عصر متاورس
پروژه متاورسی ولکان فرجد (Vulcan Forged) - توکن PYR و LAVA

پروژه متاورسی ولکان فرجد (Vulcan Forged) - توکن PYR و LAVA

پیش گفتار 

ولکان فرجد Vulcan Forged یک پروژه عظیم متاورسی است که باترکیب NFTها و مدل P2E (کسب درآمد از بازی)، محبوبیت بالایی به دست آورده و نسبت به سایر پروژه‎‎‎‎‎‎‎های متاورسی، روش‎‎‎‎‎های بیشتری برای کسب درآمد به کاربران خود ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. این متاورس، نه یک بازی، بلکه اکوسیستمی از بازی‎‎‎‎‎‎های مختلف و ابزارهای کارآمد برای توسعه دهندگان است. این پروژه از نظر تعداد NFTها بسیار غنی است و طیف وسیعی از NFTهای مختلف را در خود جای داده است. 

دراین مقاله از عصر متاورس به بررسی این پروژه متاورسی، راه‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از آن و توکن‎‎‎‎‎‎های اختصاصی این پروژه با نماد‎‎‎‎‎‎های PYR و LAVA خواهیم پرداخت. 

ولکان فرجد Vulcan Forged چیست؟

بازی های متاورسی ولکان فرجد

شبکه لایه دوم پالیگان به عنوان یکی از موفق ترین لایه دوم‎‎‎‎‎‎ها در بستر اتریوم، با راه اندازی استودیو پالیگان در سال 2021 به حوزه متاورس ورود پیدا کرد. پالیگان اکنون به بستری مناسب برای توسعه بازی‎‎‎‎‎‎ها و پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی تبدیل شده و اکوسیستم آن مملو از موفق ترین پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی است. چراکه پالیگان با حفظ امنیت مشابه اتریوم، بسیار مقیاس‎‎‎‎‎‎‎‎‎پذیر تر، سریع‎‎‎‎‎‎‎تر و مقرون به صرفه‎‎‎‎‎‎تر عمل می‎‎‎‎‎‎کند. 

پروژه متاورسی ولکان فرجد نیز در بستر بلاکچین پالیگان راه اندازی و توسعه یافته است. این پروژه متاورسی تنها یک بازی نیست، بلکه پلتفرمی برای علاقه مندان به حوزه GameFi بوده و امکان ایجاد بازی‎‎‎‎‎‎های متفاوتی را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است.

توسعه دهندگان می‎‎‎‎‎‎توانند بااستفاده از ابزارهایی که دراین پلتفرم در اختیارشان قرار دارد، بازی‎‎‎‎‎‎های موردنظر خودرا ایجاد کنند و کسب درآمد بالایی ازاین طریق برای خود رقم بزنند. برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها در این پلتفرم این امکان فراهم شده که بتوانند در جهت ارتقای بازی‌های خود اقدام به جمع‌آوری سرمایه به صورت جمعی نمایند.

این پلتفرم تنها برای توسعه دهندگان نبوده، و کاربران و بازیکن‎‎‎‎‎‎ها نیز می‎‎‎‎‎‎توانند با شرکت در بازی‎‎‎‎‎‎های مختلف، کسب درآمد داشته باشند. در وبسایت ولکان فرجد، بازی‎‎‎‎‎‎های متاورسی مختلفی برای کاربران ارائه شده، که از بهترین آن‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎توان به متاورس‎‎‎‎‎‎های Forge Arena، Vulcan Chess، Titans، Olympians و Blockbabies اشاره کرد. 

از دیگر خدمات پروژه عظیم ولکان فرجد می‎‎‎‎‎‎توان به پلتفرم خدمات دیفای VulcanDEX اشاره کرد. VucalnDEX درواقع یک صرافی غیرمتمرکز برای این اکوسیستم است که امکان مبادله و استیکینگ ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. اما درحال حاضر بخش استیکینگ این صرافی فعال نبوده و تنها بخش Swap (مبادله) آن به طور کامل منتشر شده است. و از ارزهای دیجیتال ETH، LAVA، MATIC، PYR و استیبل‎‎‎‎‎‎کوین USDC پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند. 

ارزهای دیجیتال ولکان فرجد و توکنومیک آن ها 

پروژه ولکان فرجد دارای 2 توکن اختصاصی با نمادهای PYR و LAVA است که هرکدام از این توکن‎‎‎‎‎‎ها نقشی حیاتی در این اکوسیستم ایفا می‎‎‎‎‎‎کنند. 

توکن PYR

PYR به عنوان ارزبومی و اصلی این پلتفرم شناخته می‎‎‎‎‎‎شود، یک توکن کاربردی با استاندارد ERC-20 که در شبکه‎‎‎‎‎‎های اصلی اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎شود. انتقال توکن PYR به شبکه پالیگان باعث می‎‎‎‎‎‎شود هزینه کارمزد گس تاحد زیادی کاهش یابد. 

PYR یک توکن کاربردی برای اقتصاد این پلتفرم است که در مواردی مانند؛ استیکینگ، خرید و فروش زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی و دیگر عناصر درون بازی (NFTها)، پاداش به کاربران، ارتقای NFTها و ... مورد استفاده قرار می‎‎‎‎‎‎گیرد. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از این توکن در صرافی غیرمتمرکز VulcanDex، به مبادله دیگر توکن‌های بازی بپردازند.

توکنومیک PYR:

مرتبط : توکنومیک به معنای بررسی پارامترهای اثرگذار بر قیمت یک دارایی دیجیتال است که طی آن به بررسی مواردی مانند، عرضه، تقاضا، انجمن ها و نحوه انتشار توکن می پردازیم.

حداکثر عرضه این توکن برابر با عرضه کل آن و برابر با 50 میلیون توکن PYR است که چیزی حدود 24میلیون از آن در گردش است. نحوه تخصیص توکن‎‎‎‎‎‎های PYR به شرح زیر است:

1- 40% از عرضه کل به فروش اولیه سکه (ICO) اختصاص یافت.

2- 25% از عرضه کل به عنوان ذخیره بنیاد درنظر گرفته شد. 

3- 20% از عرضه کل به استخرهای استیکینگ اختصاص یافت. 

4- 5% باقی مانده به تیم ولکان فرجد تخصیص یافت. 

توکن LAVA

LAVA به عنوان توکن ثانویه پلتفرم ولکان فرجد به شمار می‎‎‎‎‎‎رود و با طی کردن مراحل بازی و کسب امتیاز به عنوان پاداش در طول بازی به دست می‎‎‎‎‎‎آید.

توکن‎‎‎‎‎‎های LAVA که در سراسر اکوسیستم ولکان فرجد و درتمام بازی‎‎‎‎‎‎های این پلتفرم وجود دارد، به عنوان راهی برای درگیر شدن و تعامل بیشتر با انواع بازی‎‎‎‎‎‎های این پلتفرم است. توکن‎‎‎‎‎‎های LAVA برای مواردی مانند؛ ارتقای زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی، ارتقاء آمار Vulcanite، خرید آیتم‎‎‎‎‎‎های موردنیاز در بازی‎‎‎‎‎‎ها، دسترسی به آیتم‎‎‎‎‎‎های ویژه در بازی‎‎‎‎‎‎ها، ارتقاء NFT خدایان (تایتان ها)، ورود به مسابقات و استیکینگ در صرافی VulcanDEX استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. 

ولکان ورس (Volcan Verse)، مهم‌ترین بازی پروژه Vulcan Forged

بازی متاورسی ولکان ورس

بازی‌های زیادی در پروژه Vulcan Forged عرضه شده‌اند که ولکان ورس به عنوان مهم‌ترین آن‎‎‎‎‎‎ها شناخته می‌شود. این بازی شامل محیطی فانتزی گونه با تم یونانی-رومی است که بالغ بر 10,000 زمین مجازی برای خرید و فروش در قالب NFT در آن عرضه شده است.

 این سرزمین مجازی یک محیط مربعی 3 کیلومتری است که به چهار مربع به نام‌های Boreas، Hades، Arcadia و Notus تقسیم می‌شود. در تقاطع این 4 مربع مرکز شهر ولکان قرار دارد. زمین‌های موجود در این اکوسیستم در ابعاد 20 در 20 به فروش می‌رسند و ارزش آن‎‎‎‎‎‎ها در زمان انتشار بازی به طور میانگین، 100 دلار است.

بازی متاورسی ولکان ورس، به سبک یونان باستان طراحی شده و از نوع MMORPG می‌باشد. MMORPG مخففی از عبارت Massively Multiplayer Online Role Playing Game است که به معنی بازی انبوه چند نفره آنلاین نقش‌آفرینی است. در این بازی چندین بازیکن با استفاده از روش‌های مختلفی به رقابت و تعامل با یکدیگر می‌پردازند.

متاورس ولکان ورس شامل یک برنامه بازی‌سازی 3 بعدی است که در قالب یک برنامه غیرمتمرکز Dapps راه‌اندازی شده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دانش تخصصی و کدنویسی بتوانید آثار هنری خود را ایجاد نمایید، کاراکترها را شخصی‌سازی کنید و مناظر مورد دلخواه خود را طراحی کنید. داستان این بازی توسط دو نویسنده مشهور انگلیسی با نام‌های جیمی توماسون و دیو موریس روایت می‌شود.

اجزای بازی ولکان ورس

بازی ولکان ورس با نقش آفرینی دو عنصر اصلی یعنی ولکانایت‌ها (Vulcanites) و خدایان (Gods) داستان خود را به پیش می‌برد. ولکانایت‌ها در واقع شامل انواع هیولاهایی است که به عنوان مخلوقات اولیه در بازی ولکان ورس ایجاد شده‌اند. این هیولاها شما را در طول داستان بازی همراهی می‌کنند. از این ولکانایت‌ها به عنوان ابزاری برای اهدافی مانند برنده شدن در مبارزات، جمع‌آوری NFT‌ها و آیتم‌های کمیاب و همچنین به عنوان جاسوس برای دسترسی به نقشه ساختمان‌ها استفاده می‌شود. 

ولکانایت‌ها قابل ارتقا هستند و می‌توانید آن‎‎‎‎‎‎ها را در سایر بازی‌های اکوسیستم ولکان فرجد نیز مورد استفاده قرار دهید. این موجودات در 7 سطح (0 تا 6) قابل تقسیم بندی شده‌اند که با نزدیک شدن به سطوح بالاتر بر تعداد آن‎‎‎‎‎‎ها نیز افزوده می‌شود.

در بازی ولکان ورس شاهد وجود دو نوع خدا به نام‌های Titan و Olympian هستیم. 8 تایتان‌ وجود دارد که براساس سطح و ظاهر از یکدیگر متمایز می‌شوند. با توجه به سطح این خدایان شما ملزم به پرداخت مقداری ارز دیجیتال لاوا (LAVA) به صورت ماهانه خواهید بود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، LAVA توکن ثانویه و ارز درون بازی پلتفرم ولکان فرجد است که در طول بازی به عنوان پاداش به دست خواهید آورد. 

المپین‌ها نیز همانند خدایان تایتان قابل ارتقا هستند و متناسب با سطح آن‎‎‎‎‎‎ها بایستی توکن LAVA برای آن‎‎‎‎‎‎ها پرداخت کنید.

دیگر بازی های پلتفرم ولکان فرجد 

پروژه متاورسی ولکان فرجد

در اکوسیستم ولکان فرجد بازی‌های دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‎‎‎‎‎‎ها می‌توان به بازی Berserk (بازی جمع آوری کارت)، بازی Forge Arena (کاراکتر جنگجو)، بازی Block Babies (کارت‌های NFT) و بازی Block Chess (بازی شطرنجی) اشاره کرد.

تیم توسعه دهنده پروژه ولکان فرجد

پروژه ولکان فرجد توسط یک تیم 9 نفره مدیریت می‎‎‎‎‎‎شود که از مهمترین آن‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎توان به جیمی تامسون (Jamie Thomson) به عنوان مدیرعامل و بنیان گذار پروژه، یانیس (Yiannis) به عنوان مدیر پروژه، جیسون لی راس مک لور (Jason Lee Ross Mclvor) در سمت مدیر مارکتینگ، نیرنا جی (Nirena G) به عنوان توسعه دهنده موتور گرافیکی بازی و ماریا ددوسی (Maria Dedevesi) در سمت طراح کاربری اشاره کرد.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال متاورس Somnium Space و ارزدیجیتال CUBE - فاندامنتال
آموزش ایردراپ zkSync - چگونه شانس خودرا افزایش دهیم آموزش ایردراپ zkSync - چگونه شانس خودرا افزایش دهیم
هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین
بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید