیجیتال تولید شده توسط کاربر به صورت توکن‌های ERC-1155 (همراهان ربات) و ERC-721 (زمین یا قاره) طراحی شده‌اند. برای اطمینان از کمیابی اقلام NFT، پروژه از استانداردهای توکن ERC-1155/721 استفاده می‌کند.

1- ربات

هر کاربر در متاورس robotera، با یک ربات نشان داده می‌شود. درواقع شخصیت اصلی بازی ربات‌ها هستند. این هویت‌های دیجیتالی همان چیزی است که بازیکنان در اولین ورود به متاورس از آن استفاده می‌کنند. اطلاعات هویتی هر بازیکن منحصر به فرد است. کاربران برای سفر در تارو و شرکت در امور مختلف نیاز به آواتاری سه بعدی دارند، که همان ربات است. به این ترتیب هر شخص از دیگری قابل شناسایی خواهد بود.

2- زمین ها

در تارو انواع مختلف زمین با مشخصات مختلف وجود خواهد داشت. آن‌ها توپوگرافی متفاوت و نسبت منابع متفاوتی خواهند داشت تا بازیکنان بتوانند آزادانه هرچه می‌خواهند طراحی و ایجاد کنند. پس از به دست آوردن، می‌توانید هر کاری را در زمین خود انجام دهید، مانند استخراج و جمع‌آوری منابع، ساختن خانه، ساخت همراهان رباتی و بسیاری موارد دیگر.

مرتبط : زمین های مجازی در متاورس ( نکاتی مهم برای خرید و فروش)

3- همراهان رباتی

همراهان رباتی یک NFT مهم و شریک ارزشمند در سیاره تارو است که به بازیکنان در تلاش برای بقا و شکوفایی در دنیای جدید کمک می‌کند. ربات ادیتور، ابزاری است که ظاهر این NFTها با آن قابل طراحی و تغییر است. همراهی با سبک منحصر به فرد یک اثر هنری خوب خواهد بود. همراهان رباتی دارایی‌های دیجیتال غیرقابل تعویض هستند که می‌توانند مبادله شوند و درآمد قابل توجهی برای صاحبان خود کسب کنند.

ارزدیجیتال TARO 

TARO یک توکن کاربردی (Utility) است که در سراسر اکوسیستم RobotEra به عنوان پایه تراکنش‌ها و تعاملات استفاده می‌شود. ارز دیجیتال TARO   توکنی از نوع ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم Ethereum ساخته شده است. در سراسر اکوسیستم توسط گیمرها، توسعه‌دهندگان و ناشران استفاده خواهد شد و به سازندگان و بازیکنان اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها را مبادله کنند و یک پلتفرم مبتنی بر کاربر از جوایز ایجاد کنند و در عین حال تجربه‌های بازی واقعاً منحصربه‌فردی را توسعه دهند و به اشتراک بگذارند.

TARO اختصاص داده شده به تیم و مشاوران به طور کامل برای 12 ماه قفل می‌شود، سپس به صورت خطی در طول 20 ماه باز می‌شود.

براساس توکنومیک تارو وایت پیپر متاورس RobotEra، تخصیص 1 میلیارد و 800 میلیون کوین ارز دیجیتال TARO به صورت زیر صورت گرفته است:

1- 36 میلیون کوین به سرمایه‌گذاران نهادی که معادل 2 درصد عرضه کل است.

2- 90 میلیون کوین برای پیش فروش اول که معادل 5 درصد است. برای پیش فروش‌های دوم و سوم نسز همین مقدار در نظر گرفته شده است. به این ترتیب 15 درصد عرضه کل معادل 270 میلیون کوین به پیش فروش‌ها در سه فاز تعلق دارد.

3- 180 میلیون کوین به تیم پروژه RobotEra تخصیص یافته است که معادل 10 درصد عرضه کل است.

4- 54 میلیون کوین به مشاوران اختصاص دارد که معادل 3 درصد است.

5- 450 میلیون کوین معادل 25 درصد به پاداش‌های Play-to-Earn تعلق دارد.

6- 594 میلیون کوین به دائو DAO تعلق دارد که 33 درصد عرضه کل است و بیشترین مقدار را در بین تخصیص‌ها دارد.

7- 54 میلیون کوین معادل 3 درصد هم برای نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در نظر گرفته شده است.

8- در نهایت 162 میلیون کوین برای صندوق ECO در نظر گرفته شده است که 9 درصد عرضه کل است.

نگاهی مختصر به نقشه راه robotera 

نقشه راه robotera، از زمان آغاز به کار آن در سال 2022 به صورت زیر مشخص شده است. در هر دوره 3 ماهه قرار بر رسیدن به مجموعه‌ای از اهداف بوده است که همچنان هم دامه دارد.

یک چهارم اول سال 2022

1- تکمیل ابزار خلاق Land Editor 1.0

2- راه‌اندازی وب سایت رسمی RobotEra

3- انتشار ویدیوی تبلیغاتی RobotEra

یک چهارم دوم سال 2022

1- تکمیل طراحی و تولید توکن غیرقابل تعویض Robot

2- آغاز عملیات آنلاین در شبکه‌های مجازی و همکاری با آژانس‌های خارجی

3- انتشار ورژن اولیه وایت پیپر متاورس RobotEra

یک چهارم سوم سال 2022

1- تکمیل و تست شهر مرکزی در متاورس

2- تکمیل و تست Robot Companion Editor 1.0

3- ساخت و طراحی بخشی به نام قاره عمومی در متاورس

یک چهارم پایانی سال 2022

1- فروش خصوصی توکن TARO

2- لیست کردن ارز دیجیتال TARO در صرافی‌ها

6 ماهه اول سال 2023

1- تکمیل و تست سیستم مبارزه در متاورس

2- مینت RobotEra NFT و تجارت در بازارهای شخص ثالث

3- ساخت کهکشان آلفا متاورس و معرفی گیم‎‎‎‎‎‎‎پلی بیشتر

4- معرفی VR و AR برای درک یکپارچگی واقعیت و مجاز و راه‌اندازی یک حالت تجربه جدید

روش های کسب درآمد و سرمایه گذاری در پروژه متاورسی RobotEra


روش‌های زیادی برای کسب درآمد از متاورس RobotEra وجود دارد، که اغلب درنتیجه فعالیت کاربران در این پروژه به دست می‌آیند و فقط در حوزه سرمایه‌گذاری و خرید و فروش‌های معمول ارزهای دیجیتال نیستند.

1- معاملات  NFT

بازیکنانی که صاحب قاره‌ها هستند، می‌توانند با ایجاد و فروش NFT درآمد کسب کنند. NFT های اصلی بازی زمین، ربات‌ها، اجزای ربات و غیره هستند.

2- استیکینگ (Staking) توکن ها

تارو در ابتدا ویرانه است و نیاز به بازسازی دارد. حالا اگر کاربری توکن اضافی داشته باشد، می‌تواند آن را استیک کرده و روی بازسازی سرزمین‌ها سرمایه‌گذاری کند و از این راه سود کسب کند. این کار به طور منظم برای کاربر درآمد غیرفعال به دنبال خواهد داشت.

3- برگزاری رویدادها

شرکت ها یا تیم‌های بزرگ می‌توانند رویدادهایی را در قاره‌های مستقل تارو برگزار کنند. مزایای بالقوه زیادی برای قرار گرفتن در معرض دید جهان و افزایش محبوبیت در RobotEra وجود دارد.

4- ماینینگ

امکان کسب درآمد از طریق ماینینگ یا همان استخراج، علاوه بر شرکت در رویدادهای تصادفی وجود دارد.

5- معامله در بازار

متاورس RobotEra هم مانند بسیاری از رقبای خود بازار (Marketplace) مخصوص به خود را دارد. کاربران می‌توانند درآن با خرید و فروش و معاملات مختلف درآمد کسب کنند.

مرتبط : روش های کسب درآمد از متاورس (راهنمای جامع + نکات مهم)

سخن پایانی

در کنار تمام آواتارهایی که تا به حال به عنوان جزئی اصلی از متاورس‌های مختلف می‌شناختیم، ربات‌ها نیز وارد کار شده‌اند. در سال 2022 متاورس RobotEra معرفی شد که در آن کاربران می‌توانند زمین بخرند و در آن سرزمین خودشان را بسازند. سپس با تعامل با سایر کاربران و متاورس‌های دیگر می‌توانند به درآمد برسند و سود کسب کنند. این پروژ با معرفی ارز دیجیتال TARO، قصد دارد به برترین متاورس تبدیل شود.

به نظر شما با وجود رقبایی مثل سندباکس، احتمال موفقیت RobotEra وجود دارد؟ آیا شما به ورود به این دنیا علاقه دارید؟

شما می توانید سؤالات یا تجربیات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید.

سؤالات متداول

پروژه RobotEra چیست؟

پروژه متاورس RobotEra، یکی از جدیدترین جهان‌های مجازی کریپتو است که مبتنی بر بلاکچین بوده و با داستان مخصوص به خود قصد جذب کاربران را دارد. در این مقاله می‌توانید در مورد NFTها و توکنومیک TARO مطالعه کنید.  

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع) Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع)
قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده
ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )
ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان) ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید