عصر متاورس
اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی

اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی

پیش گفتار

اوپن اوشن OpenOcean، پروتکل تجمیع کاملی برای کریپتو تریدینگ است که نقدینگی را از دیفای DeFi و سیفای CeFi تأمین می‌کند و مبادلات کراس چین را امکان‌پذیر می‌سازد. پروتکل اوپن اوشن می‌تواند هم برای تریدرهای مبتدی و هم متخصصان کارآمد باشد. با استفاده از این پروتکل احتمال شرکت در معاملات ضررده کم می‌شود.

این که چگونه چنین چیزی ممکن است، بحث مفصلی است که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

اوپن اوشن چیست؟

 پروتکل اوپن اوشن کارآمدترین پروتکل تجمیع کننده DEX (صرافی های غیرمتمرکز) برای تجارت کریپتو است که نقدینگی را از بازارهای دیفای (امورمالی غیرمتمرکز) تأمین می‌کند و مبادلات کراس چین را امکان‌پذیر می‌کند. الگوریتم مسیریابی هوشمند این پروتکل بهترین قیمت‌ها را از صرافی‌های غیرمتمرکز پیدا می‌کند و مسیرها را تقسیم می‌کند تا بهترین قیمت‌ها را با اسلیپیج کم و تسویه سریع به تریدرها ارائه دهد. استفاده از این محصول رایگان است؛ کاربران اوپن اوشن فقط باید هزینه‌ معمولی گس بلاکچین را برای معاملات پرداخت کنند که توسط صرافی‌ها دریافت می‌شود و نه اوپن اوشن.

پروتکل OpenOcean صرافی‌های غیرمتمرکز عمده را در سراسر اتریوم Ethereum و لایه‌های ۲ مانند آربیتروم Arbitrum و آپتیمیزم Optimisim، بایننس چین Binance، سولانا Solana، آوالانچ Avalanch، فانتوم Fontom و... جمع‌آوری می‌کند. این پروتکل اولین تجمیع‌کننده‌ای است که روی صرافی‌هایی در بایننس چین، آوالانچ، فانتوم، سولانا و جی نوسیس کار می‌کند.

علاوه بر تجمیع مبادلات، پروتکل اوپن اوشن به جمع‌آوری محصولات مشتق و راه‌اندازی خدمات مدیریت ثروت هوشمند مشغول است. OpenOcean یک API و ابزار آربیتراژ برای کاربران فراهم می‌کند تا استراتژی‌های آربیتراژ خودکار را اجرا کنند.

چشم‌انداز تیم این است که یک تجمیع‌کننده کامل برای کریپتو تریدینگ بسازند که کارایی سرمایه را افزایش دهد و تکه‌های از هم جدا افتاده در دیفای و سیفای را یکپارچه کند. صرف نظر از اینکه کاربر یک تریدر انفرادی کوچک یا مؤسسه‌ای بزرگ باشد، همه باید این فرصت را داشته باشند که با بهترین قیمت‌ها معامله کنند و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را در کلاس‌های مختلف دارایی‌های کریپتو اعمال کنند.

ارزدیجیتال OOE (اوپن اوشن)

ارز دیجیتال OOE ، توکنی حاکمیتی و کاربردی در پروتکل OpenOcean است که امکانات مختلف را برای کاربران خود فعال می‌کند و به جامعه اجازه می‌دهد در امور حاکمیتی مشارکت داشته باشند. دارندگان توکن OOE می‌توانند با ارائه پیشنهاد و رأی دادن به پیشنهادات، پارامترهای پروتکل و تجمیع DEX و زنجیره، آینده پروتکل را شکل دهند.

 OOE یک توکن مالتی چین با استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم است که عرضه محدودی معادل 1 میلیارد دارد. این تعداد قابل افزایش نیست و ضمناً در قرارداد آن چیزی در مورد مینتینگ بیان نشده است.

1- 1.9% از کل عرضه در TGE (رویداد تولید توکن) برای کاربران اولیه که واجد شرایط ایردراپ راند 1 و 2 بودند، قابل مطالبه بود.

2- 33% از کل عرضه توکن به استخراج نقدینگی اختصاص دارد.

3- برنامه‌های استخراج نقدینگی و ترید ماینینگ در TGE اجرا شدند.

4- عرضه اولیه در TGE، معادل 78,989,286 کوین OOE بود.

یوتیلیتی توکن OOE و رأی گیری

دارندگان توکن OOE می‌توانند از توکن‌ها برای ترید در پروتکل OpenOcean استفاده کنند، از طریق رأی‌گیری در حاکمیت شرکت کنند، نقدینگی و استیک را برای کسب درآمد فراهم کنند یا فقط آن را هولد کنند.

یوتیلیتی ( کاربردی )



 

یوتیلیتی یا همان خدمات توکن OOE در امکاناتی که دارندگان هنگام خرج کردن و استقرار در پلتفرم OpenOcean از آن سود می‌برند منعکس می‌شود.

1- کارمزد گس و کارمزد معاملات: OOE می‌تواند به عنوان کارمزد گس یا معاملات در یک سوآپ سینگل چین و تراکنش‌های سوآپ کراس چین در سراسر بلاکچین‌های عمومی استفاده شود.

2- عضویت  VIP اوپن اوشن و خدمات انحصاری: عضویت VIP درپروتکل اوپن اوشن، به کاربران وفادار و دارندگان توکن پاداش می‌دهد.

3- پلتفرم SaaS: اعضای VIP پروتکل می‌توانند دسترسی محدودی به پلتفرم OpenOcean SaaS داشته باشند که دارای ابزارهای آربیتراژ خودکار طراحی شده برای تریدرهای نهادی است.

4- کارمزد پریمیوم: اعضای VIP همچنین می‌توانند از مزایای ترید در صرافی‌های متمرکز که توسط OpenOcean جمع‌آوری شده‌اند، از جمله کارمزد پریمیوم سازنده/گیرنده، یارانه کارمزد معامله، و یارانه کارمزد برداشت توکن، بهره‌مند شوند.

5- استخرهای ترکیبی مارجین: توکن‌های OOE را می‌توان به عنوان مارجین در محصولات ترکیبی مارجین برای تسهیل ترید مشتقات یک مرحله‌ای در صرافی‌های مختلف استفاده کرد. با این کار، تریدرها می‌توانند با نیاز به مارجین کلی کمتر به عنوان وثیقه در هنگام پوشش‌دهی در بین پلتفرم‌ها، کارایی سرمایه بیشتری داشته باشند.

6- وثیقه به عنوان مارجین برای وام: ارز دیجیتال OOE همچنین می‌تواند برای وثیقه به عنوان مارجین وام استفاده شود.

رأی گیری

انجمن می‌تواند پروپوزال ها را توسعه دهد و دارندگان توکن OOE می‌توانند در مورد پیشنهادهای فهرست شده رأی دهند.

پروپوزال

تیم OpenOcean به طور مداوم به جامعه گوش می دهد و پیشنهادات را از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها جمع‌آوری می‌کند. همه می‌توانند بدون اینکه عضوی از جامعه یا  دارنده توکن باشند، پیشنهادات خود را ارسال کنند. پیشنهادها بررسی، انتخاب و در صورت موفقیت برای رأی گیری ارسال خواهند شد.

رأی

پس از اینکه پروپوزال‌ها با موفقیت بررسی و انتخاب شدند، برای رأی‌گیری رسمی فهرست می‌شوند. دارندگان توکن OOE می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند و قدرت رأی آن‌ها متناسب با میزان دارایی آن‌ها است.

مرتبط : رای گیری و مشارکت در دائو DAO

نقدینگی و مشوق های ماینینگ ترید

33 درصد از کل توزیع توکن OOE به نقدینگی و پاداش‌های استخراج تجارت برای توزیع عادلانه توکن، ایجاد انگیزه برای ارائه‌دهندگان نقدینگی و جبران کارمزدهای معاملاتی اختصاص می‌یابد.

ماینینگ نقدینگی

برنامه‌های پاداش برای تشویق ارائه‌دهندگان نقدینگی و تضمین نقدینگی عمیق‌تر در استخرهای OOE توزیع می‌شوند. این استخرهای نقدینگی برای راه‌اندازی نقدینگی پروتکل اوپن اوشن با استفاده از توکن OOE به‌عنوان یوتیلیتی توکن و نه برای اهداف سوداگرانه در نظر گرفته شده‌اند.

ترید ماینینگ

برنامه‌های ترید ماینینگ برای جبران کارمزدهای معاملاتی با کسب OOE از تراکنش‌های مرتبط و ارائه یارانه برای معاملات مرتبط با OOE به کار گرفته می‌شوند.

تخصیص ارز دیجیتال OOE

پیشتر هم اشاره کردیم که عرضه کل این توکن معادل 1 میلیارد کوین است. این 1 میلیارد به صورت زیر به بخش‌های مختلف پروتکل اختصاص یافته است.

5.6% در طول 2 سال بین سرمایه‌گذاران استراتژیک که با پروتکل اوپن اوشن برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار شریک هستند توزیع می‌شود.

7.5% در طول 2.5 الی 3 سال برای فروش خصوصی و دور دوم استراتژیک

29% در طول 3 سال به OpenOcean Lab برای پشتیبانی از توسعه پروتکل، شرکای اکوسیستم ارزش افزوده داخلی، توسعه‌دهندگان جامعه، و برنامه‌های پاداش اختصاص می‌یابد.

33% در طول 5 سال به استخراج نقدینگی برای تشویق تأمین‌کنندگان نقدینگی آینده و ایجاد انگیزه برای کاربران اختصاص می‌یابد.

7% در طول 3 سال به بنیاد اکوسیستم که ساختمان اکوسیستم اوپن اوشن، مشوق‌های اجتماعی، بازاریابی و کمپین‌ها را مدیریت می‌کند.

15.9% در طول 3 سال به تیم و مشاوران

2% به کاربران اولیه پروتکل که پس از صدور توکن توزیع شد

خدمات و ویژگی های پروتکل اوپن اوشن


با تمام این توضیحات اگر هنوز سؤال دارید که پلتفرم اوپن اوشن چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد، در این بخش با عصر متاورس همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به کاربردهای آن داشته باشیم.

جمع کننده کامل (Full Aggregator) چیست؟

چندین بار به این موضوع که پروتکل اوپن اوشن «تجمیع کننده» است اشاره کردیم، اما مفهوم آن چیست؟ تجمیع کامل به معنای خدمات یک مرحله‌ای است که در بازارهای دیفای و سیفای جستجو می‌کنند تا بهترین گزینه‌های معاملاتی را برای همه انواع دارایی‌های کریپتو در میان بلاک‌چین‌های عمومی مختلف پیدا کرده و بهینه‌سازی کنند. طبیعتاً چنین امکانی کار کاربران را راحت‌تر می‌کند و احتمال درگیری آن‌ها با معاملات غلط را به حداقل می‌رساند.

پشتیبانی از ویژگی کراس چین

پلتفرم اوپن اوشن از سواپ کراس چین بین زنجیره‌های عمومی جمع‌آوری شده از طریق پروتکل‌های کراس چین پشتیبانی می‌کند. این پروتکل پس از توسعه نهایی زیرساخت‌ها، قادر خواهد بود به طور مستقیم از تراکنش‌های کراس چین پشتیبانی کند.

اتصال دیفای و سیفای از طریق تجمع معاملات سیفای

تیم اوپن اوشن به طور مداوم در حال جمع‌آوری ارزش با افزودن مبادلات است. کاربرانی که سفارش‌های بزرگ دارند، به‌طور خودکار بهترین مسیر بین بازارها را برای انجام تراکنش‌ها با بهترین قیمت در سراسرصرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز (DEX و CEX) بهینه می‌کنند.

تجمیع محصول مشتق

این پروتکل دامنه محصول را به مشتقاتی از بازارهای دیفای و سیفای براساس نیازهای کاربر گسترش می‌دهد. پروتکل اوپن اوشن در حال برنامه‌ریزی برای ساخت محصولاتی برای حمایت از تجمیع مشتقات آنچین است و به عنوان یک فروشگاه برای تریدرهای مشتقات عمل می‌کند تا به تسهیل آربیتراژ و استراتژی‌های معاملاتی CTA برای محصولات مختلف، مانند معاملات آتی دائمی و اختیار معامله کمک کند. علاوه بر این، OpenOcean خدمات ترید هوشمند را برای کمک به کاربران برای مشارکت در اکوسیستم دیفای و سیفای و خودکارسازی فرآیند مدیریت دارایی خود ارائه می‌دهد.

پوشش کامل کاربر

پروتکل OpenOcean نه تنها از دیفای بلکه از کاربران سیفای نیز پشتیبانی خواهد کرد. رابط موجود کاربر پسند و کاملا رایگان برای کاربران است. برای سرمایه‌گذاری‌ها و تریدرهای حرفه‌ای، OpenOcean یک API و خدمات رابط تجاری سفارشی‌سازی شده برای کمک به مؤسسات سرمایه‌گذاری در توسعه استراتژی‌های معاملاتی مانند آربیتراژ کمّی ارائه می‌کند.

ساز و کار اوپن اوشن چگونه است؟

باتوجه به آنچه تا به اینجا خواندیم، این پروتکل با جستجو در دیفای و سیفای بهترین معامله را برای کاربران پیدا می‌کند. این ساز و کار و نحوه عملکرد کلی پروتکل اوپن اوشن است. به طور معمول هنگام انجام معامله در OpenOcean، پروتکل 3 مرحله زیر را اجرا می‌کند:

استخراج  قیمت از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز

بهینه سازی و یافتن بهترین مسیرهای معاملاتی با بهترین قیمت و اسلیپیج کم

اطلاع رسانی قیمت‌ها به کاربران و انجام معاملات

سخن پایانی

چشم انداز آتی پروتکل OpenOcean ایجاد یک جمع‌کننده کامل برای کریپتو تریدینگ است که کارایی سرمایه را افزایش می‌دهد و به عنوان پلی برای اتصال بلاکچین‌های جدا شده عمل می‌کند. در این مقاله سعی کردیم با تکیه بر اطلاعات ارائه شده در وایت پیپر WhitePaper پروتکل اوپن اوشن و ارز دیجیتال OOE، بهترین و کاربردی‌ترین اطلاعات لازم را به شما ارائه کنیم.

نظر شما در مورد چنین پروتکلی چیست؟ به نظر شما اطلاعات ارائه شده توسط آن قابل اتکا هستند؟

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید، همچنین می توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

پروتکل Lido DAO و ارزدیجیتال LDO - کسب درآمد از استیکینگ پروتکل Lido DAO و ارزدیجیتال LDO - کسب درآمد از استیکینگ
شبکه CosMos و ارز دیجیتال ATOM - راهنمای جامع شبکه CosMos و ارز دیجیتال ATOM - راهنمای جامع
شبکه Celsius و ارزدیجیتال CEL - پلتفرم وام دهی سلسیوس شبکه Celsius و ارزدیجیتال CEL - پلتفرم وام دهی سلسیوس
فاندامنتال شبکه ایاس (EOSIO) و ارزدیجیتال EOS - بررسی کامل فاندامنتال شبکه ایاس (EOSIO) و ارزدیجیتال EOS - بررسی کامل
بلاکچین مونرو Monero و ارزدیجیتال XRM - استخراج ارز مونرو بلاکچین مونرو Monero و ارزدیجیتال XRM - استخراج ارز مونرو
پروتکل انکر Anchor و ارزدیجیتال ANC - وام دهی در دیفای DeFi پروتکل انکر Anchor و ارزدیجیتال ANC - وام دهی در دیفای DeFi
پروتکل سولند Solend -  نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود پروتکل سولند Solend - نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید