عصر متاورس
بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان

بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان

پیش گفتار

بازی بلاکچینی Aurory آئوروری یک بازی رول‎‎‎‎‎‎پلی تاکتیکی ژاپنی است که در سال 2022 روی بلاکچین سولانا Solana راه اندازی شد. این یک بازی Play To Earn است که با هدف کسب درآمد کاربران به وجود آمده. شما می توانید با موجوداتی به نام Nefties که NFT های(توکن های غیرمثلی) این بازی هستند، با دیگر بازیکن ها به رقابت بپردازید.

اطلاعاتی که اغلب از بازی‌های کریپتویی و متاورسی نیاز داریم، حول ارزهای دیجیتال بومی، عملکرد NFT ها، بلاکچین‌ها و به طور کلی اطلاعات فنی می‌گردد. به این ترتیب در این مقاله از عصر متاورس به بازی Aurory خواهیم پرداخت.

آئوروری Aurory چیست؟

آئوروری یک بازی بلاکچینی رایگان است که برپایه سولانا توسعه یافته. یک بازی آنلاین چندنفره که امکان کسب درآمد را برای کاربران خود فراهم می کند. بازیکن ها می توانند علاوه بر کسب درآمد از این بازی، به کاوش و گشت و گذار در دنیای بی انتها و غیرتکراری آئوروری بپردازند.

آئوروری یکی از اولین بازی های بلاکچینی است که دارای یک نسخه دمو برای گشت و گذار کاربران در سراسر جهان بازی است. بازی آئوروری عمدتاً یک بازی ماجراجویی است که در دنیای «آنتیک (Antik)» اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکن باید «نفتی‌ها (Nefties)» را شکار کند. نفتی‌ها موجودات بومی بسیار رنگارنگ، عجیب و غریب و در عین حال قدرتمندی هستند.

در داستان بازی آئوروری، از بازی های مشهوری مانند لیگ آو لجندز (League Of Legends)، پوکمون Pokemon و ... الهام گرفته شده. و آن را به یک بازی جذاب با گیم‎‎‎‎‎‎پلی اعتیاد آور تبدیل کرده که بازیکن ها مجبور به طی کردن مراحل حوصله سربر بازی نخواهند بود و می توانند آزادانه به گشت و گذار بپردازند.

اگرچه آئوروری یک بازی جذاب با گیم‎‎‎‎‎‎‎پلی غیرتکراری است، اما اکثر کاربران با هدف کسب درآمد و پاداش به سمت آئوروری جذب می شوند. پاداش هایی که در این بازی به دست می آورید، در قالب توکن های AURY (توکن بومی این بازی)، است.

داستان بازی Aurory

آئوروری جهانی است که به دو دنیای موازی تقسیم شده است. در یک طرف آنتیک قرار دارد، جایی که ثروت و قدرت در آن متمرکز شده است. موجوداتی که در آنتیک زندگی می‌کنند، تحت سلطه اربابانی هستند که زندگی را برایشان دشوار کرده‌اند و امید رهایی از آن شرایط را ندارند.

اما دنیای جدیدی توسط یک خیرخواه مرموز ایجاد شده است. در این دنیا موجودات زیبا و رنگارنگی به نام نفتی‌ها زندگی می‌کنند. در این دنیا که توکانه (TOKANÉ) نام دارد، ثروت توزیع شده و هیچ اربابی در کار نیست.

قدرت‌های آنتیک وجود توکانه را کشف کرده‌اند و دریچه‌ای برای عبور بین دنیاها ایجاد کرده‌اند. ساکنان آنتیک برای فرار از دست اربابان خود می‌خواهند وارد توکانه شوند. آن‌ها نفتی‌ها را فاسد می‌کنند، به دارایی‌هایشان چشم دارند و اربابانشان نیز به دنبالشان هستند!

چگونه آئوروری را بازی کنیم؟

شما باید در سراسر دنیاهای آنتیک و توکانه سفر کنید و این حین تلاش کنید یادگاران گمشده را پیدا کنید، دشمنان را شکست دهید و با کمک نفتی ها با دیگر بازیکن ها رقابت کنید.

نفتی ها، NFT هایی هستند که می توانید در فروشگاه این بازی و یا بازارهای ثانویه مانند رریبل Rarible، آن هارا خرید و فروش کنید. خرید و فروش این NFT ها، یکی دیگر از راه های کسب درآمد از بازی آئوروری است. 

نفتی ها Nefties ساکنان سرزمین توکانه Tokane هستند. موجوداتی که مانند پرندگان، سراز تخم بیرون می آورند، رشد می کنند و تکامل پیدا می کنند. شما می توانید از این موجودات به عنوان سربازهایی در نبردهای خود استفاده کنید. 

این موجودات وفادار، بازیکن هارا همراهی می کنند تا ماجراجویی خودرا از طریق انواع حالت‌های بازی همه جانبه در این  JRPG (Japanese role-playing game) آغاز کنند.

بازی آئوروری از همان شیوه‌های بازی برای کسب درآمد مانند اکسی اینفینیتی AxieInfinity استفاده می‌کند. بازیکنان می‌توانند با انجام بازی، توکن‌ها AURY و NFT کسب کنند، که بعداً می‌توان از آن‌ها برای خرید آیتم‌ها در بازار استفاده کرد و شانس موفقیت خود را در بازی افزایش داد.

عناصر و اجزای درون بازی (NFT های بازی)


هدف اصلی بازیکنان در جهان آئوروری، این است که به جستجوی نفتی‌ها بروند و مجموعه‌ای از آن‌ها را در کیف پول خود جمع کنند. به این ترتیب بازیکن تیمی از نفتی‌های خود تشکیل می‌دهد و آن‌ها را برای رویارویی با وقایع بازی آماده می‌کند.

هر گونه از نفتی‌ها ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را دارند، به این ترتیب که هر گونه وظیفه به خصوصی از جمله حمله، پشتیبانی، خرابکاری، دفاع و آسیب را برعهده دارند. روش انتساب نقش نفتی‌ها کاملاً به بازیکنان بستگی دارد. آن‌ها می‌توانند تیم خود را برای کسب بهترین نتایج تغییر دهند.

آئورین 

آئورین ها، کاراکترها یا شخصیت های اصلی بازی هستند. این ها NFT هایی هستند که می توانید در کیف پول خود ذخیره کنید و آن هارا خرید و فروش کنید. برای خرید آئورین ها با ارزدیجیتال AURY در فروشگاه همین بازی، قابل خرید و فروش است. اما این ها چیزی بیشتر از یک عکس پروفایل هستند. آئورین ها کاربردهایی  دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم؛

1- شناسه تصویری

 وجود آئورین‌ها دلیلی بر اثبات حضور شما در بازی است. وقتی سال‌ها بگذرد و بازی رشد کند، داشتن آئورین نشان می‌دهد که شما از چه زمانی در بازی بوده‌اید.

2- دسترسی زود هنگام

 داشتن آئورین به شما اجازه می‌دهد از جدیدترین اخبار و تغییرات زودتر از بقیه آگاه شوید. به این ترتیب می‌توانید با تست مودهای جدید بازی، در مورد نقاط قوت و ضعف آن پیش از عمومی شدن نظر دهید.

3- پاداش‌های بیشتر

 با اینکه تلاش تیم بازی آئورین، ایجاد تعادل در ارائه پاداش است، هولدرهای آئورین از برتری برخوردارند و می‌توانند جوایز بیشتری کسب کنند.

4- ایردراپ NFT ها

 در طول توسعه بازی، آئورین‌ها هم به عنوان آیتم‌های قابل جمع‌آوری و هم به عنوان آیتم های عملیاتی درون بازی ایردراپ می شوند.

5- اولویت فروش زمین

 هولدرهای آئورین، پیش از دیگران به فروش زمین‌ها دسترسی دارند.

6- کنترل جامعه و اجرای دائو

 آئورین‌ها کنترل کامل دائوری‌های غیرمتمرکز را در دست دارند. دائوری‌ها توسط پروژه بازی Aurory تأمین می‌شوند، اما تماماً توسط جامعه مدیریت می‌شوند.

دائوری

دائوری، نامی است که تیم توسعه بازی آئوروری برای دائوی خود انتخاب کرده است و کاملاً توسط جامعه مدیریت می‌شود. این بدان معنا است که تیم هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری‌های دائوری ندارد.

فروشگاه بازی

فروشگاه هر بازی، نقش مهمی در اکوسیستم بازی ایفا می کند. شما می توانید تمام آیتم ها و عناصر درون بازی که به آن ها احتیاج دارید را با استفاده از توکن های AURY در فروشگاه بازی معامله کنید. توجه داشته باشید که 5% کارمزد در هر تراکنش در فروشگاه از شما کسر می گردد. این مبلغ بین خزانه داری پروژه، استخرهای استیکینگ و دائوری تقسیم می شود. 

زمین ها و سیاه چال‌ها

زمین‌های بازی در طرح‌های مختلفی در دسترس هستند که از نظر کمیابی در 4 دسته معمولی، غیرمعمولی، نادر و افسانه‌ای قرار می‌گیرند. سطح کمیابی زمین بر تولید مثل سیاه چال‌ها تأثیر می‌گذارد. برای ورود به سیاه چال‌ها، مقداری کارمزد به عنوان ورودی دریافت می‌شود.

ارزدیجیتال آئوری (AURY)

آئوری توکنی چندکاربردی است که در قلب اقتصاد بازی قرار دارد و تمام عملیات‌های آئوروری را تأمین می‌کند. ارز دیجیتال AURY یک سهم مالی در بازی است که اجازه دسترسی به حالت‌های PvP را از طریق استیکینگ می‌دهد و در نهایت برای دسترسی به سیاه چال‌ها استفاده می‌شود.

توکن آئوری دارای عرضه کل ثابت 100 میلیون کوین است که آن را می‌توان از هر دو حالت بازی PvE و PvP و همچنین از طریق استیک به دست آورد. این توکن را می‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX) و متمرکز و همچنین در بازار درون بازی Aurory معامله کرد. در آینده، همچنین به عنوان توکن حاکمیتی بازی عمل خواهد کرد و به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد تصمیمات مهم توسعه بازی رأی دهند.

براساس آمار توکنومیک آئوری، تخصیص کوین‌های به صورت زیر صورت گرفته است:

7 درصد به صندوق اکوسیستم تعلق دارد که 2 درصد آن برای جامعه و 5 درصد دیگر برای آئوروری NFTها است.

7 درصد به فروش عمومی اختصاص یافته است.

4 درصد متعلق به نقدینگی است.

25 درصد به بازی برای درآمد اختصاص یافته است.

24 درصد در خزانه قرار دارد.

18 درصد به سرمایه گذاران اولیه تعلق دارد.

15 درصد در دست تیم و مشاوران است.

7 میلیون کوین در فروش عمومی ارائه شدند و همچنین 11 درصد معادل 11.166.666 کوین به عنوان تعداد عرضه اولیه (ICO) ارائه شدند.

روش های کسب درآمد از بازی آئوروری


در وهله اول این بازی روش‌های درآمدزایی غیرفعال وجود دارد. برای مثال درصدی از کارمزد ورود به سیاه چالی که پیشتر به آن اشاره کردیم، به صاحبان زمین‌ها پرداخت می‌شود. اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه درمورد استیکینگ توضیح داده‌ایم.

استیکینگ آئوری AURY

استیکینگ آئوری در دسترس بازیکنان است. برای آغاز این کار نیاز به مقداری ارز دیجیتال آئوری و یک کیف پول وب 3.0 است. همچنین باید مقداری ارزدیجیتال SOL، در کیف پول خود داشته باشید تا هزینه‌های تراکنش را پوشش دهید. مقدار مورد نیاز بسیار کم است بنابراین جای نگرانی نیست. حداقل مقدار توصیه شده 0.1 SOL است که مدت زمان زیادی هم باقی می‌ماند.

برای استیکینگ می توانید وارد آدرس سایت، شده و کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کنید. 

پس از اتصال کیف پول، می توانید موجودی AURY خودرا در بخش Ballance مشاهده کنید و هرمقدار که مایل بودید استیک کنید. سپس برای تایید تراکنش، روی گزینه Stake کلیک کنید.

از این پس می توانید مبغی که استیک کردید، سودی که به دست آوردید و دیگر جزئیات را در پنل خود مشاهده کنید.

سخن پایانی

بازی و کسب درآمد دو مقوله جذاب هستند که وقتی با تکنولوژی‌های حوزه کریپتو ترکیب می‌شوند، طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کنند. بازی آئوروری نیز یکی از همین موارد است که روی بلاکچین سولانا طراحی شده و از نوع بازی و کسب درآمد است. بازی Aurory دارای تمام عناصر یک بازی جامع است که می‌تواند با موفقیت در دنیای بازی‌های بلاکچین در حال توسعه، رقابت کند.

آیا تجربه ای دراین باره دارید؟ شما می توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و یا با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
متاورس دسنترالند - خرید زمین در دیسنترالند + قیمت و نکات مهم متاورس دسنترالند - خرید زمین در دیسنترالند + قیمت و نکات مهم
فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL
Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع) Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید