عصر متاورس
شیبا اینو - بررسی کامل Shiba Inu و توکن SHIB, LEASH و BONE

شیبا اینو - بررسی کامل Shiba Inu و توکن SHIB, LEASH و BONE

Shiba Inu شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو Shiba Inu یک میم‎‎‎‎‎‎کوین است که در آگوست 2020 توسط گروهی ناشناس به نام ریوشی Ryoshi راه اندازی شد. میم‎‎‎‎‎کوین شیبا SHIB از شخصیت یک سگ دوسداشتنی الهام گرفته. شیبا برپایه شبکه اتریوم راه اندازی شده و ریوشی Ryoshi علت آن را ایمن دانستن شبکه اتریوم بیان کرد و اظهار کرد این گونه می توان از تمرکز زدایی بیشتر در اکوسیستم شیبا اطمینان داشت. بنیان گذار شیبا، هدف از راه اندازی این پروژه را این گونه بیان می کند: {{ شیبا Shiba برای پاسخ به این سؤال راه اندازی شد که اگر یک پروژه ارز دیجیتال 100 درصد توسط جامعه کاربران اداره شود، چه اتفاقی می‎‎‎‎‎‎‎افتد. }} بنابراین شیبا اینو یک پروژه کاملا غیرمتمرکز است که توسط جامعه کاربران مدیریت می شود. از آن جایی که Shiba یک توکن ERC-20 برپایه اتریوم است، یک بلاکچین اختصاصی ندارد و بلاکچین اتریوم میزبانی آن را برعهده گرفته است.

این میم‎‎‎‎‎کوین پس از انتشار به سرعت با افزایش قیمت مواجه شد، چراکه جامعه سرمایه گذاران با تبلیغات گسترده به همراه توییت ها و تیتر های شخصیت هایی مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین همراه شدند. این جوسازی ها منجر به افزایش ناگهانی SHIB شد. تا مدت ها تصور می شد که ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) مغز متفکر شیبا اینو باشد، وی در پادکست Lex Friedman که در 5 ژوئن 2021 منتشر شد، چنین شایعاتی را تکذیب کرد.

در وایت پیپر شیبا اینو Shiba Inu (در وبسایت ShibaToken.com قابل دسترس است) به 3 نکته اشاره شده است؛

1- پروژه از صفر شروع شد، از صفر و با خلق چیزی از هیچ.

2- ذهن های درخشان پشت پرده شیبا قبل از این همکاری نکرده بودند و شیبا اینو از یک جامعه از پیش تاسیس شده به وجود نیامده است.

3- ابراز علاقه به سگ های شیبا اینو!!    

اکوسیستم شیبا اینو Shiba Inu

اکوسیستم شیبا دارای 3 توکن اختصاصی است که هرکدام هدف خاصی را دنبال می کند. 

توکن BONE 

عرضه کل این توکن برابر 250 میلیون است. BONE یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان آن امکان شرکت در تصمیم گیری های مهم در دائو DAO شیبا اینو را می دهد. هر توکن BONE نماینده یک حق رای است و هرکس که توکن های BONE را دراختیار داشته باشد می تواند در مدیریت اکوسیستم شیبا شریک باشد. DAO این پروژه DoggyDAO نام دارد.

مرتبط : DAO چیست؟ سازمان مستقل غیرخودگردان 

توکن LEASH 

 عرضه کل LEASH برابر 107,646 است و برای اقتصاد اکوسیستم شیبا اینو طراحی شده. توکن LEASH برای پاداش به ارائه دهندگان نقدینگی طراحی شده و سودهای فریبنده ای را به کاربران پیشنهاد می دهد. (آموزش ییلد فارمینگ و کسب درآمد).

توکن SHIB

توکن SHIB ارز اصلی و بومی اکوسیستم شیبا است. عرضه کل این توکن برابر با 1 کوادریلیون ( 999,991,106,430,673 توکن) است. که چیزی درحدود 589,374,337,186,590 از آن درگردش است. نحوه توزیع این توکن به شرح زیر است. 

الف- 50 درصد از توکن ها در استخرهای نقدینگی صرافی یونی‎‎‎‎‎‎سوآپ UniSwap قفل شده. 

ب- 50 درصد از توکن ها به ویتالیک بوترین(خالق اتریوم) تعلق گرفت. ویتالیک بوترین Vitalik Buterin نیز بیش از 50 تریلیون توکن SHIB (به ارزش 1 میلیارد دلار) را به صندوقی برای کمک در زمینه بیماری Covid-19 در هند انتقال داد. توسعه دهندگان شیبا این حرکت بوترین را پیش بینی نمی کردند و از این که ویتالیک در اوج قیمت SHIB سکه های خودرا فروخته، اظهار تاسف کردند. 

پس از مدت کوتاهی، ویتالیک بوترین 40 درصد از کل عرضه SHIB را به یک کیف پول مرده ارسال کرد و توکن هارا به اصطلاح سوزاند (توکن سوزی چیست و چه مزیتی دارد؟). 

Shiba Inu شیبا اینو چگونه ایمن می شود؟

طبق وایت پیپر 22 صفحه ای منتشر شده، شیبا SHIB یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است. بلاکچین اتریوم درحال انتقال شبکه از الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) است.  بنابراین امنیت پروتکل شیبااینو مشابه با اتریوم خواهد بود. 

مرتبط : مقایسه الگوریتم های اثبات کار(PoW) و اثبات سهام(PoS) 

صرافی ShibaSwap (شیبا سوآپ) 

ShibaSwap صرافی غیرمتمرکز (DEX) ارزهای دیجیتال است که به عنوان صرافی بومی پروژه شیبا شناخته می شود. ShibaSwap در ژوئیه 2021 راه اندازی شد. این صرافی تمام ویژگی هایی که صرافی های غیرمتمرکزی مانند UniSwap دارند را ارائه می دهد. ShibaSwap همچنین ویژگی هایی اضافی مانند سهام گذاری (Staking)، حاکمیت و یک شیبوشی Shiboshis (مجموعه NFT های غیرمتمرکز در اکوسیستم شیبا) را ارائه می دهد. اگر مایل به سرمایه گذاری یا معامله توکن SHIB هستید، بهترین گزینه استفاده از صرافی ShibaSwap خواهد بود. 

متاورس و Shibarium

تیم توسعه دهنده پروژه شیبا اکنون متاورسی را منتشر می کند که می توانید با اتر ETH یا شیبا SHIB زمین هایی خریداری کنید و بخش های مختلف آن را گسترش دهید. همچنین با توسعه متاورس شیبا توکن های BONE و LEASH نیز نقش های مختلفی ایفا می کنند. یک متاورس با دارایی های درون بازی درقالب NFT (توکن های غیرمثلی).

تیم توسعه دهنده هدف از راه اندازی متاورس شیبا را سرگرمی، تعامل کاربران و کسب درآمد و جمع آوری منابع درون بازی معرفی می کند. این متاورس همچنین به توسعه دهندگان کمک می کند تا پروژه های خودرا راه اندازی کنند. تاکنون نزدیک به 100,595 قطعه زمین در متاورس شیبا وجود دارد. متاورس شیبا همچنان درحال توسعه و گسترش است اما از تاریخ 13 آوریل 2022 برای عموم منتشر شد.

مرتبط : برترین پروژه های متاورس با هدف کسب درآمد 

سخن پایانی 

شیبا اینو Shiba Inu یک میم کوین محبوب است که در 18 ماه گذشته به شهرت رسیده است. حامیان این پروژه (ShibArmy) شیبا را به عنوان قاتل دوج کوین DogeCoin معرفی می کنند. شیبا برپایه استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم راه اندازی شده و دارای 3 توکن بومی SHIB, LEASH و BONE است که هرکدام هدف خاصی را دنبال می کنند. 

توجه داشته باشید شیبا SHIB یک پروژه تحت تاثیر افراد متعصب و علاقه مند به میم کوین هاست (افرادی مانند ایلان ماسک) و به طور کلی کاربردهای چندان زیادی ندارد. هرچند اکنون به عنوان یک پروژه کاربردی درحال فعالیت است اما هنوز هم نمی توان گفت این پروژه هدف خاصی را دنبال می کند. درنتیجه توکن های SHIB از دیگر ارزهای دیجیتال دارای نوسانات شدید تری هستند و سرمایه گذاری روی آن می تواند خطرناک باشد. درگذشته هم شاهد بودیم درمدت اندکی ارزش SHIB بیش از 10 برابر افزایش یافته و ممکن است همین روند را به صورت نزولی طی کند.

درآخر می توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎چین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم
Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)
UniSwap - بررسی صرافی یونی سوآپ و توکن UNI - نحوه کسب سود UniSwap - بررسی صرافی یونی سوآپ و توکن UNI - نحوه کسب سود
Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی) Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید