عصر متاورس
ایردراپ Lens Protocol و دریافت توکن های رایگان پروتکل لنز

ایردراپ Lens Protocol و دریافت توکن های رایگان پروتکل لنز

پیش گفتار 

دراین مقاله از معرفی هفتگی ایردراپ‎‎‎‎‎های عصر متاورس، به بررسی Lens Protocol و ایردراپ بالقوه آن خواهیم پرداخت. 

پروتکل لنز (Lens Protocol)، یک پلتفرم غیرمتمرکز و منبع باز است که با هدف تغییر و بهبود رسانه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی در Web3 ایجاد شده است. این پروتکل با تغییر شکل مفاهیم تمرکززدایی به کاربران کمک می‎‎‎‎‎‎کند مالک واقعی آثار و ارتباط بین خود با جوامع باشند. لنز، در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و برای استفاده عموم منتشر نشده است. درادامه باما همراه باشید تا نحوه دریافت ایردراپ توکن‎‎‎‎‎‎های Lens Protocol را به صورت گام به گام بررسی کنیم. 

Lens Protocol (پروتکل لنز) چیست؟ 

پروتکل لنز یک محصول شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و منبع باز است که برپایه بلاکچین پالیگان PolyGon توسعه یافته. این پروتکل توسط استانی کولچو Stany Kolchov درسال 2022 معرفی شد. استانی کولچو همچنین بنیان گذار و مدیرعامل پلتفرم خدمات دیفای Aave است. (یکی از موفق ترین پلتفرم‎‎‎‎‎‎های وام دهی در دیفای).

پروتکل لنز پس از معرفی درسال 2022، توجه‎‎‎‎‎‎های زیادی را در جوامع بلاکچین و کریپتو جلب کرد. که می‎‎‎‎‎‎تواند به دلیل ماهیت شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی و همچنین پشتیبانی پلتفرم محبوب آووی Aave و تیم توسعه دهنده آن باشد. 

Lens Protocol با هدف غلبه بر مشکلات شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی Web2 ایجاد شده است. مشکلاتی مانند؛ همه اطلاعات، رکوردها و اتصالات به صورت متمرکز ذخیره می‎‎‎‎‎‎شوند و متعلق به کاربر نیستند، بلکه به شرکت‎‎‎‎‎‎هایی خاص متمرکز می‎‎‎‎‎‎شوند. 

پروتکل لنز یک نمودار اجتماعی (Social Graph) است که به توسعه دهندگان اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد تا پلتفرم ها و پروفایل‎‎‎‎‎‎های رسانه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی Web3 را ایجاد کنند. و به سازندگان این امکان را می‎‎‎‎‎‎دهد تا هرکجا که هستند، محتوی خودرا داشته باشند. 

ویژگی منحصربه فرد پروتکل لنز : 

پروتکل لنز به 3 دلیل منحصربه فرد است 

1- NFTها

2- ماژولار بودن (Modular)

3- بهره مندی از شبکه پالیگان

به همین خاطر است که اعضای جامعه پروتکل لنز، می‎‎‎‎‎‎توانند محتوا و نمایه‎‎‎‎‎‎های خودرا که درقالب NFTها ارائه می‎‎‎‎‎‎شوند؛ نگهداری کرده و مالک واقعی آنها باشند، درحالی که راهکار لایه دوم مقیاس‎‎‎‎‎‎پذیر و کم هزینه پالیگان، تمام اطلاعات را ذخیره می‎‎‎‎‎‎کند. 

این معماری به انتقال حقوق و مالکیت کامل محتوا برای کاربران، کمک می‎‎‎‎‎‎کند. هر محتوا ارسال شده اعم از محتوا متنی، تصویری یا حتی آوارتاها، در زنجیره دردسترس هستند. ماژولار بودن به عنوان یک ویژگی سیستم به نوآوری به؛ دردسترس بودن و اتصال اشاره دارد. به این معنی که پروتکل لنز برای تمام سازندگان، که مایل به پیشنهادات جدید و اجرای آن هستند، باز است. 

بررسی ایردراپ پروتکل لنز Lens Protocol

هنگام بررسی یک ایردراپ عوامل مختلفی را باید درنظر داشته باشید. در وهله احتمال یک ایردراپ وجود دارد یا خیر. سپس باید به بررسی توکنومیک و کاربردهای توکن بپردازید. آخرین فاکتوری که بررسی می‎‎‎‎‎‎شود این است که توکن‎‎‎‎‎‎های ایردراپ شده، شامل دوره‎‎‎‎‎‎های قفل شده هستند یا خیر. 

احتمال برگزاری ایردراپ Lens Protocol : 

تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی برای ایردراپ توکن‎‎‎‎‎‎های پروتکل Lens وجود ندارد. اما برخی توییت‎‎‎‎‎‎های حذف شده به یک ایردراپ در آینده اشاره می‎‎‎‎‎‎کنند. این امر نشان می‎‎‎‎‎‎دهد تیم پروتکل لنز، برای برگزاری ایردراپ برنامه ریزی کرده، بااین حال چیزی را برای جامعه فاش نکرده است. 

توزیع توکن :

احتمال می‎‎‎‎‎‎رود تعداد توکن ها زیاد باشد، چراکه پلتفرم‎‎‎‎‎‎های اجتماعی به مخاطبان زیادی نیاز دارند و همچنین روشی بهتر از ایردراپ، برای توزیع توکن ها وجود ندارد. 

کاربردهای توکن : ناشناخته --

دوره های قفل توکن : ناشناخته --

سختی ایردراپ: این ایردراپ سختی نسبتا بالایی دارد، چراکه به سختی می‎‎‎‎‎‎توان پروفایل Lens Protocol را به دست آورد.

راهنمای شرکت در ایردراپ Lens Protocol ( پروتکل لنز )

برای واجد شرایط شدن و دریافت توکن‎‎‎‎‎‎های رایگان این ایردراپ، طبق مراحل زیر عمل کنید : 

1- یک پروفایل Lens دریافت کنید و یا از Opensea خریداری کنید (درادامه توضیح داده شده است).

2- افراد را در LensFrens دنبال کنید.

3- پروفایل کاربری و یا پست‎‎‎‎‎‎های خودرا در Lenster بروزرسانی کنید.

4- در LensTube یک ویدئو منتشر کنید و با لایک کردن، تعامل خودرا بالا ببرید.

5- نقش‎‎‎‎‎‎های دیسکورد Lenster را دریافت کنید.

6- در LensSport، پست‎‎‎‎‎‎های خودرا مبادله کنید و پست‎‎‎‎‎‎های دیگری را بنویسید.

پروفایل Lens

پروفایل‎‎‎‎‎‎های پروتکل لنز، NFT هایی منحصربه فرد و با پسوند "lens." هستند. تمام فعالیت ها، حول NFT های پروفایل لنز می‎‎‎‎‎‎چرخند. کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند برای هر آدرس کیف‎‎‎‎‎پولی که استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند، چندین پروفایل ایجاد کنند. تفاوت بزرگی که با سایر پلتفرم ها وجود دارد این است که؛ پروفایل NFT پروتکل لنز می‎‎‎‎‎‎تواند سوابق انتشار را ذخیره کند.

شما می‎‎‎‎‎‎توانید از پلتفرم OpenSea، پروفایل هارا خریداری کنید و یا پروفایل خودرا دریافت کنید.

دریافت پروفایل 

 در طول دوره رویدادهای اجتماعی و همکاری با پروژه‎‎‎‎‎‎های دیگر، پروفایل‎‎‎‎‎‎های لنز منتشر شد اسنپ‎‎‎‎‎شات ها پیش از 15 آگوست 2022 اتفاق افتاد؛ بنابراین کاربرانی که بخشی از رویداد بودند، می‎‎‎‎‎‎توانستند پروفایل لنز خودرا، به صورت رایگان دریافت کنند. افرادی که واجد شرایط هستند می‎‎‎‎‎‎توانند با اتصال کیف پول خود به پلتفرم، پروفایل خودرا در Claim.lens.xyz درخواست کنند. 

سخن پایانی

تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر ایردراپ توکن‎‎‎‎‎‎های این پروتکل وجود ندارد. بااین حال ایردراپ روشی بسیار کارآمد برای جذب کاربران و توزیع توکن‎‎‎‎‎‎های یک پروژه است. به همین خاطر احتمال می‎‎‎‎‎‎رود، پروتکل لنز Lens Protocol برای انتشار توکن‎‎‎‎‎‎های خود از یک ایردراپ استفاده خواهد کرد. این ایردراپ سختی نسبتا بالایی دارد، چراکه به سختی می‎‎‎‎‎‎توان شخصیت‎‎‎‎‎‎های لنز (پروفایل‎‎‎‎‎‎های NFT) را به دست آورد. - پیش نیازی برای استفاده از پلتفرم - بنابراین کاربران باید منتظر رویدادهای آفلاین باشند و یا یکی از آن هارا از پلتفرم NFT "اوپن‎‎‎‎‎‎سی OpenSea" خریداری کنند. همچنین اوپن‎‎‎‎‎‎سی نمی‎‎‎‎‎‎تواند گزینه عالی باشد، چراکه NFTها از پیش دارای یک نام کاربری هستند که قابل تغییر نخواهند بود. 

بااین حال Lens Protocol درمرحله آزمایشی بتا قرار دارد و برای عموم منتشر نشده است. این نشان دهنده این است که برای یک ایردراپ احتمالی زود است. این می‎‎‎‎‎‎تواند امیدوار کننده باشد، چراکه شما فرصت کافی خواهید داشت. 

در بخش نظرات، تجربیات و سؤالات خودرا باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده قرارداد هوشمند چیست -کاربردهای اسمارت کانترکت و نحوه استفاده
ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان) ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان)
IDO ( عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز ) - نحوه کسب سود از IDO IDO ( عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز ) - نحوه کسب سود از IDO
Flow چیست؟ - بلاک چین Flow و بررسی توکن FLOW - راهنمای کامل Flow چیست؟ - بلاک چین Flow و بررسی توکن FLOW - راهنمای کامل

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید