عصر متاورس
متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands و توکن های SPS و DEC

متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands و توکن های SPS و DEC

پیش گفتار 

متاورس اسپلینتر لندز(SplinterLands)، یک بازی کارتی در سبک Play To Earn است که با تلفیق NFT ها به موفقیت بالایی دست یافته و بیش از 350 هزار کابر فعال را به سمت خود جذب کرده است. دراین بازی متاورسی می‎‎‎‎‎‎توانید با در اختیار داشتن کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بازی، با دیگر بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها به رقابت پرداخته و علاوه بر کسب درآمد، هیجان رقابت در بازی را تجربه کنید. 

متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands

اسپلینتر لندز در قالب یک بازی کارتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با چینش صحیح کارت‌ها، برنده شده و موفق به دریافت جایزه شوید. تمام کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های این بازی، NFT هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎توانید در کیف‎‎‎‎‎‎پول خود ذخیره کنید و یا به خرید و فروش آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها مشغول شوید. اسپلینتر لندز از نظر تعداد NFT ها بسیار غنی است و تاکنون بیش از 238 نوع کارت مختلف با قابلیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و ویژگی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خاص را منتشر کرده است. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت رایگان این بازی را تجربه کنید، زمانی که وارد بازی شوید، کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های رایگانی برای شروع در اختیار شما قرار داده می‎‎‎‎‎‎شود. لازم به ذکر است که کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی که در بدو ورود به بازی دریافت کرده اید، قابلیت خرید و فروش ندارند و تنها برای شروع بازی مورد استفاده قرار می‎‎‎‎‎‎گیرند. این کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها که با دیگر NFTهای بازی متفاوت هستند با نماد S نمایش داده می‎‎‎‎‎‎شوند. 

SplinterLands که در ابتدا با نام Steam Monsters معرفی شده بود، در بستر بلاکچین Hive توسعه یافته. بااین حال اسپلینترلندز به عنوان یک بازی چندزنجیره ای، از بلاکچین‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های دیگری مانند؛ اتریوم Ethereum، زنجیره هوشمند بایننس BSC، بیت‎‎‎‎‎‎‎کوین کش Bitcoin Cash، ایاس EOS و استیم Steam نیز پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند. 

در این متاورس، بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها به صورت تک به تک مقابل هم قرار گرفته و در صورت برنده شدن جایزه دریافت می‌کنند. جوایزی که دراین بازی به دست می‎‎‎‎‎‎آورید درقالب توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC و یا برخی از NFT های این بازی خواهد بود. 

تمام آیتم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های درون بازی (NFTها)، بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC در فروشگاه بازی قابل خرید و فروش است. اگر سرمایه کافی برای خرید NFT کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها ندارید، می‎‎‎‎‎‎توانید بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های موردنیاز خودرا اجاره کنید، و به رقابت و کسب پاداش بپردازید. 

این متاورس اکنون در نسخه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اندروید و ios برای موبایل و دسکتاپ ارائه شده است. برای ورود به بازی می‎‎‎‎‎‎توانید به وبسایت رسمی این پلتفرم به آدرس SplinterLands.Com وارد شوید. 

خدمات ارائه شده در متاورس اسپلینتر لندز 

اسپلینتر لندز خدمات گوناگونی ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، بازی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های Ranked، Pactice و Challenge برخی از این خدمات هستند، که در ادامه بررسی می‎‎‎‎‎‎کنیم:

Ranked

Ranked به عنوان بازی اصلی این پلتفرم شناخته می‎‎‎‎‎‎شود. درصورت برنده شدن دراین بازی پاداش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی در قالب توکن DEC، کردیت (Credit)، Potions و صندوق‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های روزانه کوئست (Daily Quest) به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد. 

Pactice

Pactice به عنوان یک بازی تمرینی اجرا می‎‎‎‎‎‎شود. دراین بازی به جای بازیکن حریف، با کامپیوتر رقابت می‎‎‎‎‎‎کنید. بااستفاده از این خدمات می‎‎‎‎‎‎توانید تا حد زیادی با کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و چگونگی استفاده و همچنین عملکرد کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها آشنا شوید. زمانی که تجربه کافی به دست آوردید و درباره نحوه چیدمان صحیح کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها اطلاعات کافی به دست آوردید می‎‎‎‎‎‎توانید به رقابت واقعی و کسب درآمد از این بازی مشغول شوید. این یک ویژگی مثبت اسپلینتر لندز است که به شما امکان می‎‎‎‎‎‎دهد پیش از اجرای بازی، تجربه مورد نیاز خودرا کسب کنید. توجه داشته باشید که دراین بازی به شما هیچ پاداشی تعلق نخواهد گرفت. 

Challenge

این بازی صرفا با هدف ایجاد رقابت عرضه شده است که در آن امکان دعوت از دوستان و یا بازیکنان دیگر برای رقابت ایجاد شده است. برنده این بازی جایز‌ه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال، شما می‌توانید در بخش Level Limits و Allowed Cards، محدودیت‌ها و شرایطی را برای رقیب اعمال کنید.

آشنایی با بخش های مختلف اسپلینتر لندز 

بازی متاورسی اسپلینتر لندز

پیش از شروع بازی اسپلینتر لندز و کسب درآمد، باید با بخش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مختلف این پلتفرم آشنا شویم. 

1- MarketPlace یا فروشگاه بازی:

تمام آیتم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و عناصر درون بازی در فروشگاه این پلتفرم و بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC قابل خرید و فروش هستند.  

2- Shop: 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید در بخش Shop، پک کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های Chaos Legion را خریداری کنید. این کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های کردیت (که در طول بازی کسب می‎‎‎‎‎‎کنید )، خریداری می‎‎‎‎‎‎شوند. قیمت هر پک به صورت ثابت برابر با 4 دلار است. هرکدام از پک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، شامل 5 کارت مختلف است که به نحوه چینش آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها به صورت تصادفی است. ممکن است یک پک شامل کارت‌های طلایی یا Gold Foil باشد که نسبت به کارت‌های معمولی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این کاملا بستگی به شانس شما خواهد داشت. 

3- Open: 

دراین بخش می‎‎‎‎‎‎توانید پک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی که از Shop خریداری کرده اید را باز کنید و 5 کارت داخل آن را مشاهده کنید. 

4- Cards:

این بخش مربوط به کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های شما است. می‎‎‎‎‎‎توانید کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خودرا مشاهده کنید، زمانی که یک کارت را انتخاب کردید می‎‎‎‎‎‎توانید آن را آپگرید کنید. با آپگرید کردن کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خود، ویژگی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های کارت خودرا افزایش می‎‎‎‎‎‎دهید. برای این کار باید چند کارت دیگر خریدرای کرده و آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها را ترکیب کنید.

5- Battle یا نبرد: 

Battle بخش اصلی برای انجام بازی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاست. که می‎‎‎‎‎‎توانید با دیگر بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها به رقابت پرداخته و اطلاعاتی درباره رتبه بندی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، تاریخچه بازی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، جدول امتیازات و کوئست‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های روزانه ای که به دست آورده اید کسب کنید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید زمان اتمام هر فصل از بازی را مشاهده کنید. 

توجه داشته باشید که با کسب رتبه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بالا و قرار گیری در صدر جدول امتیارات، علاوه بر پاداش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی که در طول بازی به دست آورده اید، پاداش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ارزشنمد دیگری نیز کسب خواهید کرد. 

6- Events یا رویدادها: 

درطی هرفصل از بازی، تورنمنت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی از سوی بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها برگزار می‎‎‎‎‎‎شود، که برنده این رویداد‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها نیز جوایزی در قالب توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC و NFTهای این بازی به دست می‎‎‎‎‎‎آورد. 

7- Guilds یا اصناف: 

یکی از جذابیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های متاورس اسپلینتر لندز، مدیریت جامعه محور و اختیار کامل بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاست. بازیکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎توانند اتحادیه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مختلفی ایجاد کنند. برای ایجاد این اتحادیه باید 10هزار توکن DEC پرداخت کنید. 

8- Help: 

این بخش مربوط به سؤالات متدوال کاربران است. همچنین مقالات کاملی درباره ای پلتفرم، در بخش Help ارائه می‎‎‎‎‎‎شود که می‎‎‎‎‎‎توانید با مطالعه آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها اطلاعات کاملی از این متاورس به دست آورید.

PeakMosters: 

یک فروشگاه ثانویه مختص دارایی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های متاورس اسپلینتر لندز. شما می‎‎‎‎‎‎توانید NFT های بازی اسپلینتر لندز را علاوه بر فروشگاه درون بازی، در فروشگاه ثانویه PeakMosters خرید و فروش و مشاهده کنید. 

مرتبط : معرفی بهترین پروژه های متاورسی 

توکن های متاورس اسپلینتر لندز SplinterLands

اسپلینتر لندز دارای 2 توکن بومی بانمادهای DEC و SPS است که هرکدام نقشی حیاتی دراین اکوسیستم را ایفا می‎‎‎‎‎‎کنند. 

توکن DEC

توکن Dark Energy Crystal بانماد DEC، یک توکن کاربردی است که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده. پاداش به کاربران و خرید فروش NFTها دراین بازی بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC انجام می‎‎‎‎‎‎شوند. 

کل عرضه این توکن یک تریلیون واحد است و به لحاظ حجم معاملات رتبه 3524 را به خود اختصاص داده است. 

توکن SPS

SPS ارزبومی و اصلی این پلتفرم است. یک توکن حاکمیتی برای مدیریت و تصمیم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مهم این پلتفرم. بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های SPS می‎‎‎‎‎‎توانید در تصمیم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های آینده بازی مشارکت داشته باشید و یا خودتان یک تصمیم را برای رای گیری به اجرا بگذارید. این تصمیم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها شامل؛ تغییرات بازی، توزیع ایردراپ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و ... می‎‎‎‎‎‎شوند. 

حداکثر عرضه این توکن برابر با 3میلیارد واحد است، عرضه کل این توکن برابر 1,150,000,000 واحد است که چیزی حدود 1 میلیارد از آن درگردش است. توکن SPS درحال حاضر دررتبه 540 بازار قرار دارد. 

مرتبط : دائو DAO چیست و چگونه به مدیریت غیرمترمکز کمک می کند؟

روش های کسب درآمد از متاورس اسپلینتر لندز

NFTهای متاورس اسپلینتر لندز

به صورت کلی برای کسب درآمد از این بازی می‎‎‎‎‎‎توانید به فعالیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های زیر مشغول شوید: 

1- خرید و فروش NFTها:

همانطور که گفته شد این یک بازی NFT محور با طیف گسترده ای از NFT هاست. اگر علاقه یا فرصت کافی برای انجام بازی را ندارید، می‎‎‎‎‎‎توانید NFTهای این بازی را که شامل کارت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بازی هستند، خرید و فروش کنید.

2- کسب پاداش از طریق بازی: 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید باانجام بازی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، پیوستن به رویدادها و همچنین قرارگیری در جدول رده بندی امتیارات درهر فصل از بازی، پاداش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ارزشمندی در قالب توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC و NFTهای این بازی به دست آورید. توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های DEC را می‎‎‎‎‎‎توانید برای خرید NFTهای بیشتر استفاده کنید و یا در صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های معتبر معامله کنید. 

سخن پایانی

اسپلینتر لندز SplinterLands یک بازی متاورسی NFTمحور است که سبکی شبیه به بازی متاورس سورر Sorare دارد. این متاورس برپایه بلاکچین Hive توسعه یافته، اما در شبکه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مختلف دیگری نیز قابل اجراست. اسپلینترلندز تاکنون موفقیت زیادی به دست آورده، به گونه ای که بیش از 350 هزار کاربر فعال را به خود اختصاص داده است. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
بلاکچین استارک نت StarkNet و ارزدیجیتال STRK بلاکچین استارک نت StarkNet و ارزدیجیتال STRK
هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین
آموزش ایردراپ سویی SUI ( گام به گام ) - دریافت توکن SUI آموزش ایردراپ سویی SUI ( گام به گام ) - دریافت توکن SUI
2 ارز دیجیتال هوش مصنوعی 2023 - سرمایه گذاری در کریپتو AI 2 ارز دیجیتال هوش مصنوعی 2023 - سرمایه گذاری در کریپتو AI
بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد
اترمیل EtherMail سرویس ایمیل Web3 - توکن EMC آموزش ایردراپ اترمیل EtherMail سرویس ایمیل Web3 - توکن EMC آموزش ایردراپ

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید