عصر متاورس
ییلد گیلد گیمز خدمات بازی های بلاکچینی - ارزدیجیتال YGG

ییلد گیلد گیمز خدمات بازی های بلاکچینی - ارزدیجیتال YGG

پیش گفتار 

ییلد گیلد چیست؟ ییلد گیلد گیمز (YGG)، یک سازمان مستقل و خودگردان غیرمتمرکز (DAO) است که بازی‌های مبتنی بر بلاکچین را با فراهم کردن بستری برای سرمایه‌گذاری NFT در دنیای مجازی به کاربران ارائه می‌کند. به عنوان مثال، در YGG، می‌توانید از NFTهای بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity برای ساختن دنیای مجازی و سودآور خود استفاده کنید.

ییلد گیلد گیمز پلتفرمی مبتنی بر ایجاد اقتصادهای مجازی پایدار و توانمندسازی اعضای خود برای رشد در یک محیط مجازی است. از آنجایی که تیم YGG معتقد است اقتصادهای مجازی مفیدتر از اقتصادهای دنیای واقعی خواهند شد، به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌هایی را درون متاورس خود ایجاد کنند. اما اینکه این پلتفرم دقیقاً چگونه کار می‌کند و توکنومیک آن چگونه است، موضوعی است که با جزئیات در این مقاله از عصر متاورس به آن پرداخته‌ایم.

ییلد گیلد چیست؟

Yield Guild Games یا به اختصار YGG یک سازمان مبتنی بر بلاک‎‎‎‎‎‎چین است که سرمایه‌ها را با هم جمع می‌کند و درNFT‌ های درون بازی سرمایه‌گذاری می‌کند تا اعضایش بازی‌های متاورس را انجام دهند و جوایزی کسب کنند. این از اولین پلتفرم هایی است که صنعت ییلد فارمینگ (Yield Farming) و خدمات امورمالی غیزمتمرکز (DeFi) را وارد بازی های بلاکچینی کرده است.

YGG  به عنوان رسانه‌ای برای قرض دادن NFT های درون بازی به اعضای خود عمل می‌کند که توانایی خرید این NFT ها را به تنهایی ندارند. به این ترتیب ییلد گیلد یک انجمن تعاونی در بلاکچین است که دارایی‌های مجازی را برای شرکت در بازی های P2E وام می‌دهد.

خوب است توضیح دهیم که YGG یک بازی نیست. در عوض، بازی‌های زیادی از جمله The Sandbox، Axie Infinity، League of Kingdoms و غیره را شامل می‌شود. از طریق قراردادهای هوشمند سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO)، اعضای انجمن می‌توانند درباره بازی‌هایی که می‌خواهند داشته باشند، تصمیم بگیرند و رأی دهند.

نحوه کار ییلد گیلد گیمز چگونه است؟

پس از بررسی اینکه ییلد گیلد چیست و پیش از ورود به بحث اصلی، لازم است با مفهوم گیلد آشنا شویم. کلمه «Guild» در فارسی به «انجمن یا صنف» هم ترجمه می‌شود، اما به دلیل تخصصی بودن این لغت در حوزه کریپتو از «گیلد» استفاده می‌کنیم.

گیلد چیست؟

هر گیلد بازی‌های کریپتویی، یک سازمان مبتنی بر تکنولوژی وب 3.0 (Web 3) است که از دو گروه گیمرهاو سرمایه‌گذاران تشکیل شده است. هدف اصلی گیلدها، ارائه منابعی مانند NFT به گیمرهایی است که توانایی تهیه آن را ندارند. گیمرها توکن‌های مورد نظر خود را از آن قرض می‌کنند و در عوض توکن‌هایی که به کمک آن‌ها در بازی کسب کرده‌اند را با اعضای گیلد به اشتراک می‌گذارند.

ییلد گیلد گیمز چگونه کار می‌کند؟

در هر گیلد، چندین بازیکن وجود دارند که با هم یک جامعه تشکیل می‌دهند. این بازیکنان به طور مرتب در سرگرمی یا سرمایه‌گذاری مورد علاقه خود که بازی است با هم همکاری می‌کنند. گیلد در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند و بازیکنان را برای کسب جوایز در بازی‌های P2E  هماهنگ می‌کند. همچنین YGG  روی NFT ها مانند زمین های مجازی در متاورس و سایر ویژگی‌های درون بازی سرمایه‌گذاری می‌کند. سپس این NFT ها می‌توانند توسط اعضای گیلد قرض گرفته شوند که نهایتاً هم برای گیلد و هم بازیکن سود آورند.

معمولاً هر گیلد فقط روی یک بازی تمرکز نمی‌کند، بلکه روی چندین بازی و NFT متمرکز است. این کار بازیکنان و سرمایه‌گذاران مختلفی را برای تشکیل یک جامعه منحصر به فرد گرد هم می‌آورد. به این ترتیب دیفای با NFT ها ترکیب می‌شود و یک اقتصاد متاورس مانند در بلاکچین اتریوم ایجاد می‌کند. این پروژه غیرمتمرکز است و توسط قراردادهای هوشمند اداره می‌شود که از ویژگی‌های دائو است. YGG فقط  از یک دائو تشکیل نشده است؛ چندین زیر دائو (SubDAO) دارد. هر زیر دائو قوانین خاص خود را دارد که به فعالیت‌ها و دارایی‌های آن مربوط می‌شود.

گیلد بازی برای کسب درآمد (Play-to-earn)


گیلد بازی تعداد زیادی NFT بازی برای کسب درآمد مرتبط با بازی و سایر دارایی‌های دیجیتال را مدیریت می‌کند که اعضای انجمن می توانند از آن‌ها برای افزایش درآمد استفاده کنند.اکسی اینفینیتی یک نمونه شناخته شده از بازی‌هایی است که YGG در آن سرمایه‌گذاری کرده اما نمونه‌های شناخته شده دیگری نیز وجود دارد، از جمله:

1- ایلوویوم (ILV)

2- اسپلینترلندز (SPS)

3- سندباکس (SAND)

4- استار اطلس  (ATLAS)

در بازی‌های فوق و همچنین بازی‌های متعدد دیگر، YGG در تلاش است تا به یک سری اهداف دست یابد. به عنوان مثال، هدف این انجمن رشد و ارائه به میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان است. یکی از راه‌هایی که آن‌ها می‌خواهند این کار را انجام دهند، سرمایه‌گذاری در NFT‌های متاورس است که بازده بالایی دارند و فعالیت‌های درون گیلد را برای جامعه جذاب می‌کنند تا هم جامعه و هم گیلد بتوانند رشد کنند.

چگونه یک بازی Play-To-Earn می تواند واجد شرایط YGG شود؟

بازی‌های کسب درآمد باید سه شرط را داشته باشند تا بتوانند توسط دائو انتخاب شوند.

1- اقتصاد مجازی با توکن بومی داشته باشند.

2- قابلیت بازی برای کسب درآمد با سیستم پاداش داشته باشند، تا بازیکنانی در بازی مشارکت دارند، با توکن بومی پاداش بگیرند.

3- اقتصادشان مبتنی بر زمین مجازی باشد که قابل جمع آوری یا اکتساب است.

مرتبط : معرفی بهترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد 


چگونه اعضای YGG می توانند در فرآیند رأی گیری دائو شرکت کنند؟

هیچ یک از اعضای گیلد از نظر پیشنهاد یا رأی دادن برای تأثیرگذاری در تصمیمات کلیدی مربوط به محصولات، پروژه‌ها، فناوری، توزیع توکن، ساختار حاکمیتی و موارد دیگر مستثنی نیستند.

از یک سیستم توزیع شده برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود که براساس تعداد آرای کسب شده برای یک پروژه خاص کار می‌کند. یک سیستم پاداش نیز وجود دارد که در آن شرکت‌کنندگانی که پیشنهادهای برنده برای دائو می‌نویسند، جوایز مختلفی را دریافت خواهند کرد.

توکن ییلد گیلد گیمز  (YGG)

ییلد گیلد گیمز با ارز دیجیتال  YGG، به عنوان توکن بومی خود کار می‌کند.  یک توکن حاکمیتی با استاندارد ERC-20 است که به دارندگان خود اجازه می دهد در تصمیم گیری های مهم شراکت داشته باشند. علاوه بر نشان حاکمیتی، YGG یک توکن کاربردی برای اقتصاد این اکوسیستم است که برای مواردی مانند پرداخت های درون شبکه، استیکینگ ( Staking )، دسترسی به محتوی خاص در دیسکورد ها، کسب پاداش و ... استفاده می شود. 

نگاهی به طراحی توکنومیک YGG

YGG در سال 2021 با 1 میلیارد عرضه منتشر شد و تا 4 سال پس از راه اندازی، به طور کامل منتشر خواهد شد. نکته جالب توجه درباره این توکن این است که 45 درصد از مقدار کل عرضه، بین جامعه کاربران انجمن توزیع می شود. عرضه کل این توکن برابر با حداکثر عرضه آن و برابر با 1 میلیارد YGG است، که چیزی حدود 185 میلیون از آن درگردش است. نحوه تخصیص ارزدیجیتال YGG به شرح زیر است؛

1- 45% از عرضه کل به کاربران انجمن تخصیص یافت.

2- 24.9% به سرمایه گذاران اولیه اختصاص یافت.

3- 13.33 به سرمایه گذاران اولیه اختصاص یافت.

4- 15% برای بنیان گذاران پروژه درنظر گرفته شد.

5- 1.85% به گروه مشاوران تعلق گرفت.

از کجا شروع کنیم؟


آیا پیوستن به یک گیلد برای شما جذاب است؟ اگر دوست دارید چنین تجربه‌ای داشته باشید، لازم است چند مرحله را برای پیوستن به گیلد طی کنید. برای پیوستن به گیلد، ابتدا به یک کیف پول نیاز دارید. این کیف پول باید توسط شبکه اتریوم پشتیبانی شود، بنابراین کیف پول نرم‌افزاری مانند متامسک گزینه مناسبی است (آموزش ساخت متامسک در 5 دقیقه گام به گام).

بعد از اینکه کیف پول خود را به پلتفرم YGG وصل کردید، می‌توانید یک توکن از گیلد را مینت (ضرب) کنید. داشتن این NFT از بازی، دلیلی بر تعلق شما به گیلد است. اطمینان حاصل کنید که اتریوم (ETH) کافی در کیف پول خود دارید؛ زیرا مینت توکن مشمول کارمزد گس است.

هنگامی که به گیلد پیوستید، مهم است که نقش خود را در انجمن جستجو کنید. یکی از بنیانگذاران YGG اشاره کرده است که این کار مهمتر از مقدار ارز دیجیتالی است که به گیلد تزریق می‌کنید. برای مثال، می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی مانند مدیریت کانال دیسکورد یا انجام اقدامات مرتبط با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، مانند اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات، به گیلد کمک کنید. این تلاش‌ها مشمول پاداش هستند.

سؤالات متداول

ییلد گیلد چیست؟

ییلد گیلد گیمز، پلتفرمی است برای بازی‌های کریپتویی که در این مقاله به نحوه کار با آن پرداخته شده است.

گیلد چیست؟

گیلدها انجمن‌هایی هستند که افراد را کنار هم جمع کرده تا همه با هم برای رسیدن به یک هدف فعالیت کنند. ارتباط این اصطلاح با کریپتو در متن توضیح داده شده است.

ارز دیجیتال YGG چیست؟

ارز دیجیتال YGG توکن بومی ییلد گیلد گیمز است که از آن برای امور حاکمیتی و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. توکنومیک YGG در مقاله عنوان شده است.

سخن پایانی

تغییر و تحولات در دنیای کریپتو سریع‌تر از تصور است. به همین دلیل می‌بینیم که درآمدزایی از طریق تریدها و استخراج دیگر تنها روش نیستند. حالا بلاکچین‌ها و پروتکل‌ها در حال پیشرفت هستند و راه‌های ساده‌تر و ارزان‌تری هم برای درآمدزایی از کریپتو وجود دارد. همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، پلتفرم ییلد گیلد گیمز و موارد مشابه دیگر که با بازی و سرگرمی درآمدزایی می‌کنند، روشی برای کسب سود افراد عادی بدون دانش خاص معاملاتی هستند.

شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات و تجربیات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید، همچنین می‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه
NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم) واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم)
OneRare اولین متاورس آشپزی - آموزش بازی OneRare و توکن ORARE OneRare اولین متاورس آشپزی - آموزش بازی OneRare و توکن ORARE

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید