عصر متاورس
بازی متاورسی MetaStrike و ارز های MTS و MTT - متا استرایک

بازی متاورسی MetaStrike و ارز های MTS و MTT - متا استرایک

پیش گفتار

با معرفی NFT‌ها در سال 2021، صنعت بازی تغییر یافت. علیرغم اینکه NFT‌ ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند، اما به گیمرها اجازه می‌دهند علاوه بر سرگرم شدن به کسب درآمد از بازی‌ها نیز بپردازند. بازی متاورسی Metastrike به عنوان یکی از بازی‌های ارائه شده به سبک Play-To-Earn با تمرکز بر ارتقای این سبک از بازی به سطح بالاتری ارائه شده است.

متا استرایک، یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که متفاوت از هم نوعان خود عمل کرده و در سبک شوتر اول شخص (FPS) ارائه شده است. متا استرایک یکی از بازی‌های بسیار محبوب در سطح جهان است که فضایی هیجان انگیز همراه با ویژگی‌های واقعیت مجازی و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ را در خود جای داده است.

بازی بلاکچینی متا استرایک Metastrike چیست

متاورس متااسترایک با ترکیب بازی سنتی FPS و دیفای (DeFi) تجربه جدیدی از بازی های بلاکچینی را به کاربران ارائه می دهد. این بازی به سبک تیراندازی اول شخص در یک فضای متاورسی به اجرا درآمده است. بازیکنان در این بازی می‌توانند علاوه بر بازی و کسب درآمد، نقشه‌های شخصی سازی شده خود را نیز طراحی کنند. به عبارتی بازیکن می‌تواند یک فضای بازی مخصوص برای خود طراحی کند، آیتم‌های دلخواه خود را در آن قرار دهد، یا جوایزی را برای سایر بازیکنان در نظر بگیرد و سپس این فضا را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد.

کاربران بازی با پرداخت NFT ها می‌توانند به چنین فضایی دسترسی داشته باشند. همچنین دارندگان نقشه‌های شخصی در این بازی، می‌توانند با قرار دادن این فضا در اختیار سایر بازیکنان، کسب درآمد کنند که این امر باعث می‌شود این نقشه‌ها و طراحی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی (VR) نیز ویژگی دیگری از این بازی است که تجربه جدیدی از بازی به سبک شوتر را در فضای متاورسی برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

تیم توسعه دهنده و حامیان 

پروژه متا استرایک توسط تیمی 25 نفره و در سال 2022 توسعه داده شده است که همگی از علاقه‌مندان به بازی‌های بلاک چینی هستند.

پیتر نگوین (Peter Nguyen)، بنیان‌گذار و مدیرعامل پروژه است که از جمله پیشگامان تیم استودیوی CG Art شناخه می‌شود. سابقه‌ای ده ساله در حوزه توسعه بازی‌ و فناوری بلاکچین دارد. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مشارکت در ساخت فضای مجازی در پروژه دسنترالند (Decentraland)، بازی‌های Bandai برای ساختن Hungry Dragon و Square Enix برای توسعه Final Fantasy اشاره کرد.

تیپ فام (Tiep Pham) به عنوان مدیر ارشد پروژه، تجربه زیادی در صنعت بلاکچین دارد. از فعالیت‌های او در این حوزه می‌توان به مشارکت در ساخت بلاکچین پروژه Harmony به عنوان بنیانگذار پروژه دیفای Moonfarm Finance، مدیر بانک ویتنامی Techcombank و توسعه و مدیریت شبکه‌ای با بیش از 200 میلیون تراکنش در روز اشاره نمود.

Son Dinh یکی دیگر از اعضای تیم پروژه است که از سال 2016 در حوزه رمزنگاری، مبادلات دیجیتال و ساخت سیستم‌های امنیتی و مالی فعالیت می‌کند. وی مدیریت مالی متا استرایک و پروژه‌های دیگری مانند FinanceX Exchange و ProTrading Bots را بر عهده دارد.

فرانک دانگ (Frank Dang)، مدیر ارشد استراتژی Metastrike است. وی در سال 2019 شغل خود را برای فعالیت بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال ترک کرد. او بر گردآوری سرمایه، طراحی برنامه‌های IDO (عرضه اولیه دکس) و INO (عرضه اولیه NFT) پروژه متمرکز است. وی در سال 2013 وارد صنعت کریپتو شده و سابقه فعالیت روی چهار پروژه رمزنگاری از جمله پروژه دیفای Moonfarm را در کارنامه دارد.

ان‌اف‌تی‌ها و عناصر درون بازی

بازی متااسترایک شامل سه بخش اصلی است. بخش اول برای بازی بدون کسب درآمد در نظر گرفته شده است. بخش دوم بازی به سبک P2E ارائه شده است که درآمد در قالب رمزارز به دست می‌آید. بخش سوم نیز شامل یک فضای مارکتینگ است که در آن امکان خرید و فروش و مبادله آیتم‌ها و NFTهای داخل بازی فراهم شده است. این NFT‍‌ها شامل نقشه ها، اسلحه ها و ... هستند.

بازی Metastrike در سه حالت زامبی، تیمی و حالت کشتار جریان دارد. در بازی به سبک زامبی، طرف مقابل یا حریف بازیکن، هوش مصنوعی سیستم است که بازیکن بایستی با استفاده از ابزارهایی مانند سلاح، مهمات و داروها که در شروع بازی در ازای پرداخت توکن خریداری می‌کند، زامبی‌ها را در هر مرحله از بین ببرد تا بتواند با پشت سر گذراندن مراحل بازی جایزه دریافت کند. جایزه در قالب توکن هدیه، پرداخت می‌شود.

در دو حالت تیمی و کشتار، بازی به صورت تیمی میان بازیکنان برگزار می‌شود. در این دو حالت، توکن به عنوان ورودی بازی از سوی طرفین بازی پرداخت می‌شود و همه یا بخشی از این توکن‌ها، به عنوان پاداش در اختیار تیم برنده قرار می‌گیرد.

قسمت دیگری از این بازی که زیر مجموعه‌ای از بخش متاورس است تحت عنوان Guild Mode شناخته می‌شود. در این بخش تیم‌ها با یکدیگر برای غارت زمین‌های هم وارد مبارزه می‌شوند. همچنین بازیکنان این اجازه را دارند که در زمین‌های خود نسبت به ساخت خانه و سایر ساختمان‌ها در فضای متاورسی اقدام کنند.

در این پروژه متاورسی، آیتم‌های ویژه‌ای تحت عنوان NFT Box پیش‌بینی شده که به صورت تصادفی، تجهیزات جنگی و اسلحه از طریق این باکس‌ها به بازیکنان اهدا می‌گردد. بازیکنان می‌توانند از این آیتم‌ها هم در مبارزات خود استفاده کنند و هم آنها را در فروشگاه بازی خرید و فروش کنند.

NFT Boxها در چهار سطح (Level) مختلف عرضه شده‌اند که نسبت به سطح مهارت بازیکنان در اختیار آنها قرار داده می‌شوند. سطوح بالاتر این جعبه‌ها شامل آیتم‌های جنگی پیشرفته‌تر و اسلحه‌های جدیدتر و با ارزش‌تر است.

ارزهای دیجیتال MTS و MTT

بازی متاورسی متا استرایک دارای دو توکن MTS و MTT است که هر کدام برای کاربردهای متفاوتی طراحی شده‌اند.

توکن MTS ارز اصلی و حاکمیتی بازی است که برای فعال‌سازی بازی و پیشبرد نقشه‌ها، استیکینگ، دریافت جوایز، مشارکت در حاکمیت DAO (دائو)، سرمایه‌گذاری و خرید زمین‌های متاورسی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از آن بازیکنان می‌توانند به برخی از مراحل بازی، نقشه‌ها و یا NFTها دسترسی داشته باشند. تعداد این توکن محدود به 565 میلیون واحد است. این توکن توسط دو کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask) و بایننس چین (BinanceChin) پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال MTT، توکن دیگر بازی متااسترایک است که برای فعال سازی نقشه‌های جدید، بعضی از حالت‌های بازی یا آزاد سازی اسلحه‌ها، ارتقا سلاح‌ها و رویدادهای خاص در درون بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد این توکن محدود نبوده و مقداری از آن طی فرایند توکن سوزی به صورت هفتگی سوزانده می‌شود و 10 درصد آن نیز در قالب پاداش در میان بازیکنانی با امتیازات بالاتر توزیع می‌شود.

بازی Metastrike  را چگونه شروع کنیم؟

متااسترایک به عنوان یک بازی بلاکچینی جدید، در یک میدان نبرد دیجیتالی با پایانی باز اتفاق می‌افتد. بازی بر مبنای خواست بازیکنان طراحی می‌شود. تمرکز اصلی بازی بر روی واقعیت مجازی، گیم پلی زیبایی‎‎‎‎‎‎شناختی است تا بتواند تجربه‌ای همه جانبه از یک بازی متاورسی را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

در این بازی طیف وسیعی از گزینه‌ها در اختیار بازیکنان قرار دارد که به دلخواه خود می‌توانند از میان نقشه‌ها و حالت‌های مختلف، بازی موردنظر خود را انتخاب کرده و در آن به بازی بپردازند. طی بازی بازیکنان براساس سطح مهارت خود همسان‌سازی می‌شوند و از بین حالت‌های تک نفره (PVE) و چند نفره (PVE & PVP) می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

برای کسانی که برای اولین بار وارد بازی می‌شوند، یک دوره آموزشی در نظر گرفته شده است که ابتدا باید آن را تکمیل کنند تا بتوانند به شناختی از هرکدام از حالت‌های بازی دست یابند. پس از اتمام دوره آموزشی، حالت‌های جدیدی از بازی فعال می‌شود. پاداش‌ها در طول بازی در قالب توکن یا NFT Box در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند.

در این بازی بازیکنان با استفاده از هر یک از گزینه‌های زیر می‌توانند کسب درآمد کنند:

بازی برای کسب درآمد:

 کسانی که در هنگام ورود به بازی NFT خریداری کرده‌اند، می‌توانند در حین بازی سود بیشتری کسب کنند. برای هر مرحله‌ای که به عنوان بازیکن از آن عبور می‌کنید پاداشی در قالب مدال، توکن یا اسلحه دریافت خواهید کرد که می‌توانید آنها را خرید و فروش کنید و کسب درآمد کنید.

بسازید و کسب درآمد کنید:

 در این روش بازیکنان می‌توانند با طراحی بهترین نقشه‌ها کسب درآمد کنند. نقشه‌ها را برای استفاده سایر کاربران اشتراک گذاری کرده و برای بهترین طراحی پاداش بگیرند.

تجارت برای کسب درآمد:

بازی متااسترایک دارای یک فروشگاه است که بازیکنان می‌توانند با خرید و فروش توکن‌های خود در آن به درآمد برسند. همچنین این امکان برای بازیکنان فراهم شده که بتوانند NFTهایی را مطابق با نیاز جامعه بازی بسازند و از فروش آنها کسب درآمد کنند. یا سلاح‌های قبلی درون بازی را ارتقا دهند و از محل فروش آنها به درآمد برسند.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد
بلاکچین اینجکتیو Injective و ارز دیجیتال INJ - دیفای DeFi بلاکچین اینجکتیو Injective و ارز دیجیتال INJ - دیفای DeFi
استیکینگ NFT - بهترین پلتفرم و NFT سودآور برای سپرده گذاری استیکینگ NFT - بهترین پلتفرم و NFT سودآور برای سپرده گذاری
۶ روش کسب درآمد از NFT - آموزش رایگان دریافت ان اف تی ۶ روش کسب درآمد از NFT - آموزش رایگان دریافت ان اف تی
بازی متاورسی رایگان گریت Grit و کسب NFT - همکاری Gala و Epic بازی متاورسی رایگان گریت Grit و کسب NFT - همکاری Gala و Epic

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید