عصر متاورس
اکوسیستم کاردانو - پروژه های متاورسی کاردانو Cardano - جامع

اکوسیستم کاردانو - پروژه های متاورسی کاردانو Cardano - جامع

مقدمه

کاردانو Cardano، یک بلاکچین منبع باز برپایه الگوریتم اثبات سهام (PoS) است. کاردانو اهدافی مانند؛ سپردن کنترل و مدیریت به کاربران و کمک به ایجاد جامعه ای ایمن، منصفانه و شفاف را دنبال می‎‎‎‎‎‎کند. بنیاد کاردانو می‎‎‎‎‎‎گوید : {{ هدف ما این است که به مبتکران و رویا پردازان کمک کنیم تا تغییرات مثبتی در جهان هستی ایجاد کنند }}.

بلاک‎‎‎‎‎‎چین کاردانو در سال 2017 راه اندازی شد، و تاکنون توانسته برنامه ها و پروژه های زیادی را دراکوسیستم خود جای دهد. کاردانو به ویژه در 2 سال اخیر فعالیت های خودرا در پروژه های متاورسی گسترش داده و اکنون درحال ایجاد و گسترش پروژه های متاورسی زیادی است که اهداف بلند پروازانه تری را دنبال می‎‎‎‎‎‎کنند. اگر نگاهی به داستان و موضوع متاورس های کاردانو بیاندازیم متوجه این اهداف خواهیم شد. چراکه برخلاف عموم پروژه های متاورسی، هدفش بیشتر از سرگرمی، فراغت یا نهایتا کسب درآمد است. پروژه هایی ایجاد می‎‎‎‎‎‎کند که اهدافی بشردوستانه دارند و به خلق Web 3 و جامعه ای غیرمتمرکز کمک می‎‎‎‎‎‎کنند. در مقاله فاندامنتال کاردانو Cardano، به خوبی با این شبکه، چگونگی ایمنی و پیشنیه آن آشنا شدیم. 

دراین مقاله قصد داریم نگاهی به برترین پروژه های متاورسی در اکوسیستم کاردانو بیاندازیم. 

مرتبط : متاورس چیست (به زبان ساده)

1- متاورس کاردالونیا CardaLonia


کاردالونیا یک متاورس غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین کاردانو است که هدف کسب درآمد (Play To Earn) را دنبال می‎‎‎‎‎‎کند. این متاورس فروش اولیه سکه (ICO) خودرا در 22 آگوست 2022 با موفقیت بالایی به پایان رساند. پروژه کاردالونیا با ویژگی های منحصربه فرد و طراحی اقتصاد پایدار توکن ابزاری، علاقه مندی کاربران را به بلاکچین کاردانو افزایش می‎‎‎‎‎‎دهد. 

توکن LONIA، ارز اصلی و بومی پلتفرم کاردالونیا است که برای اهدافی مانند Staking، پاداش به کاربران، خرید و فروش دارایی های NFT درون بازی و ... کاربرد دارد. LONIA همچنین یک توکن حاکمیتی برای تصمیم گیری ها و مشارکت در امور بازی است. از آن جایی که کاردالونیا یک متاورس غیرمتمرکز است، توکن های LONIA می‎‎‎‎‎‎تواند مزایای بیشتری به همراه داشته باشد. دارندگان این توکن می‎‎‎‎‎‎توانند در رویداد های انحصاری مانند؛ پیش فروش زمین های کاردالونیا (Terrania) و ایردراپ ها (Clan Drops) دسترسی داشته باشند. به این معنی که اگر از سرمایه گذاران اولیه توکن های LONIA باشید، می‎‎‎‎‎‎توانید زمین های منتشر شده را با قیمت های بسیار پایین تر به دست آورید. متاورس کاردالونیا و فروشگاه این بازی درحال توسعه و گسترش است و انتظار می‎‎‎‎‎‎رود تا سه ماهه اول سال 2023، نسخه آلفا کاردالونیا Cardalonia برای عموم منتشر شود. 

این متاورس ابزاری دراختیار کاربران قرار می‎‎‎‎‎‎دهد که بتوانند NFT های خودرا ایجاد کرده و بفروشند. علاوه بر روش های متعددی برای کسب درآمد که کاردالونیا ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، شما می‎‎‎‎‎‎توانید با سهام گذاری (Staking) یا به اشتراک گذاشتن توکن های LONIA، به درآمد غیرفعال دست یابید. عرضه کل توکن LONIA برابر با 100 میلیون LONIA است. 

2- جزیره کاردانو Cardano Island

Cardano Island، فضایی است که به کاربران امکان ساخت تجربه های متفاوتی می‎‎‎‎‎‎دهد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید دراین متاورس زندگی کنید، بازی کنید و بادیگر کاربران آن، تعامل و ارتباط داشته باشید. جزیره کاردانو "Cardano Island" یک متاورس توسعه یافته برپایه بلاکچین کاردانو است که جزیره ای از اکوسیستم کاردانو را به تصویر می‎‎‎‎‎‎کشد. ساختمان های مرتبط با دفترکل مرکزی، بنیاد کاردانو و ... هرکدام ساختمانی دراین جزیره هستند، که سبکی منحصربه فرد دارند. این جزیره و تمام ساختمان های آن مانند یک اجتماع عمل می‎‎‎‎‎‎کند، و تعامل و مشارکت کاربران را در اولویت قرار می‎‎‎‎‎‎دهد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید با برندهای بزرگ و فعالیت های گسترده آن ها تعامل و مشارکت داشته باشید. متاورس Cardano Island درحال توسعه و گسترش بوده و به طور کامل منتشر نشده است. طبق گزارشات به دست آمده، این متاورس به زودی ایردراپ سکه های خودرا ارائه خواهد داد. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید یکی از سرمایه گذاران اولیه دراین متاورس باشید! و امتیازات غافلگیرکننده ای برای خود فراهم کنید.

3- متاورس کرفتی "Crafty Metaverse"

Crafty یک متاورس توسعه یافته برپایه بلاکچین کاردانو است که درسال 2021 راه اندازی شد. این متاورس به شما امکان تجارت زمین ها، جزیره ها، ساختمان ها و طیف وسیعی از دیگر دارایی های NFT را می‎‎‎‎‎‎دهد. این دارایی ها هرکدام در متاورس کاربرد هایی خواهند داشت.

Crafty در اواخر سال 2021 با فروش NFT زمین ها و جزایر مجازی، کار خودرا آغاز کرد و در مدت کوتاهی توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ چراکه اکنون علاقه برای متاورس های اکوسیستم کاردانو افزایش یافته. مرحله اول فروش زمین ها به صورت اتفاقی (Random) برگزار شد، که در توسعه های بعدی به زمین های ممتاز تبدیل می‎‎‎‎‎‎شوند. اکنون علاوه بر خرید زمین های اتفاقی می‎‎‎‎‎‎توانید بلیط های مستقیم تهیه کنید که در توسعه های بعدی با زمین ها مبادله می‎‎‎‎‎‎شوند. دراین مرحله خریداران می‎‎‎‎‎‎توانند کشور مورد نظر را برای خرید زمین های خود، مستقیما روی نقشه انتخاب کنند. 

4- متاورس ثروتمند Reach Metaverse 

یک متاورس درحال توسعه برپایه بلاکچین کاردانو، که می‎‎‎‎‎‎توانید به خرید و فروش، ایجاد و گسترش و کاوش و جستجو در زمین های خلق شده بپردازید. 

متاورس Reach با استفاده از فناوری بلاکچین، امکان خلق تجربیات منحصربه فرد و مرتبط با بلاکچین را به کاربران اهدا می‎‎‎‎‎‎کند. یک پلتفرم با گرافیک جذاب که امکان می‎‎‎‎‎‎دهد تجربه های مجازی باکیفیت تری را بسازیم. Reach Metaverse یک متاورس NFT محور است که می‎‎‎‎‎‎توانید NFT دارایی های درون بازی را، معامله کنید و گسترش دهید. این پلتفرم از کیف پول های زیادی مانند Yoroi، Nami، Gero و ... پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند.  این متاورس همچنین یک نسخه رایگان به کاربران ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، شما می‎‎‎‎‎‎توانید تجربه کافی در نسخه رایگان به دست آورده و اگر مایل بودید سرمایه گذاری خودرا در نسخه اصلی متاورس آغاز کنید. متاورس Reach برای نسخه های اندروید، ios، مرورگر ها و واقعیت مجازی RV، در دسترس است. 

مرتبط : خرید زمین های متاورس  

5- متاورس اسکای‎‎‎مون "SkyMon"

یکی دیگر از پروژه های متاورسی محبوب در اکوسیستم کاردانو، متاورس SkyMon است. متاورس Skymon کاملا متفاوت از چیزی است که تابه حال می‎‎‎‎‎‎شناسید. این متاورس خودرا "اولین NFT زنده درجهان" می‎‎‎‎‎‎نامد!

این متاورس از 10 هزار NFT که نشان دهنده کاراکتر های اصلی بازی هستند، تشکیل شده است. اهمیتی ندارد که رنگ پوست، صورت و هیکل آن ها متفاوت باشد، این یک جامعه برابر و یکسان است که هرکدام از NFT ها با یکدیگر برابر هستند. این متاورس اهدافی بالاتر از یک پروژه یا سرگرمی و کسب درآمد را دنبال می‎‎‎‎‎‎کند. هدف اصلی این پروژه متاورسی این است که؛ نشان دهد جامعه انسان ها بایکدیگر برابر هستند و همه ی آدم ها به صورت یکسان حق زندگی خواهند داشت. 

تیم توسعه دهنده SkyMon می‎‎‎‎‎‎گوید :: {{ ما مدت زیادی روی این پروژه کار کردیم. هدف ما ایجاد موجوداتی دیجیتالی است که نه تنها مردم را شاد و سرگرم می‎‎‎‎‎‎کند، بلکه آگاهی آن هارا در حقوق برابری جامعه بالا می‎‎‎‎‎‎برد. مفهوم برابری و گنجایش، اصلی ترین اهداف ما در آینده این متاورس خواهد بود }}.

مرتبط : پروژهای متاورسی در اکوسیستم پالیگان PolyGon

سخن پایانی 

در مقاله فاندامنتال کاردانو Cardano، به خوبی با پروتکل کاردانو و توکن ADA آشنا شدیم. دراین مقاله نیز به برترین پروژه های متاورسی درحال توسعه در اکوسیستم کاردانو، پرداختیم و به صورت اجمالی آن هارا معرفی و بررسی کردیم. کاردانو در حال گسترش و توسعه پروژه های متاورسی جذابی است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده. انتظار می‎‎‎‎‎‎رود پروژه های متاورسی کاردانو با موفقیت و محبوبیت زیادی همراه شوند، که منجر به افزایش قیمت دارایی های درون بازی و توکن های آن ها خواهد شد. اگر نگاهی به پروژه کاردالونیا Cardalonia بیاندازیم، متوجه می‎‎‎‎‎‎شویم عرضه اولیه سکه خودرا با موفقیت بالایی پشت سر گذاشت و تنها در عرض چندروز، فروش اولیه پایان یافت. این درحالی است که فروش اولیه در بازار خرسی و رکود مستقیم بازار ارزهای دیجیتال، قرار داشته است!

در آخر می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات یا تجربیات خودرا با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد
ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )
ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB
اکوسیستم پالیگان - پروژه های متاورسی پالیگان Polygon اکوسیستم پالیگان - پروژه های متاورسی پالیگان Polygon

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید