عصر متاورس
OneRare اولین متاورس آشپزی - آموزش بازی OneRare و توکن ORARE

OneRare اولین متاورس آشپزی - آموزش بازی OneRare و توکن ORARE

OneRare یک بازی متاورسی NFT محور بر پایه بلاکچین پالیگان است که حول تولید مواد غذایی و پخت غذاها می‎‎‎‎‎‎چرخد. این اولین پروژه متاورسی با ژانر آشپزی است که به علاقه مندان آشپزی این امکان را می‎‎‎‎‎‎دهد با پخت غذاهای مورد علاقه خود به کسب درآمد بپردازند. همچنین کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند با تعامل و ارتباط با دیگر کاربران، با فرهنگ ها و غذاهای دیگر کشور ها نیز آشنا شوند، ویا غذاها و فرهنگ های کشور خودرا به دیگر کاربران جهان معرفی کنند. 

OneRare چیست ؟

OneRare یک بازی متاورسی با هدف کسب درآمد است که برپایه بلاکچین پالیگان Polygon توسعه یافته و دارای یک مدل توکنومیک بدون ضرر است. این بازی از سه ماهه چهارم 2021 راه اندازی شد وتاکنون در دست توسعه بود، اما به تازگی اولین نقشه بازی خودرا برای عموم منتشر کردند. و اکنون می‎‎‎‎‎توانید از این بازی کسب درآمد داشته باشید.

 این یک بازی NFT محور است اما تنها هدف آن کسب درآمد از یک بازی کسل کننده نخواهد بود. بلکه OneRare با ترکیب NFT ها و مدل کسب درآمد از بازی (Play To Earn)، یک سبک کاملا متفاوت از بازی های متاورسی به وجود آورده است. که می‎‎‎‎‎توانید علاوه بر کسب درآمد، واقعا از آن لذت ببرید.

این بازی دارای 4 قسمت مختلف است؛ مزرعه، آشپزخانه، فروشگاه و قسمت زمین بازی. و داستان بازی به این شکل است که شما باید در مزارع به پرورش مواد اولیه غذایی بپردازید و در آشپزخانه آن هارا تبدیل به یک بشقاب غذا کنید. و با استفاده از بشقاب غذا می‎‎‎‎‎توانید در زمین بازی به مبارزه و بازی مشغول شوید و کسب درآمد کنید. همچنین می‎‎‎‎‎توانید مواد اولیه غذایی (Ingredient NFT) و یا غذاهای پخته شده (Dish NFT) را برای فروش در فروشگاه قرار دهید و از آن طریق به کسب درآمد بپردازید. 

این بازی دارای 2 عنصر NFT و یک توکن بومی است. عناصر NFT همان مواد اولیه و بشقاب های غذا هستند که می‎‎‎‎‎توانید در فروشگاه به معامله آن ها بپردازید. و توکن بومی این بازی با نماد ORARE یک توکن کاربردی است که می‎‎‎‎‎توانید برای خرید و فروش، سپرده گذاری (Staking) و برای اشتراک گذاری برای کسب NFT های بیشتر استفاده کنید. همچنین پاداش هایی که در بازی به شما تعلق می‎‎‎‎‎گیرد با توکن ORARE پرداخت می شود، این توکن نشان حاکمیتی نیز دارد یعنی می‎‎‎‎‎توانید با دراختیار داشتن توکن ORARE در رای گیری ها و تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشید. در نهایت می‎‎‎‎‎توانید در تمام صرافی های معتبر، توکن ORARE را خرید و فروش کنید. 

آموزش قسمت های مختلف بازی OneRare


الف - مزرعه The Farm

مزرعه جایی است که در آن مواد اولیه غذایی جهت پخت ی بشقاب غذا (Dish NFT) را پرورش می‎‎‎‎‎‎دهید. این مزرعه دارای 6 استخر کشاورزی است که می‎‎‎‎‎توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید و NFT مواد اولیه را دریافت کنید. برای دریافت NFT مواد اولیه باید ابتدا مقداری توکن ORARE را در یکی از استخرها به اشتراک بگذارید و طبیعتا هرچقدر سهام بیشتری داشته باشید می‎‎‎‎‎‎توانید با سرعت بیشتری NFT مواد اولیه را دریافت کنید. بنابراین سهام بیشتر = NFT های بیشتر. 

مواد اولیه را برای پخت یک بشقاب غذا (Dish NFT) در آشپزخانه بازی نیاز دارید و توجه کنید بدون در اختیار داشتن یک بشقاب غذا نمی‎‎‎‎‎توانید در بازی های زمین بازی شرکت کنید. بنابراین مواد اولیه را می‎‎‎‎‎توانید برای پخت غذا استفاده کنید و یا برای سود بیشتر آن را در فروشگاه بازی بفروشید.  

این مزارع بسیار جالب هستند چون مانند دنیای واقعی شبیه سازی شده است، ممکن است دچار آفت شوند و یا سیل محصولات را از بین ببرد. دراین صورت مواد اولیه کمیاب می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند و قیمت آن ها افزایش می‎‎‎‎‎یابد. 

همانطور که گفته شد این مزرعه دارای 6 استخر است که می‎‎‎‎‎‎توانید برای دریافت NFT مواد اولیه از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. این استخر ها به شرح زیر است : 

شرکت گوشت و ماهی 

شرکت لبنیات آفتاب 

دهکده ادویه 

سوپرمارکت

دانه خوب 

مزرعه تازه 

ب - بازار کشاورز Farmers Market
بازار کشاورز همان فروشگاه اصلی این بازی است که می‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از توکن ORARE به معامله در آن بپردازید. ممکن است در بروزرسانی های بعدی، NFT های بیشتری برای معامله وجود داشته باشد. اما درحال حاضر 2 محصول درقالب NFT در این فروشگاه قابل خرید و فروش است و این فروشگاه به 2 بخش تقسیم می شود :

1- فروشگاه محصولات کشاورزی (Ingredient NFT)

اگر قصد پخت غذا را نداشته باشید می‎‎‎‎‎‎توانید NFT مواد اولیه را دراین قسمت برای فروش بگذارید. همچنین می‎‎‎‎‎توانید از سود حاصل از آن، سرمایه گذاری بیشتری برای دریافت مواد اولیه بیشتر انجام دهید. 

2- فروشگاه  غذاهای طبخ شده Dish Seller

هنگامی که مواد اولیه را تبدیل به یک بشقاب غذا کردید. می‎‎‎‎‎توانید در این قسمت از فروشگاه بازی، آن هارا برای فروش بگذارید. این فروشگاه بسیار رقابتی است بنابراین سعی کنید هنگام قیمت گذاری دقت بیشتری داشته باشید. NFT غذا هارا علاوه بر فروش در این قسمت، می‎‎‎‎‎توانید برای شرکت در زمین بازی استفاده کنید و در بازی های زمین بازی، پاداش دریافت کنید. 

پ - آشپزخانه Kitchen

آشپزخانه سومین قسمت از این بازی است، که می‎‎‎‎‎‎توانید یک بشقاب غذا را با استفاده از مواد اولیه بپزید. این آشپزخانه دارای دستورالعمل های طبخ غذاست و شما باید یک غذا را انتخاب کرده و طبق دستور پخت آن، مواد اولیه مورد نیاز را جمع آوری کنید. به عنوان مثال برای پخت سیب زمینی سرخ شده نیاز به سیب زمینی، روغن سرخ کردنی و مقداری نمک خواهید داشت. این آشپز خانه دارای دستورپخت های زیادی از غذاهایی از سراسر جهان است. بنابراین برای پخت غذاها محدودیتی نخواهید داشت.  

ت - زمین بازی Play Ground

شما می‎‎‎‎‎توانید از فروش NFT بشقاب غذایی که پخته اید صرف نظر کنید و از آن برای ورود به زمین بازی و کسب پاداش از طریق بازی کردن استفاده کنید. زمین بازی درحال حاضر دارای 2 بازی متفاوت است. بازی HippoFull و بازی FoodTruck Wars. زمین بازی درحال توسعه است و هم اکنون برای بازی کردن منتشر نشده است درحال حاضر شما می‎‎‎‎‎توانید در بازی آزمایشی شرکت کنید و منتظر انتشار این بخش بمانید. دقت کنید همانطور که گفته شد برای بازی در قسمت زمین بازی نیاز به داشتن NFT یک بشقاب غذا هستید. بنابراین می‎‎‎‎‎‎توانید تا توسعه کامل زمین بازی به پخت و پز غذاها مشغول شوید. 

 

د - جدول امتیازات LeaderBoard

بخش دیگر این بازی مربوط به جدول امتیازات ( Leader Board ) است که بازیکن هارا براساس فعالیت و امتیاز آن ها رده بندی می‎‎‎‎‎‎کند. و به بازیکن هایی که بیشترین امتیازات را دریافت کنند پاداش هایی پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود. 

سخن پایانی 

OneRare اولین بازی متاورسی برای علاقه مندان به آشپزی و غذاست و خودرا نوعی Foodverse معرفی کند. این بازی دارای یک توکنومیک بدون ضرر و گیم‎‎‎‎‎‎‎پلی جذابی است و ادعا می‎‎‎‎‎کند با هدف توسعه و همه گیرکردن بلاکچین و حضور جهانی صنعت غذا در Web3 به میدان آمده است.

این بازی درحال توسعه است و در آینده نزدیک، بخش های بیشتری از آن آزاد خواهد شد. OneReare قصد دارد با جذب رستوران ها و سرآشپز های مشهور به این بازی، صنعت غذایی را متحول کرده و روش های بیشتری برای کسب درآمد را به کاربران ارائه دهد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از NFT بشقاب های غذا در رستوران های تحت پوشش این بازی، غذای واقعی دریافت کنید. توکن ORARE ارز بومی این بازی است که برای خرید و فروش، سپرده گذاری، به دست آوردن NFT مواد اولیه، مشارکت در مدیریت و پرداخت پاداش ها در این بازی استفاده می‎‎‎‎‎شود. این توکن را می‎‎‎‎‎‎توانید در صرافی ارزهای دیجیتال معامله کنید. 

برای اطلاع از آخرین اخبار متاورس و کریپتو می توانید در خبرنامه ما در پایین صفحه عضو شوید، همچنین باعث خوشنوی ماست تا سؤالات یا تجربیات خودرا در قسمت نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. 

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان) ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان)
Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه
تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022 تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022
Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس
بلاکچین، متاورس، کریپتو - راهنمای مبتدیان (بخش اول) بلاکچین، متاورس، کریپتو - راهنمای مبتدیان (بخش اول)
واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم) واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید