عصر متاورس
GitCoin - بررسی کامل توکن GTC و پلتفرم گیت کوین

GitCoin - بررسی کامل توکن GTC و پلتفرم گیت کوین

پیش گفتار

گیت کوین GitCoin، یک پلتفرم غیرمتمرکز است که در بستر بلاکچین اتریوم توسعه یافته و به عنوان شبکه ای بزرگ از جامعه توسعه دهندگان، برنامه نویسان و سرمایه گذاران عمل می‎‎‎‎‎کند. گیت کوین با هدف ساخت و توسعه Web 3.0 راه اندازی شد و دراین بین، فرآیندهای طولانی استخدام و کاریابی را حذف کرد.

GitCoin تاکنون بیش از 40 میلیون دلار برای راه اندازی هزاران ایده و پروژه، جمع آوری کرده است. پروژه‎‎‎‎‎هایی مانند Harmony, Nervos Network, Tezos همگی جزوی از جامعه فعال گیت کوین هستند.

پلتفرم گیت کوین GitCoin چیست؟

  GitCoin یک برنامه منبع باز و غیرمتمرکز است که به کاربران کمک می‎‎‎‎‎‎‎‎کند ایده های خودرا اجرایی کنند. شما می‎‎‎‎‎‎توانید پروژه های زیادی را مشاهده کنید، ایده بگیرید، مشورت دریافت کنید و از نظر جامعه نسبت به پروژه ها آگاه شوید. با همکاری در یکی از پروژه ها به صورت دورکاری می‎‎‎‎‎‎‎توانید درآمد قابل توجهی به دست آورید. و درنهایت ایده و پروژه خودرا مطرح کنید.

 پروژه‎‎‎‎‎هایی که توسط کاربران بیشترین رای را دریافت کنند، سرمایه و کمک مالی دریافت می‎‎‎‎‎‎کنند. گیت کوین تاکنون چیزی بیش از 53 میلیون دلار برای بیش از 3700 پروژه جمع آوری کرده است. تعداد کاربران فعال در گیت‎‎‎‎‎‎کوین به 312هزار نفر می‎‎‎‎‎‎رسد، که نشان دهنده محبوبیت آن است.

 جمع آوری سرمایه تنها خدمت گیت کوین نیست، بلکه می‎‎‎‎‎‎توانید مشاوره دریافت کنید، با متخصصین همکاری کنید، و با تعامل و همکاری به گسترش و ساخت Web 3.0 کمک کنید. 

وب 3 یا نسل جدید اینترنت به فضایی شفاف، ایمن، غیرقابل سانسور و غیرمتمرکز اشاره دارد، مانند بلاکچین ها.    

GitCoin یک پروژه متن باز است و هدف آن رشد چنین پروژه‎‎‎‎‎هایی برای گسترش وب 3 است. متن باز به این معنی است که کدگذاری هسته اصلی پروژه، به صورت عمومی برای همه قابل مشاهده است. بنابراین افراد می‎‎‎‎‎‎‎توانند خطاهایی که در کدنویسی وجود دارد را برطرف کنند. دراین صورت امنیت پروژه تضمین می‎‎‎‎‎‎‎شود. همچنین به علت شفافیت بیشتر، تمرکززدایی بیشتری به همراه دارد.

گیت کوین راهی ساده برای دسترسی پروژه ها به سرمایه و منابع مورد نیاز را فراهم می‎‎‎‎‎‎کند. و با فناوری ها و ابزاری که ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، به توسعه دهندگان برای ساخت پروژه‎‎‎‎‎های خود کمک می‎‎‎‎‎‎کند. همچنین برای تشویق بیشتر توسعه دهندگان، مسابقاتی را میزبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند که به پروژه‎‎‎‎‎های برتر جوایز ارزشمندی اهدا می‎‎‎‎‎‎‎شود. همچنین با برگزاری هکاتون‎‎‎‎‎های امنیتی و بررسی لایه‎‎‎‎‎های پروژه ها، به افزایش امنیت آن ها کمک می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. 

ارزدیجیتال گیت کوین (GTC) و توکنومیک آن

ارز بومی پلتفرم گیت کوین، توکن GTC است که در سال 2020 برای بهبود، گسترش و کارآیی بیشتر گیت کوین طی یک فروش اولیه سکه ICO به بازار عرضه شد.

GTC یک توکن کاربردی برپایه استاندارد ERC-20 که نشان حاکمیتی نیز دارد و مدیریت پلتفرم گیت کوین را ممکن می‎‎‎‎‎سازد. همانطور که گفته شد GitCoin کاملا غیرمتمرکز است و توسط یک شخص یا شرکت خاص مدیریت نمی‎‎‎‎‎‎شود. بلکه مدیریت آن برعهده دارندگان توکن GTC است.

 دارندگان توکن GTC می‎‎‎‎‎‎توانند در دائو DAO این پروژه، به یک پیشنهاد رای مثبت یا منفی اتخاذ کنند. هر توکن نماینده یک حق رای است. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید یک پیشنهاد را برای رای گیری ارائه دهید. علاوه بر رای گیری، توکن GTC برای جمع آوری سرمایه و کمک‎‎‎‎‎های مالی نیز کاربرد دارد. 

توکنومیک ارزدیجیتال GTC :


توکنومیک به معنای بررسی پارامترهای اثرگذار بر قیمت یک دارایی دیجیتال است. برای مطالعه توکنومیک یک ارز، به بررسی مواردی مانند عرضه، تقاضا، انجمن ها و گروه ها، نحوه تخصیص توکن و ... می‎‎‎‎‎‎‎پردازیم. این امر به ما کمک می‎‎‎‎‎‎‎کند تا تصمیم بگیریم یک ارزدیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

حداکثر عرضه این توکن برابر با عرضه کل آن و برابر با 100 میلیون GTC است. که چیزی حدود 60 میلیون از آن، درگردش است. نحوه تخصیص توکن به شرح زیر است :

1- 15% از مقدار کل عرضه برای شرکت کنندگان در ایردراپ، درنظر گرفته شد.

2- 50% از عرضه کل، برای مدیریت غیرمتمرکز در دائو DAO این پروژه، درنظر گرفته شد.

3- 35% از عرضه کل، به ذینفعان حاضر اختصاص یافت.

شما می‎‎‎‎‎‎‎توانید توکن های GTC را درتمام صرافی‎‎‎‎‎های معتبر مانند کوکوین KuCoin، کوین بیس CoinBase (البته نه برای کاربران ایرانی)، بایننس Binance و.. معامله کنید. از این توکن ها می‎‎‎‎‎‎‎توانید برای مشارکت در تصمیم گیری‎‎‎‎‎های آینده پروژه استفاده کنید و یا می‎‎‎‎‎‎‎توانید برای دسترسی به آیتم‎‎‎‎‎های ویژه این پلتفرم و یا سرمایه گذاری روی پروژه ها و ایده‎‎‎‎‎های جدید، استفاده کنید. 

آدرس قرارداد :  0xde30da39c46104798bb5aa3fe8b9e0e1f348163f 

کسب درآمد از گیت کوین GitCoin

گیت کوین فرآیندهای استخدام و کاریابی را تسهیل کرده است و به توسعه دهندگان، نوآوران، برنامه نویسان و کاربران اجازه می‎‎‎‎‎‎‎دهد بایکدیگر همکاری کرده و موقعیت‎‎‎‎‎های شغلی مناسبی به دست آورند. (شاید کمی شبیه به سایت‎‎‎‎‎های کاریابی باشد، بااین اختلاف که درحوزه بلاکچین و وب3 فعالیت می‎‎‎‎‎‎‎کند).

بنابراین اگر یک برنامه نویس و توسعه دهنده هستید که مایل به کسب درآمد از طریق همکاری و مشارکت در پروژه‎‎‎‎‎های پلتفرم گیت کوین است، می‎‎‎‎‎‎‎توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید :

1- به وبسایت رسمی گیت کوین به آدرس GitCoin.Co مراجعه کنید. 

2- در سایت گیت کوین، ثبت نام کنید.

3- در یک فرم کوتاه نوع علاقه مندی و تخصص خودرا بیان کنید.

4- زمانی که یک پروژه شمارا به عنوان همکار تایید کرد می‎‎‎‎‎‎توانید کار خودرا شروع کنید.

5- اگر مایل به قطع همکاری هستید روی گزینه Stop Work کلیک کنید درغیر این صورت

6- کار خودرا تکمیل کرده و درمخزن Git ذخیره کنید.

7- پس از بررسی کار توسط صاحبان پروژه می‎‎‎‎‎‎‎‎توانید حقوق خودرا دریافت کنید.

سخن پایانی 

گیت کوین GitCoin یک برنامه غیرمتمرکز است که به توسعه و گسترش Web 3.0 کمک‎‎‎‎‎های زیادی کرده است. ایمن ترین اکوسیستم غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است که خدمات زیادی ارائه می‎‎‎‎‎دهد. آموزش، مشاوره، بررسی، حمایت‎‎‎‎‎های مالی، ارائه ابزار و فناوری برای زیرساخت‎‎‎‎‎های پروژه و... تنها برخی از خدمات گیت‎‎‎‎‎‎کوین است.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر دارید می‎‎‎‎‎‎‎توانید در قسمت نظرات باما به اشتراک بگذارید و یا از طریق چت آنلاین با گروه عصر متاورس در ارتباط باشید. همچنین با عضویت در خبرنامه ما درپایین صفحه از آخرین اخبار بلاک‎‎‎‎‎چین و متاورس آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

برنامه غیرمتمرکز Dapps چیست (به زبان ساده) - کاربرد Dappها برنامه غیرمتمرکز Dapps چیست (به زبان ساده) - کاربرد Dappها
Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع) Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع)
ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان) ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان)
اوراکل (Oracle) چیست؟ اوراکل کامل چه ویژگی هایی دارد؟ اوراکل (Oracle) چیست؟ اوراکل کامل چه ویژگی هایی دارد؟
سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید