عصر متاورس
آموزش ایردراپ zkSync - چگونه شانس خودرا افزایش دهیم

آموزش ایردراپ zkSync - چگونه شانس خودرا افزایش دهیم

پیش گفتار 

همانطور که می‎‎‎‎‎‎دانید، ایردراپ یک روش جمع آوری سرمایه و همچنین یک روش تبلیغاتی است که پروژه های بلاکچینی از آن استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند تا توکن های خودرا معرفی کنند. در این بخش از معرفی "ایردراپ های هفتگی"، به آموزش شرکت در ایردراپ احتمالی zkSync و مزیت های آن خواهیم پرداخت.

zkSync چیست ؟ 

شبکه اتریوم Ethereum به عنوان بیشترین پذیرنده Dapp ها و قراردادهای هوشمند و به عنوان محبوب ترین بلاک‎‎‎‎‎‎چین موجود برای توسعه دهندگان تبدیل شده. بااین حال مشکلاتی در اتریوم وجود دارد که باید برطرف شود. مشکلاتی مانند هزینه بالای کارمزد ها و عملکرد پایین شبکه در زمان هایی که تعداد تراکنش ها بیشتر شود. 

بلاکچین های لایه دوم زیادی به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری به وجود آمده اند که مشکلات رایج در شبکه اتریوم را برطرف کنند؛ که zkSync یکی از موفق ترین آن هاست. 

zkSync یک پروتکل لایه دوم است که با هدف افزایش مقیاس پذیری، افزایش سرعت پردازش تراکنش ها و در نتیجه کاهش هزینه کارمزد ها در شبکه اتریوم توسعه یافته است. و برای این کار از مجموعه Zero-Knowledge استفاده می‎‎‎‎‎‎کند. 

ZK-rollup عنصر اصلی zkSync است که تراکنش هارا به صورت جداگانه دسته بندی می‎‎‎‎‎‎کند و آن هارا خارج از زنجیره اصلی پردازش می‎‎‎‎‎‎کند. در نتیجه تنها اطلاعات موردنیاز در شبکه اصلی ذخیره شده و این فرآیند را سریع تر و ارزان تر می‎‎‎‎‎‎کند. 

پروتکل zkSync، برخلاف دیگر راهکارهای لایه دوم، به جای اتکا به اعتبارسنجی های شخص ثالث، به ریاضیات متکی است. (اعتبارسنج ها در شبکه به عنوان اپراتور یا نود شبکه شناخته می‎‎‎‎‎‎شوند و وظیفه اجرا، تجمیع و ارسال تراکنش ها به زنجیره اصلی را برعهده دارند. اما خود تراکنش را تایید نمی‎‎‎‎‎‎کنند. قراردادهای هوشمند اتریوم این کار را انجام می‎‎‎‎‎‎دهند).

zkSync با تکیه بر امنیت ریاضی و رمزنگاری، یک محیط واقعا امن و بدون نیاز به اعتماد را برای امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، تضمین می‎‎‎‎‎‎کند. 

تفاوت zkSync Era و zkSync Lite

zkSync در ابتدا از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‎‎‎‎‎‎کرد. بنابراین از فعالیت هایی مانند استفاده از خدمات DeFi و یا معامله NFT ها که در شبکه اتریوم رایج است، جلوگیری می‎‎‎‎‎‎کرد. بااین حال مقیاس پذیری قابل توجهی را به اتریوم اهدا کرد که منجر به نام گیری مستعار zkSync Lite شد. 

zkSync Era اما نشان دهنده ارتقای شبکه است که تمام ویژگی های اتریوم را بدون کاستی و البته بسیار مقرون به صرفه تر، ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. zkSync Era تنها یک روز پس از ایردراپ آربیتروم در 24 مارس، فعال شد. 

ایردراپ احتمالی zkSync

الکس گلوچوفسکی، مدیر اجرایی Matter Labs (تیم سازنده zkSync)، می‎‎‎‎‎‎گوید : درحال حاضر برنامه ای برای راه اندازی یک توکن نداریم. او می‎‎‎‎‎‎گوید : تیم روی توسعه بیشتر پروتکل متمرکز شده و یک توکن با تمرکززدایی کامل شبکه، وارد بازی می‎‎‎‎‎‎شود و این امر در افق دوری است. همچنین می‎‎‎‎‎‎افزاید : پس از یکسال به تمرکززدایی کامل خواهیم رسید و شبکه غیرمتمرکز می‎‎‎‎‎‎شود. 

آربیتروم Arbitrum که یکی از بزرگترین ایردراپ ها را پشت سر گذاشت، نقشه راه مشابهی را دنبال کرد. آن ها روی توسعه و جذب کاربران تمرکز کردند و تنها زمانی توکن خودرا راه اندازی کردند که تبلیغات کافی وجود داشت. می‎‎‎‎‎‎توان نتیجه گرفت که توکن ZKS حدود یکسال دیگر، عرضه می‎‎‎‎‎‎شود. 

مزیت شرکت در ایردراپ zkSync

اگر مطمئن باشیم که zkSync توکن های خودرا منتشر می‎‎‎‎‎‎کند، 2 دلیل برای شرکت در این ایردراپ وجود دارد : 

1- زمان زیادی تا انتشار توکن های ZKS باقی مانده است.

 اگر به مدیراجرایی تیم اعتماد داشته باشیم، حداقل یکسال تا انتشار این توکن ها فاصله داریم. بنابراین زمان کافی برای کسب امتیاز و واجد شرایط شدن، دراختیار داریم. همانطور که می‎‎‎‎‎‎دانید، زود اقدام کردن یکی از مهمترین گزینه ها برای شکار ایردراپ است. 

2- احتمالا این بزرگترین ایردراپ قرن خواهد بود.

 zkSync یکی از بزرگترین سرمایه هارا در تاریخ کریپتو، جمع‎‎‎‎‎‎آوری کرده است. همانطور که در CryptoRank قابل مشاهده است، این تیم نزدیک به 458 میلیون دلار از سرمایه گذارهای مختلف جمع‎‎‎‎‎‎آوری کرده. سرمایه بیشتر به معنای ایردراپ های بیشتر است. به عنوان مثال آربیتروم نزدیک به 123 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد و به بزرگترین ایردراپ موجود، تبدیل شد. 

چگونه در ایردراپ zkSync شرکت کنیم ؟

zkSync درحال حاضر از 2 شبکه اصلی zkSync Lite و شبکه جدید zkSync Era تشکیل شده. 

نکته جالب توجه : بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) در اکوسیستم zkSync وجود دارند که هنوز توکن های خودرا منتشر نکرده اند. بنابراین با تعامل داشتن بااین شبکه، می‎‎‎‎‎‎توانید علاوه بر دریافت توکن های zkSync، در بسیاری از برنامه های این اکوسیستم هم واجد شرایط شوید. 

توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم برای دریافت توکن های ZKS، بیشتر حواس خودرا روی شبکه zkSync Era متمرکز کنید. چراکه به نظر می‎‎‎‎‎‎رسد تعامل با zkSync Era در تخصیص توکن وزن بسیار بیشتری نسبت به استفاده از zkSync Lite خواهد داشت. 

1- ایردراپ zkSync Era

1- اتریوم ETH های خودرا با استفاده از پل رسمی در Bridge.zksync.io به zkSync Era منتقل کنید.

2- دارایی خودرا با استفاده از Orbiter Finance، به zkSync Era بریج کنید.

بریج (Bridge) به معنای پل، اصطلاحی در ارزهای دیجیتال است و به معنای انتقال دارایی ها از یک شبکه بلاکچین به یک شبکه دیگر و یا تعامل بین شبکه های مختلف بلاکچینی است. 

3- مبادله دارایی ها و ارائه نقدینگی در استخرهای Mute.io و Syncswap

(SyncSwap بیش از 23 میلیون دلار ارزش دارد، بااین حال هنوز توکن خودرا منتشر نکرده، بااستفاده از آن می‎‎‎‎‎‎توانید برای zkSync و SyncSwap به طور همزان واجد شرایط شوید).

4- NFTهای خودرا در Mint Square مینت (ضرب) کنید. 

2- ایردراپ zkSync Lite

1- اتریوم ETH های خودرا با استفاده از پل رسمی در Lite.zksync.io به zkSync Lite منتقل کنید. 

2- بااستفاده از Orbiter Finance و ZigZag به شبکه zkSync Lite، پل بزنید. 

3- در صرافی ZigZag معامله کنید.

4- NFT خودرا در شبکه zkSync Lite مینت کنید.

برای ایجاد NFT های خود از برنامه هایی مانند Pinata یا NFT Storage استفاده کنید. 

شماره CID NFT ایجاد شده را کپی کنید و به zkSync Lite رفته و کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کنید. سپس با درج CID کپی شده در قسمت Content Address، یک NFT برش دهید. 

وظایف بیشتر برای افزایش شانس 

1- ثبت دامنه در zkSync Name Service

2- وظایف مربوط به zkSync را در Crew3 تکمیل کنید.

3- بااستفاده از zkSync به برنامه های موردعلاقه خود در GitCoin کمک های مالی کنید. 

سخن پایانی 

در این مقاله از عصر متاورس به بررسی ایردراپ zkSync پرداختیم. عموم کاربران برای دریافت ایردراپ های رایگان، چندین تراکنش انجام می‎‎‎‎‎‎دهند و سپس همه چیز را فراموش می‎‎‎‎‎‎کنند. توجه داشته باشید این که در امور خود تداوم داشته باشید منجر به افزایش شانس شما خواهد شد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید برای کسب درآمد بیشتر، به طور مداوم با قراردادهای هوشمند zkSync تعامل داشته باشید. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید. 

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

فاندامنتال شبکه ایاس (EOSIO) و ارزدیجیتال EOS - بررسی کامل فاندامنتال شبکه ایاس (EOSIO) و ارزدیجیتال EOS - بررسی کامل
زنجیره تورچین ThorChain و ارزدیجیتال RUNE - راهنمای جامع زنجیره تورچین ThorChain و ارزدیجیتال RUNE - راهنمای جامع
اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی
بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان
معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI
پروژه متاورس متاکید MetaCade و توکن MCADE - بازی بلاکچینی پروژه متاورس متاکید MetaCade و توکن MCADE - بازی بلاکچینی
ایردراپ متامسک - آموزش دریافت توکن رایگان از کیف پول متامسک ایردراپ متامسک - آموزش دریافت توکن رایگان از کیف پول متامسک

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید