عصر متاورس
پروژه هوش مصنوعی فچ Fetch.AI و ارزدیجیتال FET - راهنمای جامع

پروژه هوش مصنوعی فچ Fetch.AI و ارزدیجیتال FET - راهنمای جامع

پیش گفتار

Fetch.ai با نماد FET یکی از قدرتمندترین پروژه های هوش مصنوعی در بلاکچین است که باید در سال جاری به آن توجه کنید. هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد تا در ابعاد مختلفی کاربرد داشته باشد. اما زمانی که با فناوری بلاکچین ترکیب شود، یک ماجرای متفاوت است! هوش مصنوعی در بلاکچین (Crypto AI) می‎‎‎‎‎‎تواند بسیار هیجان انگیز، کاربردی و حتی ترسناک جلوه کند. 

در ادامه به بررسی پروژه هوش مصنوعی Fetch.ai و ارزدیجیتال FET خواهیم پرداخت.  

پروژه هوش مصنوعی Fetch.AI و ارزدیجیتال FET

Fetch.AI در سال 2017 با هدف خودکارکردن و غیرمتمرکز کردن ابعاد مختلفی از زندگی روزمره راه اندازی شد. در ماه مارس 2019 توسط یک IEO (عرضه اولیه در صرافی) در صرافی بایننس Binance، فهرست شد. 

Fetch.AI یک آزمایشگاه هوش مصنوعی (AI) است که یک شبکه یادگیری ماشینی (Machine Lerning) منبع باز، بدون مجوز و غیرمتمرکز با اقتصاد رمزنگاری را ایجاد می‎‎‎‎‎‎کند. Fetch.AI، دسترسی به فناوری هوش مصنوعی را با یک شبکه بدون مجوز، دموکراتیزه می‎‎‎‎‎‎کند که دراین صورت هرکسی می‎‎‎‎‎‎تواند بااستفاده از هوش مصنوعی مستقل، به مجموعه اطلاعات ایمن متصل شده و به آن دسترسی پیدا کند. 

کاربردهای فعلی پروژه هوش مصنوعی Fetch.AI ریشه در بهینه سازی خدمات معاملاتی DeFi (سیستم مالی غیرمتمرکز)، شبکه های حمل و نقل (پارکینگ ها و تحرک های کوچک)، شبکه های انرژی هوشمند، سفر و به طور کلی تمام سیستم های دیجیتالی پیچیده که بر مجموعه اطلاعات در مقیاس های بزرگ متکی هستند، دارد. 

یک مثال کوچک از کاربردهای Fetch.AI، تهیه بلیط هواپیما به صورت خودکار و بدون نیاز به استفاده از سایت های مقایسه قیمت است. یک ربات خودکار که به عنوان "Digital Twin" شناخته می‎‎‎‎‎‎شود، با شرکت های هواپیمایی و ارائه دهندگان بلیط ارتباط برقرار می‎‎‎‎‎‎کند و با توجه به پارمترهایی که تعیین می‎‎‎‎‎‎کنید (مانند زمان سفر و قیمتی که می‎‎‎‎‎‎خواهید)، معامله شمارا انجام می‎‎‎‎‎‎دهد. 

ارزدیجیتال FET

FET توکن بومی و اصلی Fetch.AI است که جزئی جدانشدنی از این اکوسیستم را تشکیل می‎‎‎‎‎‎دهد و به عنوان یک توکن کاربردی برای جستجو، ایجاد، استقرار و آموزش دوقلوهای دیجیتالی (Digital Twin)، طراحی شده و بخشی ضروری از قراردادهای هوشمند و اوراکل ها روی پلتفرم است. 

دوقولوهای دیجیتالی یا Digital Twin نام ربات های هوشمند در Fetch,AI است

بااستفاده از ارزدیجیتال FET، کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند دوقلوهای دیجیتالی خودرا در شبکه ایجاد و مستقر کنند. توسعه دهندگان با پرداخت توکن های FET، می‎‎‎‎‎‎توانند به ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی، برای آموزش دوقلوی دیجیتال مستقل و همچنین استقرار هوش جمعی در شبکه، دسترسی داشته باشند. 

یکی دیگر از کاربردهای توکن FET، استیکینگ (سپرده گذاری) است، شما می‎‎‎‎‎‎توانید از طریق استیکینگ در این شبکه به گره (Node) های اعتبارسنج در شبکه تبدیل شده و علاوه بر کسب درآمد غیرفعال، اعتبار و شهرت شبکه را تسهیل کنید. 

توکنومیک ارزدیجیتال FET

توکنومیک به معنای بررسی پارامترهای اثرگذار بر قیمت یک دارایی دیجیتالی است که شامل مواردی مانند، عرضه، تقاضا، نحوه تخصیص توکن، انجمن ها و ... می‎‎‎‎‎‎شود.  

عرضه کل این توکن برابر با حداکثر عرضه آن و برابر با 1,152,997,575 توکن FET است که چیزی حدود 1 میلیارد از آن درگردش است. 

توکن های FET طی یک عرضه اولیه صرافی (IEO) در سال 2019 منتشر شد. بهترین صرافی برای معامله توکن های FET، صرافی eToro است (eToro اسپانسر و پشتیبان پروژه Fetch.AI است). پس از صرافی eToro می‎‎‎‎‎‎توانید توکن های FET را در صرافی های معتبری مانند بایننس Binance، کوین‎‎‎‎‎‎بیس CoinBase (احتمالا برای کاربران ایرانی غیرفعال باشد)، بیت‎‎‎‎‎‎گت BitGet و ... معامله کنید. 

بنیان گذاران پروژه هوش مصنوعی Fetch.AI


این پروژه در سال 2017 توسط توبی سیمپسون Toby Simpson، هومایون شیخ Humayun Sheikh و توماس هاین Tomas Hain تاسیس شد. 

هومایون شیخ اکنون مدیرعامل Fetch.AI است. وی همچنین بنیان گذار و مدیرعامل uVue و itzMe است. 

توبی سیمپسون نیز که در گذشته مدیر اجرایی Fetch.AI بود، اکنون به عنوان عضو هیئت مشاوران در این پروژه فعالیت می‎‎‎‎‎‎کند. سیمپسون در گذشته مدیر ارشد فناوری Ososim Limited و رئیس طراحی نرم افزار در Deep Mind بوده است. 

توماس هاین، مدیر ارشد سابق علوم Fetch.AI بود و پیش از آن، یکی از بنیان گذاران و کارگردان های Koemei بود.   

اجزای تشکیل دهنده پروژه هوش مصنوعی Fetch.AI

1- Digital Twin Framework

اجزای Modular را فراهم می‎‎‎‎‎‎کند که به تیم ها کمک می‎‎‎‎‎‎کند تا بازارها، مهارت ها و هوش را برای ارتباط با دوقلوهای دیجیتالی ایجاد کنند. 

2- Open Economic Framework 

عملکردهای جستجو و کشف را برای دوقولوهای دیجیتالی فراهم می‎‎‎‎‎‎کند. 

3- The Digital Twin Metropolis 

مجموعه ای از قراردادهای هوشمند است که روی یک ماشین مجازی (WASM ) اجرا می‎‎‎‎‎‎شود، تا یک رکورد تغییرناپذیر از توافقات بین دوقلوهای دیجیتالی حفظ شود. 

4- بلاکچین Fetch.AI

این، رمزنگاری چندگانه و نظریه بازی را، برای ایجاد یک الگوریتم اجماع ایمن و مقاوم در برابر سانسور و همگام سازی سریع زنجیره ای، برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی دوقلو دیجیتال ترکیب می‎‎‎‎‎‎کند. 

مرتبط : معرفی بهترین پروژه های هوش مصنوعی در بلاکچین در سال جاری

استیکینگ ارزدیجیتال FET

استیکینگ در بلاکچین هایی که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند امکان پذیر است. که شامل حال Fetch.AI نیز می‎‎‎‎‎‎شود. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید با قفل کردن سرمایه خود در این پروتکل، به یکی از اعتبارسنج های شبکه تبدیل شده و علاوه بر تقویت ایمنی شبکه و تایید تراکنش ها، به یک منبع درآمد غیرفعال دسترسی پیدا کنید. استیکینگ ارزدیجیتال FET کار ساده ای است. 

شما نیاز به یک کیف پول دیجیتال Fetch خواهید داشت. برای دانلود کیف پول Fetch.AI می‎‎‎‎‎‎توانید از این لینک استفاده کنید. این یک افزونه برای Chrome است که می‎‎‎‎‎‎توانید در گوشی های هوشمند و دسکتاپ از آن استفاده کنید. پس از آن نیاز به مقداری توکن FET برای ادامه خواهید داشت. سپس به سایت Fetch.AI رفته و کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کنید.

توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم پیش از شروع استیکینگ، اطلاعات خودرا تکمیل کنید و مسائلی مانند نحوه پشتیبانی، میزان API سالانه و آینده بازار را درنظر بگیرید.  

اهداف و ماموریت های Fetch.AI به صورت خلاصه

1- دسترسی به مدل های تجاری پایدار و جریان های ارزشی مبتنی بر اطلاعات

2- توسعه، ادغام و پشتیبانی اجرایی 

3- پیشرفت های پیشگام در زمینه Web 3.0 و فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی 

4- دسترسی به ابزارهای قدرتمند و راه حل های تجاری مقیاس پذیر

5- ایجاد زیرساخت های پیشرفته و راه حل های نرم افزاری برای کاربردهای صنعتی

6- تقویت حاکمیت داده و حریم خصوصی در اقتصاد داده باز 

7- دسترسی به یک اکوسیستم به سرعت درحال رشد و شفاف از دانشمندان داده با استعداد، مهندسان نرم افزار و متخصصان سیستم های توزیع شده

پشتیبانی و همکاری های صورت گرفته Fetch.AI  

همانطور که می‎‎‎‎‎‎دانید، همکاری های صورت گرفته در یک پروژه بلاکچینی، نشان از اعتبار و محبوبیت آن پروژه است. به همین خاطر دراین بخش به برخی از همکاری های پروژه هوش مصنوعی Fetch.AI می‎‎‎‎‎‎پردازیم. 

1- Bosch 

یک برند جهانی مطرح است که در 15 نوامبر سال 1886 در آلمان پایه ریزی شد. 

اکنون Fetch.AI و Bosch همکاری خودرا برای توسعه و گسترش Web 3.0 آغاز کردند تا برنامه های کاربردی صنعتی را تشکیل دهند.   

2- دانشگاه وارویک Warwick انگلستان

دانشگاه Warwick مستقر در کشور انگلیس به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان اخیرا از همکاری جدید خود با Fetch.AI خبر داد که می‎‎‎‎‎‎تواند منجر به بهینه سازی انرژی شود.

3- شرکت مخابراتی Telekom

Telekom یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی در اروپاست که با همکاری Fetch.AI به دنبال تحقیق و پژوهش روی اینترنت آینده (Web 3.0) و با تمرکز بر اینترنت اشیاء (Internet Of Things) است. 

اصلی ترین شریک تجاری Fetch.AI، کمپانی لوازم خانگی بوش (Bosch) است. بااین حال پروژه ها و کمپانی های جهانی زیادی هستند که در موارد مختلف بااین پروژه همکاری کرده اند.

سخن پایانی 

دراین مقاله به بررسی یکی از بهترین پروژه های هوش مصنوعی در بلاکچین، در سال جاری پرداختیم. Fetch.AI و ارزدیجیتال FET می‎‎‎‎‎‎تواند یکی از خبرساز ترین پروژه ها در سال 2023 باشد. بااین حال قصد این مقاله صرفا اطلاع رسانی و دراختیار گذاشتن منابع فارسی برای شما عزیزان بوده و هیچ گونه سرمایه گذاری را تایید یا رد نمی‎‎‎‎‎‎کند. بنابراین مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.

توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم در صورت تمایل به سرمایه گذاری در هرکدام از پروژه های بلاکچینی، ابتدا اطلاعات خودرا تا حد ممکن تکمیل کنید و یا با یکی از مختصصان اقتصادی در این امر مشاوره کنید.

شما می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات یا تجربیات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

متاورس Synergy Land + توکن های CNG و ACN - شرکت در ایردراپ متاورس Synergy Land + توکن های CNG و ACN - شرکت در ایردراپ
متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع
پروتکل سولند Solend -  نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود پروتکل سولند Solend - نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود
بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان
هوش مصنوعی در بلاکچین - معرفی بهترین ارزهای دیجیتال AI هوش مصنوعی در بلاکچین - معرفی بهترین ارزهای دیجیتال AI
راه اندازی مولد NFT توسط هوش مصنوعی بایننس - Bicasso بیکاسو راه اندازی مولد NFT توسط هوش مصنوعی بایننس - Bicasso بیکاسو

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید