عصر متاورس
پروژه متاورسی Flovatar و ارزدیجیتال DUST - نحوه کسب درآمد

پروژه متاورسی Flovatar و ارزدیجیتال DUST - نحوه کسب درآمد

پیش گفتار 

فلواتار Flovatar یک پروژه متاورسی NFT محور است که برپایه بلاکچین Flow توسعه یافته است. یکی از بهترین مزیت های این متاورس، این است که هر کسی می‌تواند با هر سطح دانش از دنیای کریپتو، وارد فلواتار شود و به راحتی خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و از آن کسب درآمد کند. در این مقاله از عصر متاورس در مورد پروژه Flovatar، توکن DUST و سایر امکانات آن اطلاعات به دست آورده و با ساز و کار جدیدترین پروژه متاورسی آشنا می‌شویم.

متاورس Flovatar چیست؟


Flovatar، یک  پروژه متاورس کلکسیونری است که به کاربران خود اجازه ساخت تصاویر پروفایل در قالب NFT را می‌دهد، به همین دلیل در دسته پروژه‌های PFP (profile picture) قرار می‌گیرد. کاربران پروژه متاورسی Flovatar، می‌توانند بسته به امکاناتی که در اختیار دارند، ترکیب‌های مختلفی از اجزای صورت و بدن را کنار هم قرار داده و شخصیت دلخواه خود را از جنس NFT بسازند. درگذشته نیز، پروژه‌های مشابهی مانند Bored Ape وجود داشتند که به همین ترتیب عمل کرده و امکان ایجاد کلکسیون‌های گران‌قیمت را فراهم می‌کردند.

چنین پروژه‌هایی اغلب برای آن که ارزش مادی کلکسیون‌ها را بالا نگه دارند، محدودیت‌هایی را از نظر تعداد آثار قائل می‌شوند، در مورد Flovatar چنین محدودیتی وجود ندارد و عملاً ایجاد هر ترکیب دلخواهی ممکن است. تنها محدودیت موجود تعداد 9999 است، که برای سری اصلی ترکیب‌های Flovatar در نظر گرفت شده است.

Flovatar روی چه شبکه ای کار می کند؟

مهم‌ترین اطلاعات در مورد هر پروژه کریپتو، از بلاک‎‎‎‎‎‎چینی به دست می‌آید که بستر کار را تشکیل داده است. در مورد پروژه Flovatar، با بلاکچینی به نام Flow روبرو هستیم، که در سال 2020 برای معاملات NFT  راه‌اندازی شد.

ممکن است نام کریپتوکیتیز (CryptoKitties) را شنیده باشید، که یکی از بازی‌های بلاکچینی است. این بازی ابتدا روی شبکه اتریوم Ethereum کار می‌کرد، اما سازندگان آن به این نتیجه رسیدند که اتریوم نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد، به همین دلیل مجموعه Dapper Labs (توسعه دهندگان شبکه Flow)، بلاکچین جدیدی برای بازی‌ های این حوزه و کار با دارایی‌های دیجیتالی کلکسیونی طراحی کردند.

کارکرد بیشتر بلاکچین‌ها، به این صورت است که نودها، کل تاریخچه و وضعیت تأیید تراکنش‌ها را در خود ذخیره می‌کنند. در مورد FLOW نحوه کار متفاوتی طراحی شده است، به این صورت که تمرکز بر زیرمجموعه ساختن است. به این ترتیب هر نود فقط وظیفه تأیید زیرمجموعه‌های خودش را دارد. این شبکه برخلاف دیگر بلاکچین ها از 4 دسته از نود ها برای حفظ امنیت شبکه خود استفاده می کند که مزیت های بیشتری نسبت به سایر بلاکچین ها ارائه می دهد. 

مرتبط :  آموزش کسب درآمد از بازی متاورسی سورر Sorare

متاورس فلواتار Flovatar چگونه کار می کند؟

هر عضو از انجمن پروژه Flovatar، این امکان را دارد تا NFT خود را به هر شکلی که می‌خواهد بسازد. اولین نکته که توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است، نیاز نداشتن به دانش کدنویسی قراردادهای هوشمند و ( وب 3) Web 3.0 است. زیرساختی به نام Flovatar TerraKit Land Pack، برای کاربرانی که به دنبال بستری برای بروز خلاقیت خود و کسب درآمد از آن هستند، ایجاد شده است.

در زیرساخت TerraKit، سه بخش اصلی وجود دارد

1- بخش اول برای ساخت محیطی که قرار است NFTها در آن قرار بگیرند طراحی شده و Residential Asteroid Island نام دارد.

2- بخش دوم به ساخت سری NFTها تعلق دارد، که اجازه انتخاب 25 ویژگی ظاهری مختلف را می‌دهد و Flovatar Universe Builder (FUB) نام دارد.

3- بخش سوم برای ایجاد محیط‌ های جدید و تشکیل یک کلونی را می‌دهد که ضمن آن شرایط مینت (ضرب) و سفارشی کردن کلکسیون‌ها هم وجود دارد و با نام Flobot companion شناخته می‌شود.

تمام این امکانات از طریق یک واسط کاربری گرافیکی به نام Flovatar Builder در دسترس کاربران است. با ورود به صفحه آن، کاربران می‌توانند المان‌های مختلف را مشاهده کرده و به دلخواه خود هر کدام را انتخاب کنند تا در نهایت به NFT منحصر به فردی برسند. همچنین امکان استفاده از نقاشی‌ هایی که کاربران خودشان کشیده‌اند نیز وجود دارد.

آشنایی با بخش های Flovatar Builder

وقتی کاربران وارد صفحه وب Flovatar Builder می‌شوند چند بخش وجود دارد، که به کمک آن می‌توانند NFT خود را توسعه دهند. این بخش‌ها در جدول زیر معرفی شده‌اند.

الف- اسپارک ( Spark )

اولین بلاک برای ساخت NFT است که به شما اجازه می دهد اجزای مختلفی را انتخاب کنید، همچنین امکان ساخت شخصیت های تکراری وجود ندارد که موافق با ماهیت غیرمثلی بودن NFT ها نیز هست.

ب- بوستر ها ( Busters )

مربوط به ایجاد NFT های کمیاب و منحصربه فردتری هستند که اجزای خاص تری داشته و از ارزش های بیشتری برخوردار می شوند. این NFT ها که ویژگی های بیشتری نسبت به سایرین دارند شامل 3 دسته Epic، Rare و Legendary ها می شوند.

پ- فلوبیت ها ( Flobits )

تمام اجزا و اکسسوری های جدیدی که به NFT ها اضافه می شود در این دسته قرار می گیرد.

د- فروشگاه ( MarketPlace )  

فروشگاه این بازی مربوط به خرید و فروش تمام آیتم ها و عناصر درون بازی است که شامل تمام NFT ها و ابزار مورد نیاز کاربران می شود. شما می توانید با استفاده از توکن های DUST از فروشگاه این بازی تمام موارد مورد نیاز خودرا خریداری کنید.

مرتبط : آموزش ساخت NFT رایگان در پلتفرم رریبل Rarible ( گام به گام )

کاربردهای پروژه فلواتار Flovatar 

ممکن است در ابتدا فلواتار، تنها یک پروژه برای سرگرم کردن به نظر برسد، مانند یک بازی متاورسی که پیشتر نیز نمونه‌های زیادی از آن وجود داشته است. نکته اصلی در برخورد با پروژه‌های جدید کریپتو، این است که نباید فراموش کرد هر پروژه با هدفی ایجاد می‌شود، که در بیشتر مواقع مشابه یکدیگر نیستند. حال اگر بخواهیم در مورد کاربردهای پروژه متاورسی Flovatar صحبت کنیم، موارد زیر قابل بحث هستند:

1- فلواتار، بستری خوب برای هنرمندان حرفه‌ای است که قصد نشر سری NFT های منحصر به فرد خود را دارند، اما منابع و دانش فعالیت مستقل در دنیای کریپتو را ندارند.

2- پروژه‌هایی که بر پایه خلاقیت اعضا بنا شده‌اند، می‌توانند از امکان مشارکت با Flovatar استفاده کنند.

3- برندها می‌توانند برای تبلیغات خود در فضای دیجیتال از فلواتار کمک بگیرند. این پروژه علاوه بر اینکه پلتفرمی تبلیغاتی در اختیار برندها، شرکت ها و مشاغل قرار می‌دهد، یک فضای تعامل قوی با مخاطب نیز ایجاد می‌کند.

4- امکان شکوفایی برای هنرمندان آماتور هم در Flovatar وجود دارد. بدیهی است که استفاده از Flovatar Builder، نیاز به دانش و مهارت ویژه‌ای ندارد.

5- توسعه‌دهندگان وب می‌توانند از روی تخصصی‌تر این پروژه استفاده کنند، که تولید فایل‌های تصویری SVG با کد خالص است.

6- سرمایه‌گذاران خصوصی هم می‌توانند از Flovatar بهره ببرند. این افراد می‌توانند با سرمایه خود چند جزیره مختلف را خریده یا اجاره کنند و با ادغام آن‌ها یک پارک تفریحی متاورسی بسازند و از همکاری با هنرمندان کسب درآمد کنند.

ارز دیجیتال DUST چیست؟

DUST ارزبومی و اصلی پروژه متاورسی فلواتار است که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده، یک توکن کاربردی برپایه اتریوم و با استاندارد ERC-777 است. این توکن علاوه برکاربردی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، یک توکن با نشان حاکمیتی نیز هست به این معنی که با دراختیار داشتن این توکن می توانید در رای گیری ها و تصمیم گیری های این پروژه شرکت کنید. برای آشنایی بیشتر با این ارزدیجیتال، نگاهی به طراحی توکنومیک آن می اندازیم.

عرضه کل این توکن برابر با 500 میلیون DUST است که چیزی حدود ... از آن درگردش است.

نحوه تخصیص توکن به شرح زیر است؛ 

40 درصد از آن به انجمن فواتار اختصاص یافت.

25 درصد از عرضه کل به تیم توسعه دهنده تعلق گرفت و 35 درصد باقی مانده به خزانه این پروژه بانام FlovaBank تخصیص یافت.

کاربردهای ارزدیجیتال DUST در متاورس Flovatar

همانطور که گفته شد این توکن برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده و بخشی جدانشدنی از این اکوسیستم را تشکیل داده است. این توکن نقش های زیادی در پروژه فلواتار ایفا می کند که در ادامه مهترین کاربردهای آن را معرفی می کنیم؛

1- نام‌گذاری فلواتار.

2- ارتقای فلوبیت‌ها (Flobits) که همان اکسسوری‌ها هستند.

3- کمک به گسترش پروژه و جذی مخاطب بیشتر.

4- حضور در حراجی‌ های فلوبیت‌ ها. 

5- استفاده از امکانات و بخش های بیشتری از بازی ( که بااین توکن آزاد می شوند ).

6- رأی‌دهی و شرکت در دائو DAO این پروژه.

چگونه از Flovatar کسب درآمد کنیم؟

اولین روش کسب درآمد از Flovatar، خرید و فروش در بازار این پروژه است. مواردی که امکان معامله آن‌ها در این بازار وجود دارد، عبارتند از: اسپارک (Spark)، بوسترها، فلوبیت‌ها و فلواتارهای تکمیل شده. این روش کسب درآمد در بازی‌های بلاکچینی نیز وجود دارد که مستقیم است و عملاً دنباله‌دار نیست. روش‌های کسب درآمد فعال، گزینه‌های بهتری هستند.

پیشتر در کاربردها به دو مورد بازاریابی برندها و سرمایه‌گذاری اشاره کردیم. این دو می‌توانند از بهترین راه‌های کسب درآمد در پروژه فلواتار باشند. به این ترتیب اگر فردی به دنبال کسب سود از روش‌های جدید باشد، می‌تواند چند جزیره اجاره کرده و با ایجاد بستر رشد برای هنرمندان، برای خودش نیز کسب درآمد کند. همچنین برندها می‌توانند بازاریابی خود را وارد پروژه متاورسی کنند و از کلکسیون‌های NFT به نفع کسب وکار خود بهره ببرند.

مرتبط : معرفی برترین پروژه های متاوسی با هدف کسب درآمد

بررسی نقشه راه پروژه Flovatar 




Flovatar یک پروژه جدید است، که انتظار می‌رود در آینده پیشرفت‌های زیادی داشته باشد. در حال حاضر شاهد فضایی برای ایجاد NFT هستیم، که به کاربران اجازه می‌دهد از نظر مادی و معنوی، صاحب اثر خود باشند. همچنین ایجاد توکن بومی توانسته پروژه را یک مرحله به جلو ببرد.

براساس اعلام تیم سازندگان، چند مورد هم در آینده به پروژه افزوده خواهد شد.

1- اولین مورد FlovaBank است، که قرار است 60 درصد از درآمد پروژه و 5 درصد از کارمزد بازار را در خود ذخیره کند تا سپس صرف خدمات DAO شود.

2- مورد بعدی فلوبیت‌هایی هستند که امکان تغییر را به سازندگان NFTها می‌دهند.

3- از مهم‌ترین مواردی که در چشم‌انداز آینده پروژه به چشم می‌خورد، مینی‎‎‎‎‎‎گیم های متاورسی است که به Flovatar اضافه خواهند شد.

سخن پایانی

گسترش دنیای کریپتو موجب شده است ایده‌های زیادی در این حوزه مطرح شود و تیم‌های زیادی بخواهند از آن برای کسب درآمد و اثرگذاری در این دنیا استفاده کنند. به همین دلیل است که امروز شاهد پروژه‌های جدیدی مثل Flovatar هستیم. با توجه به نیاز نداشتن اطلاعات تخصصی و چشم‌اندازی که این پروژه برای آینده خود در نظر گرفته است، انتظار می‌رود فلواتار بتواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.

در آخر می توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید و یا سؤالات و تجربیات خودرا در بخش نظرات برای عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

آناهیتا آقااحمدی

آناهیتا آقااحمدی

علاقه‌مند به تولید محتوا و به کارگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کارها برای رشد در فضای وب هستم. با این کار تلاش می‌کنم مهارت‌های خودم را هم در حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تقویت کنم.

پست های مرتبط

NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
UFO Gaming - بررسی توکن های UFO و UAP - راهنمای بازی متاورسی UFO Gaming - بررسی توکن های UFO و UAP - راهنمای بازی متاورسی
Flow چیست؟ - بلاک چین Flow و بررسی توکن FLOW - راهنمای کامل Flow چیست؟ - بلاک چین Flow و بررسی توکن FLOW - راهنمای کامل
کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید