عصر متاورس
متاورس استارلینک Stralink و ارز دیجیتال STARL - بازی فضایی

متاورس استارلینک Stralink و ارز دیجیتال STARL - بازی فضایی

در نیمه دوم سال 2021، شاهد ظهور پروژه‌های زیادی از ترکیب متاورس، بازی و فناوری بلاکچین بودیم. در این پروژه‌ها اهدافی مشابه در قالب‌های گرافیکی و محتوایی متفاوت دنبال می‌شد که روند آن همچنان ادامه دارد. 

پروژه متاورسی استارلینک (StarLink) که تحت عنوان استارل (STARL) نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک پروژه در همین قالب در سال 2021 معرفی گردید. استارلینک یک بازی با تم فضایی است. این پلتفرم یک پروژه کاملا غیرمتمرکز است که مدیریت آن توسط اعضای جامعه انجام می‌شود. توکن STARL به عنوان ارز دیجیتال بومی اکوسیستم STARL به شمار می‌رود.

متاورس استارلینک بانماد STARL

با ظهور متاورس، شمار پروژه‌های متاورسی نیز روز به روز در حال افزایش است. با این حال، هنوز بسیاری از آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها در مرحله تحقیق قرار دارند و یا در حال طی فرایند توسعه هستند. استارلینک نیز هنوز مانند بسیاری از این پروژه‌ها، به طور کامل توسعه نیافته است.

استارلینک یا استارل (STARL) به عنوان یک پروژه متاورسی غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم به اجرا درآمده است. هدف از طراحی این پروژه ادغام مفاهیم دنیای دیجیتال با اقتصاد کریپتویی عنوان شده است. 

دیدن فضا یکی از رویاهای انسان بوده که دهه‌ها از تحقق آن می‌گذرد. با این حال، تجربه این سفر برای همه انسان‌ها امکان‌پذیر نیست. توسعه‌دهندگان متاورس استارلینک با وعده تحقق این رویا برای کاربران وارد میدان شده‌اند. از سویی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با استفاده از سازوکارهای بازی‌های مبتنی بر متاورس کسب درآمد کرده و پاداش دریافت کنند. استارلینک همچنین بستری برای فروش، خلاقیت، فعالیت، تجارت و آموزش محسوب می‌گردد.

در جهان اجتماعی سه بعدی استارلینک، کاربران می‌توانند به فرصت‌های مهیجی برای شناسایی، خلق و اکتشاف دسترسی داشته باشند. جهان متاورسی استارلینک بستری برای بازی، معاشرت و تبادل است که به کاربران اجازه می‌دهد قوانین خود را ایجاد نمایند، دستوالعمل‌های خود را تنظیم کرده و در تعامل با سایر کاربران، مهارت‌های جدیدی را فرا بگیرند.

از آنجایی که این پروژه در فضا اتفاق می‌افتد، NFTهای مختلفی از جمله ماهواره‌ها، فضاپیماهای سفارشی، ماژول‌های زنده، موشک‌ها و ... در اکوسیستم وسیع آن وارد تعامل می‌شوند.

تاریخچه ارز دیجیتال استارلینک

ارز دیجیتال STARL در سال 2021 و روی بلاکچین اتریوم اجرا شد. این رمز ارز در متاورس استارلینک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ووف دسنترا (Woof Decentra) به عنوان توسعه دهنده اصلی این پروژه شناخته می‌شود. علاوه بر دسنترا، متخصصانی در صنعت بازی و بلاکچین نیز در توسعه این بازی متاورسی مشارکت داشته‌اند. این پروژه همچنین با بازیگران مهم صنعت گیم و سرگرمی مانند سونی پلی‌استیشن و لاینزگیت همکاری دارد.

استارلینک چگونه کار می‌کند؟

بازی متاورسی فضایی استارلینک

استارلینک صرفا یک بازی نیست. طبق ادعای توسعه دهندگان پروژه استارلینک، STARL می‌خواهد مردم را سرگرم کند، بستر ایجاد تعامل آزادانه میان آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها را فراهم نماید و دسترسی به فرصت‌های منجر به آزادی مالی را تسهیل نماید و زمینه تکامل اینترنت را فراهم نماید.

بنابراین استارلینک علاوه بر اینکه زمینه ایجاد تعامل اجتماعی و تجارت دیجیتال را فراهم می‌کند، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به دنیایی از ماموریت‌ها و ماجراجویی‌های مختلف وارد شوند. مانند بازی‌های مسابقه‌ای در سفیه‌های فضایی برای پرواز یا تیراندازی داخل سفینه‌ها و ... .

استارلینک همچنین دارای یک مارکت پلیس است که در آن می‌توان تمام دارایی‌های غیرقابل تعویض پروژه و ماژول‌های زندگی را مبادله کرد. توکن‌های NFT این پروژه در زمینه‌هایی مانند املاک مجازی، تجهیزات پوشیدنی، وسایل حمل و نقل، کاراکترها و ماهواره‌ها و ماژول‌ها عرضه می‌شوند.

روش کسب درآمد از متاورس استارلینک (STRAL)

کاربران در متاورس استارلینک می‌توانند کارهایی به شرح زیر را انجام دهند:

1- ساخت و خرید و فروش NFTها

2- خرید و فروش زمین‌های مجازی

3- شخصی سازی آواتارها

4- خرید ماهواره برای مصارف شخصی یا اجاره دادن به دیگر کاربران

5- کاوش و جستجو در متاورس

6- برقراری تعامل با افراد واقعی در دنیای مجازی

7- بازی و سرگرمی

9- برگزاری جلسات آموزشی یا شرکت در رویدادهای دیگر کاربران

اکوسیستم استارلینک شامل چه بخش‌هایی است؟

پروژه متاورسی StarLink دارای اجزاء مشخص و مختلفی است که شامل فروشگاه بازی (MarketPlace)، درگاه بازی (Gaming Portal)، جهان‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها (Universe)، پروفایل (Profile) و NFT های بازی می‎‎‎‎‎‎شود. در ادامه نگاهی به هرکدام از بخش‎‎‎‎‎‎‎‎‎های این پروژه می‎‎‎‎‎‎اندازیم:

1- Universe

 فضای مجازی سه بعدی است که مخصوص بازی طراحی شده و بخش مهمی از این اکوسیستم را شامل می‌شود. کاربران در این فضا می‌توانند اقتصاد مجازی گسترده‌ای را ایجاد کنند، به کاوش در دنیای مجازی بپردازند، بازی، تریدینگ و معاشرت با سایر بازیکنان را تجربه کنند.

2- NFT‌ها و عناصر درون بازی

NFTهای این پروژه، دارایی‌های مجازی منحصربه‌فردی هستند که شامل ماهواره‌ها، ماژول‌های زنده، سفینه‌های فضایی، تغییرات کاراکترها و سایر موارد موجود در متاورس استارلینک می‌شوند.

3- Gaming Portal

Gaming Protal، امکان اتصال کاربران به بازی‌های مختلف در متاوس استارلینک از جمله Warp Nexus را فراهم می‌کند. کاربران در این بازی می‌توانند مهارت‌های خود را آزموده و در صورت برنده شدن در رقابت با سایر بازیکنان موفق به دریافت جوایز شوند.

4- Profile

 قالبی برای نمایش تصویری و در واقع سند حضور کاربر در دنیای مجازی متاورس است.

5- MarketPlace 

فروشگاه بازی جایی است که می‎‎‎‎‎‎توانید تمام آیتم‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها (NFT های درون بازی) را خرید و فروش کنید. علاوه بر فروشگاه درون بازی می‎‎‎‎‎‎توانید از بازارهای ثانویه نیز برای مبادله NFT های این پروژه استفاد کنید.

ارز دیجیتال STARL و توکنومیک آن

STARL ارزبومی و اصلی استارلینک است که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده. STARL همچنین یک توکن حاکمیتی است، به این معنا که دارندگان این توکن می‎‎‎‎‎‎توانند در تصمیم گیری‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مهم بازی شرکت کنند. این یک توکن با استاندارد ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده. اطلاعات توکنومیک این ارز به شرح زیر است:

حداکثر عرضه STARL برابر با 10,000,000,000,000 واحد است که چیزی حدود 9,980,000,000,000 از آن درگردش است. با داشتن ارزش بازار 35 میلیون دلاری، رتبه 602 بازارهای ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

توکن STARL واحد پولی پروژه استارلینک بوده و به عنوان ابزاری برای انجام مبادلات در درون این بازی متاورسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارندگان این توکن می‌توانند قسمتی از ایستگاه فضایی و ماهوارهایی را خریداری کنند و با استفاده از آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها به درآمد برسند. همچنین خرید و فروش NFT‌ها و سایر معاملات فروشگاه استارلینک نیز از طریق این توکن انجام می‌گیرد.

نقشه راه پروژه StarLink

براساس وایت پیپر پروژه استارلینک، رودمپ این پروژه به شرح زیر درحال توسعه می‌باشد:

نیمه دوم سال 2023:

 راه‌اندازی کامل نسخه StarLink Universe and Marketplace برای دسترسی به ویژگی‌ها و عملکردهای کامل پلتفرم و بازی‌هایی مانند Warp Nexus. معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی از جمله سازگاری با Cross Chain، ادغام رسانه‌های اجتماعی و امکان پشتیبانی از واقعیت مجازی. افزودن بازی‌های بیشتر به پورتال بازی پلتفرم.

سال 2024:

 بسط و گسترش دنیای استارلینک و فروشگاه آن با امکان دسترسی به محتوا و دسته‌بندی‌های بیشتر از جمله سیارات، کهکشان‌ها، بیگانگان و ربات‌ها. افزودن بازی‌های بیشتر به پورتال بازی مانند Star Trek.

راه‌اندازی آکادمی استارلینک در راستای ارائه برنامه‌های آموزش محور در رابطه با فناوری بلاکچین و واقعیت مجازی. راه‌اندازی بازی StarCraft. راه‌اندازی دائو (DAO) استارلینک برای دسترسی کاربران به سازمان مستقل غیرمتمرکز برای کنترل کامل پلتفرم. راه‌اندازی بازی‌هایی مانند Star Citizen.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands و توکن های SPS و DEC متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands و توکن های SPS و DEC
پروژه متاورسی ولکان فرجد (Vulcan Forged) - توکن PYR و LAVA پروژه متاورسی ولکان فرجد (Vulcan Forged) - توکن PYR و LAVA
هوش مصنوعی SingularityNET و ارز دیجیتال AGIX - سینگولاریتی هوش مصنوعی SingularityNET و ارز دیجیتال AGIX - سینگولاریتی
توکن غیرمثلی هوشمند (iNFT) - تلفیق هوش مصنوعی (AI) و NFT توکن غیرمثلی هوشمند (iNFT) - تلفیق هوش مصنوعی (AI) و NFT

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید